AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Skrevet 2. desember 2023 Har jeg noen rettigheter her? Som barn av han, ble det aldri så de på psyk. Avdelingen Snakket med meg, mens jeg er den som vet den egentlige årsaken til at han ble tvangsinnlagt. Han var innlagt lenge. Og han har alltid vært veldig veldig psyk og forstyrret. Utad har han sagt til familien at han ble innlagt pga meg. Sa at jeg var en vanskelig unge. Jeg var bare åtte år. Dette var en dekkhistorie for den egentlige årsaken for at han skulle bevare ansikt. Jeg er den eneste som vet den egentlige årsaken. Og han selv. Jeg skulle så gjerne ha snakket med psykiateren hans. (Som jeg skjønner sikkert er pensjonert, om i live i dag) Fortalt sannheten, og samtidig fått svar på så mangt... Og om de gjennomskuet han… Jeg kan ikke snakke med faren selv om det, selvfølgelig. Han nekter for alt, og vi har ikke noe godt forhold. Når noen sier ham imot, truer han bare med selvmord. Jeg føler på en urettferdighet så sterk pga all skyld ble lagt på meg, og det har vært livsødeleggende for meg. Har jeg, som var barnet til en så psyk og forstyrret far, noen rettigheter her? Jeg sitter med så mange spørsmål. Anonymkode: c14bc...432 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #2 Skrevet 2. desember 2023 Psykiateren har taushetsplikt og kan ikke snakke om sine pasienter. Så det beste er å gå videre og glemme. Anonymkode: 2bb31...e39 2 1 9
Kosemose Skrevet 2. desember 2023 #3 Skrevet 2. desember 2023 Enig med over. Du har ikke noen rettigheter i fht å diskutere din fars helse med hans gamle behandler. Men du kan ta grep for å bearbeide dette slik at du kan leve så godt du kan med det du mener var feil i oppveksten. 3
Hannah80 Skrevet 2. desember 2023 #4 Skrevet 2. desember 2023 Så klart gjennomskuet de han. Dette trenger du ikke bruke mer energi på, ts:) 14 2 10
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #5 Skrevet 2. desember 2023 De fleste oppegående mennesker (og behandlere) forstår at det ikke er en åtteåring sin skyld. Voksen mann blir TVANGSinnlagt og kommer med en årsaksforklaring om at åtteåringen hans er "en vanskelig unge"? Har folk helt eksplisitt sagt til deg at de har fått den forklaringen og at de tror på den? Eller tror de at du ikke har visst om forklaringen? Sender deg mange styrkeklemmer Anonymkode: d64f5...574 15 5
Helene1982 Skrevet 2. desember 2023 #6 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har jeg noen rettigheter her? Som barn av han, ble det aldri så de på psyk. Avdelingen Snakket med meg, mens jeg er den som vet den egentlige årsaken til at han ble tvangsinnlagt. Han var innlagt lenge. Og han har alltid vært veldig veldig psyk og forstyrret. Utad har han sagt til familien at han ble innlagt pga meg. Sa at jeg var en vanskelig unge. Jeg var bare åtte år. Dette var en dekkhistorie for den egentlige årsaken for at han skulle bevare ansikt. Jeg er den eneste som vet den egentlige årsaken. Og han selv. Jeg skulle så gjerne ha snakket med psykiateren hans. (Som jeg skjønner sikkert er pensjonert, om i live i dag) Fortalt sannheten, og samtidig fått svar på så mangt... Og om de gjennomskuet han… Jeg kan ikke snakke med faren selv om det, selvfølgelig. Han nekter for alt, og vi har ikke noe godt forhold. Når noen sier ham imot, truer han bare med selvmord. Jeg føler på en urettferdighet så sterk pga all skyld ble lagt på meg, og det har vært livsødeleggende for meg. Har jeg, som var barnet til en så psyk og forstyrret far, noen rettigheter her? Jeg sitter med så mange spørsmål. Anonymkode: c14bc...432 Jeg tror psykiateren hans vet mer enn du tror. Det er ingen psykisk lidelse som er definert som at man har et vanskelig barn. Man blir innlagt på grunn av egne symptomer, og om du hadde vært problemet, hadde det jo vært du som hadde fått innleggelse/hjelp. Jeg forstår at det er vanskelig for deg å få "skylden" for hans lidelse, men det er en del av hans sykdomsbilde og handler ikke om deg. Om du trenger hjelp til å bearbeide det faren din har utsatt deg for, burde du søke hjelp for din egen del. Det er ikke vanskelig å forstå at det du har opplevd ikke oppleves rettferdig eller rasjonelt, og av og til kan en profesjonell hjelpe deg med disse tankene, men det handler ikke om din skyld i din fars sykdom, men hvordan din fars sykdom har påvirket deg og ditt liv. Lykke til ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #7 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har jeg noen rettigheter her? Som barn av han, ble det aldri så de på psyk. Avdelingen Snakket med meg, mens jeg er den som vet den egentlige årsaken til at han ble tvangsinnlagt. Han var innlagt lenge. Og han har alltid vært veldig veldig psyk og forstyrret. Utad har han sagt til familien at han ble innlagt pga meg. Sa at jeg var en vanskelig unge. Jeg var bare åtte år. Dette var en dekkhistorie for den egentlige årsaken for at han skulle bevare ansikt. Jeg er den eneste som vet den egentlige årsaken. Og han selv. Jeg skulle så gjerne ha snakket med psykiateren hans. (Som jeg skjønner sikkert er pensjonert, om i live i dag) Fortalt sannheten, og samtidig fått svar på så mangt... Og om de gjennomskuet han… Jeg kan ikke snakke med faren selv om det, selvfølgelig. Han nekter for alt, og vi har ikke noe godt forhold. Når noen sier ham imot, truer han bare med selvmord. Jeg føler på en urettferdighet så sterk pga all skyld ble lagt på meg, og det har vært livsødeleggende for meg. Har jeg, som var barnet til en så psyk og forstyrret far, noen rettigheter her? Jeg sitter med så mange spørsmål. Anonymkode: c14bc...432 Du har min fulle medfølelse. Kan jeg spørre om diagnosen hans? Har et nært familiemedlem som og truer med selvmord ved den minste ting og skylder på alle for sin dårlige oppførsel. Vanskelig å få personen i behandling. Anonymkode: 5333e...00e 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #8 Skrevet 2. desember 2023 Nei, du har ingen rettigheter. Men derso faren din har vært en belastning og spredd rykter om deg i årevis, og du føler at det fortsatt er en stor belastning den dag i dag, er det mulig du vil få mer ro i sjelen dersom du flytter LANGT unna. Så slipper du møte felles bekjente etc. Anonymkode: 52ff3...50b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #9 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De fleste oppegående mennesker (og behandlere) forstår at det ikke er en åtteåring sin skyld. Voksen mann blir TVANGSinnlagt og kommer med en årsaksforklaring om at åtteåringen hans er "en vanskelig unge"? Har folk helt eksplisitt sagt til deg at de har fått den forklaringen og at de tror på den? Eller tror de at du ikke har visst om forklaringen? Sender deg mange styrkeklemmer Anonymkode: d64f5...574 Alle tror det. Hele slekta. Tilogmed mitt søsken fikk den forklaringen levert og bruker det mot meg den dag i dag. Jeg ble familiens hoggestabbe pga det. Anonymkode: c14bc...432 1 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #10 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alle tror det. Hele slekta. Tilogmed mitt søsken fikk den forklaringen levert og bruker det mot meg den dag i dag. Jeg ble familiens hoggestabbe pga det. Anonymkode: c14bc...432 Da har jeg ett todelt råd; 1. Flytt 2. Kom deg til psykolog og få snakket med et fornuftig menneske. Ingen fortjener å stå i noe slikt. Anonymkode: d64f5...574 4 7
Khloe P.T Skrevet 2. desember 2023 #11 Skrevet 2. desember 2023 Ingen blir innlagt fordi de har et vanskelig barn, Hadde det vært så enkelt var det jo du som skulle fått behandling og ikke han. Jeg kan bare tenke meg hvor ille det må ha vært for deg å vokse opp under en slik stigma. Det har nok formet deg en del tenker jeg. Var det noen som snakket med deg om dette mens det sto på som verst? Jeg håper virkelig det ❤️ Du har vel ingen spesifikke rettigheter etter oppveksten, men det vil helt sikker gjøre deg godt å få snakket om oppveksten din med noen som har ekspertise. 4
Rødstrupa Skrevet 2. desember 2023 #12 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har jeg noen rettigheter her? Som barn av han, ble det aldri så de på psyk. Avdelingen Snakket med meg, mens jeg er den som vet den egentlige årsaken til at han ble tvangsinnlagt. Han var innlagt lenge. Og han har alltid vært veldig veldig psyk og forstyrret. Utad har han sagt til familien at han ble innlagt pga meg. Sa at jeg var en vanskelig unge. Jeg var bare åtte år. Dette var en dekkhistorie for den egentlige årsaken for at han skulle bevare ansikt. Jeg er den eneste som vet den egentlige årsaken. Og han selv. Jeg skulle så gjerne ha snakket med psykiateren hans. (Som jeg skjønner sikkert er pensjonert, om i live i dag) Fortalt sannheten, og samtidig fått svar på så mangt... Og om de gjennomskuet han… Jeg kan ikke snakke med faren selv om det, selvfølgelig. Han nekter for alt, og vi har ikke noe godt forhold. Når noen sier ham imot, truer han bare med selvmord. Jeg føler på en urettferdighet så sterk pga all skyld ble lagt på meg, og det har vært livsødeleggende for meg. Har jeg, som var barnet til en så psyk og forstyrret far, noen rettigheter her? Jeg sitter med så mange spørsmål. Anonymkode: c14bc...432 Snakk m/fastlege..
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #13 Skrevet 2. desember 2023 Det skal veldig mye mer til å bli tvangsinnlagt, enn et vanskelig barn. Ingen med normal IQ vil tro på dette. Anonymkode: 88c84...92b 8
Pippi Lotta Skrevet 2. desember 2023 #14 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Alle tror det. Hele slekta. Tilogmed mitt søsken fikk den forklaringen levert og bruker det mot meg den dag i dag. Jeg ble familiens hoggestabbe pga det. Anonymkode: c14bc...432 Det høres vanskelig ut, og ikke greit av søsteren din eller resten av familien. Men! Alle noenlunde fornuftige mennesker forstår at ingen blir innlagt ig hvertfal ikke tvangs innlagt på grun av et litte barn. Det var faren din som var syk ikke du. Så søsteren din og resten av familien burde forstå dette. Enten er det noe alvorlig galle som gjør de ikke forstår ellers så later de som for å beskytte seg selv fra sannheten. Uanset ikke greit!! Men jeg håper du forstår det er de som er helt på jordet her. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #15 Skrevet 2. desember 2023 Khloe P.T skrev (13 minutter siden): Ingen blir innlagt fordi de har et vanskelig barn, Hadde det vært så enkelt var det jo du som skulle fått behandling og ikke han. Jeg kan bare tenke meg hvor ille det må ha vært for deg å vokse opp under en slik stigma. Det har nok formet deg en del tenker jeg. Var det noen som snakket med deg om dette mens det sto på som verst? Jeg håper virkelig det ❤️ Du har vel ingen spesifikke rettigheter etter oppveksten, men det vil helt sikker gjøre deg godt å få snakket om oppveksten din med noen som har ekspertise. Ingen snakket med meg om det. Anonymkode: c14bc...432 2
Nymerïa Skrevet 2. desember 2023 #16 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Alle tror det. Hele slekta. Tilogmed mitt søsken fikk den forklaringen levert og bruker det mot meg den dag i dag. Jeg ble familiens hoggestabbe pga det. Anonymkode: c14bc...432 Da er familien din mindre begavet. Det er ikke noen hyggeligere måte å si det på. Ingen voksne mennesker med et minimum av gangsyn tror noen blir tvangsinnlagt på psykiatrisk avdeling på grunn av en åtteåring. Den familien der kommer du deg ingen vei med, hadde det ikke vært dette så hadde det vært noe annet. 10 7
Khloe P.T Skrevet 2. desember 2023 #17 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ingen snakket med meg om det. Anonymkode: c14bc...432 Det er så utrolig trist å lese. Noen skulle jo fortalt hvor feil dette var. Jeg håper at du nå i det minste vet med deg selv at ingenting var din skyld. Og så bør du kanskje finne en god psykolog som kan gå gjennom livet ditt sammen med deg og korrigere eller balansere dine opplevelser. Jeg håper du kommer godt ut av det hele ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #18 Skrevet 2. desember 2023 Ingen blir innlagt pga. at barnet deres er vanskelig. Er man et voksent menneske så bør man greie å gjennsomskue den løgnen der. Psykiatrisk har selvfølgelig gjennomskuet det. Man blir ikke lagt inn med diagnose "vanskelig barn", man blir lagt inn hvis man har en psykiatrisk sykdom. Prøv å glemme denne vranglæren TS. Dette er en veldig stygg løgn å fortelle et barn. Det kan ødelegge et menneske. Støtter å snakke med noen utenforstående om dette og få hjelp og støtte til å få det bedre. Det fortjener du. ❤️ Anonymkode: 7306b...173 6
MizzVic Skrevet 2. desember 2023 #19 Skrevet 2. desember 2023 Hvis familien tror det er din skyld, har de jo tydeligvis noe av det samme som din far. INGEN oppegående mennesker tror en voksen mann blir tvangsinnlagt pga en åtteåring. Det hadde jeg sagt rett til de og. Han ble lagt inn for en grunn, og mener de det er feil, burde de kanskje blitt med i samme slengen. 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #20 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har jeg noen rettigheter her? Som barn av han, ble det aldri så de på psyk. Avdelingen Snakket med meg, mens jeg er den som vet den egentlige årsaken til at han ble tvangsinnlagt. Han var innlagt lenge. Og han har alltid vært veldig veldig psyk og forstyrret. Utad har han sagt til familien at han ble innlagt pga meg. Sa at jeg var en vanskelig unge. Jeg var bare åtte år. Dette var en dekkhistorie for den egentlige årsaken for at han skulle bevare ansikt. Jeg er den eneste som vet den egentlige årsaken. Og han selv. Jeg skulle så gjerne ha snakket med psykiateren hans. (Som jeg skjønner sikkert er pensjonert, om i live i dag) Fortalt sannheten, og samtidig fått svar på så mangt... Og om de gjennomskuet han… Jeg kan ikke snakke med faren selv om det, selvfølgelig. Han nekter for alt, og vi har ikke noe godt forhold. Når noen sier ham imot, truer han bare med selvmord. Jeg føler på en urettferdighet så sterk pga all skyld ble lagt på meg, og det har vært livsødeleggende for meg. Har jeg, som var barnet til en så psyk og forstyrret far, noen rettigheter her? Jeg sitter med så mange spørsmål. Anonymkode: c14bc...432 selvsagt har du ingen rettigheter her og bra er det. Anonymkode: d8df6...855 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå