AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Del Skrevet 2. desember 2023 Kan man kreve det? Er i det andre IVF forsøket offentlig. Fikk idag ut 5 egg på egguttak, og ble informert om at det mest sannsynlig blir innsett mandag eller tirsdag. Altså vil det bli satt inn 2 eller 3 dagers embryo. Sist egguttak ble det satt inn en blastocyst, men fikk ingen på frys. Det første forsøket var liksom dermed over i en fei i og med at det ble negativt og vi ikke fikk noen på frys. Virker på meg som bare tull å ikke dyrke til blastocyst, hvorfor skal de ikke gjøre det? Bare for å sette inn noe liksom eller hva? Er jo ganske slitsomt å bruke cyclogest og gjør gjerne ikke det, såfremt det ikke er satt inn et embryo som har sjanse til å faktisk bli noe. Da vil jeg heller ha et avbrutt forsøk, og en ny sjanse. Noen som har tanker og innspill til en frustrert sjel? Anonymkode: 962ca...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #2 Del Skrevet 2. desember 2023 Fikk ikke velge da jeg var under behandling ved Riksen. Da satte de bare inn 2-dagers på meg. Ble bare én kjemisk ut av 3 forsøk og 7 innsett. Går privat nå og ble gravid på første innsett av blasto. Mistet dessverre i blighted ovum, MA, men jeg har også større tro på blastoer. Da ser man utviklingen bedre og setter ikke inn dårlige egg liksom, da slipper man de ekstra månedene hvert innsett tar pga ventetid osv. Jeg får også flere støttemedisiner privat, fikk absolutt ikke Prednisolon av Riksen. Anonymkode: db3a9...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 2. desember 2023 #3 Del Skrevet 2. desember 2023 Tror ikke man kan kreve det, dette er det jo embryologer og bioingenører som er proffe på jobben sin som vurderer - du kan spørre så klart, men jeg tror det er noe i det de sier med at embryoene har det bedre i livmoren enn i labben. Man kan jo også risikere at man ikke får noen til blasto dag 5, da har man jo "mistet" en mulighet for innsett den runden eventuelt ved å ikke sette inn 2/3 dagers. Slik jeg har oppfattet det, så er det normal praksis ved norske sykehus og klinikker at i de aller fleste tilfeller i fersk forsøk setter inn 2/3 dagers. Vil tro de har god grunn til å ha denne praksisen. Men skader ikke å spørre dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpåregnbuen Skrevet 2. desember 2023 #4 Del Skrevet 2. desember 2023 Helene90 skrev (10 minutter siden): Tror ikke man kan kreve det, dette er det jo embryologer og bioingenører som er proffe på jobben sin som vurderer - du kan spørre så klart, men jeg tror det er noe i det de sier med at embryoene har det bedre i livmoren enn i labben. Man kan jo også risikere at man ikke får noen til blasto dag 5, da har man jo "mistet" en mulighet for innsett den runden eventuelt ved å ikke sette inn 2/3 dagers. Slik jeg har oppfattet det, så er det normal praksis ved norske sykehus og klinikker at i de aller fleste tilfeller i fersk forsøk setter inn 2/3 dagers. Vil tro de har god grunn til å ha denne praksisen. Men skader ikke å spørre dem Tror heller det dreier seg om antall befruktede egg man har og hvor god kvaliteten er på de. Jeg har vært gjennom ett forsøk ved Riksen og ved telefon om befruktning dagen etter egguttak fikk jeg beskjed om at planen var å dyrke til blastocyst. Fikk satt inn fersk på dag 5 og fikk flere blastocyster på frys. Samme skjedde en venninne av meg som er midt i sitt første forsøk ved Riksen nå, hun fikk satt inn en blastocyst i dag, og flere på frys. Så min erfaring er at det dyrkes til blastocyst i det offentlige når kvaliteten er god, og de er fleksible med tanke på innsett i helg. Har nettopp vært gjennom et forsøk ved privat klinikk, og har blitt gravid. Det ble satt inn dag 3, fordi dag 5 falt på en søndag og da har de ikke åpent. Jeg var innmari skuffet over at det ikke ble dyrket til blastocyst denne gangen, men de sa at kvaliteten var veldig god på dag 3, og det satt jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 2. desember 2023 #5 Del Skrevet 2. desember 2023 Venterpåregnbuen skrev (19 minutter siden): Tror heller det dreier seg om antall befruktede egg man har og hvor god kvaliteten er på de. Jeg har vært gjennom ett forsøk ved Riksen og ved telefon om befruktning dagen etter egguttak fikk jeg beskjed om at planen var å dyrke til blastocyst. Fikk satt inn fersk på dag 5 og fikk flere blastocyster på frys. Samme skjedde en venninne av meg som er midt i sitt første forsøk ved Riksen nå, hun fikk satt inn en blastocyst i dag, og flere på frys. Så min erfaring er at det dyrkes til blastocyst i det offentlige når kvaliteten er god, og de er fleksible med tanke på innsett i helg. Har nettopp vært gjennom et forsøk ved privat klinikk, og har blitt gravid. Det ble satt inn dag 3, fordi dag 5 falt på en søndag og da har de ikke åpent. Jeg var innmari skuffet over at det ikke ble dyrket til blastocyst denne gangen, men de sa at kvaliteten var veldig god på dag 3, og det satt jo. Ja jeg tror generelt sett det er en del ulik praksis både privat og offentlig. For min del er innsett på helg ikke aktuelt offentlig - de har stengt og setter ikke inn på helg/helligdager. Jeg hadde 11 egg - 10 ble befruktet, 1 satt inn på dag 3, 9 dyrket til 5 dagers blasto - alle frøset ned. Blitt gravid både med ferskt og fryst blasto men mistet i Exu, SA og MA. Vet noe forskning tilsier at blastocyster i praksis ved god kvalitet har noe større sjangs i livmoren da det er dens "naturlige habitat", mens 2 og 3 dagers i teori kan bli "tvunget" litt til å utvikle seg i livmor, da deres "naturlige habitat" egentlig er i egglederene. Men samme forskning viser også til at både blastoinnsett og 2/3 dagers innsett har samme % for å feste seg. Hadde de vist med 100% sikkerhet ville nok alle praktisert hele ivf prosessen på samme måte. Men her er det så mange ulike variabler inne, som ikke jeg kan eller forstår, så må nesten bare stole på embryologer og bioingenører. De ønsker jo å se pasientene lykkes - er min erfaring iallefall. Så de gjør jo det de kan for å oppnå best resultat. Men det skader jo aldri å stille spørsmål til hvorfor det enkelte sted velger å gjøre som de gjør og spørre om lengre dyrking. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #6 Del Skrevet 2. desember 2023 Helene90 skrev (52 minutter siden): Tror ikke man kan kreve det, dette er det jo embryologer og bioingenører som er proffe på jobben sin som vurderer - du kan spørre så klart, men jeg tror det er noe i det de sier med at embryoene har det bedre i livmoren enn i labben. Man kan jo også risikere at man ikke får noen til blasto dag 5, da har man jo "mistet" en mulighet for innsett den runden eventuelt ved å ikke sette inn 2/3 dagers. Slik jeg har oppfattet det, så er det normal praksis ved norske sykehus og klinikker at i de aller fleste tilfeller i fersk forsøk setter inn 2/3 dagers. Vil tro de har god grunn til å ha denne praksisen. Men skader ikke å spørre dem Kommer til å spørre i alle fall, om ikke annet for å bare skjønne resonnementet. For min del så tror jeg at jeg er jeg villig å ta den «risikoen» med å ikke få innsett.. faller de i fra, så faller de i fra inni livmoren og tenker jeg. Er jo en viss belastning også med de vagitoriene i to uker også. En litt unødvendig belastning hvis det ikke klarer seg til dag fem en gang. Kjennes faktisk nesten mer risikofylt å sette inn en 2 eller 3 dagers og bruke opp enda et forsøk..😔 Hilsen TS Anonymkode: 962ca...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 2. desember 2023 #7 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kommer til å spørre i alle fall, om ikke annet for å bare skjønne resonnementet. For min del så tror jeg at jeg er jeg villig å ta den «risikoen» med å ikke få innsett.. faller de i fra, så faller de i fra inni livmoren og tenker jeg. Er jo en viss belastning også med de vagitoriene i to uker også. En litt unødvendig belastning hvis det ikke klarer seg til dag fem en gang. Kjennes faktisk nesten mer risikofylt å sette inn en 2 eller 3 dagers og bruke opp enda et forsøk..😔 Hilsen TS Anonymkode: 962ca...8a9 Ja skader absolutt ikke å spørre, og da får du jo uansett et mer utfyllende svar mest sannsynlig på hvorfor de tenker og plalegger som de gjør Står man i en situasjon hvor det bare er ett egg som er innsettbart etter uttak og dyrking - så har man jo nesten bedre odds med ett nytt uttak nesten - (med mindre man har lite egg og får lite egg ut ved stimulering) enn å bruke ett helt forsøk på ett egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #8 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kommer til å spørre i alle fall, om ikke annet for å bare skjønne resonnementet. For min del så tror jeg at jeg er jeg villig å ta den «risikoen» med å ikke få innsett.. faller de i fra, så faller de i fra inni livmoren og tenker jeg. Er jo en viss belastning også med de vagitoriene i to uker også. En litt unødvendig belastning hvis det ikke klarer seg til dag fem en gang. Kjennes faktisk nesten mer risikofylt å sette inn en 2 eller 3 dagers og bruke opp enda et forsøk..😔 Hilsen TS Anonymkode: 962ca...8a9 Problemet er litt at hvis man får ut få egg så dyrker de ikke til blasto, mens hvis det er stor sannsynlighet for å få flere blastoer så dyrkes det til blastoer. De gode får på en måte ekstra goodwill og dermed enda bedre sjanse til å lykkes føles det ut som. Praksisen er som den er for at man skal få innsett og med det bruke opp et forsøk, de vil ha deg ferdigbehandlet så fort som mulig. Men hvis kvaliteten er dårlig så burde man jo nettopp da dyrke lenger for at pasienten skal få flere forsøk men også slippe den bergogdalsbanen av følelser som følger med innsett, to ukers ventetid, knusingen ved negativ test og alt av krefter man må bruke på å bearbeide tapet og bygge seg opp til neste innsett som ikke kommer med det første pga kø. Og så har dette neste og etterlengtede forsøket dårlig odds også, uten at pasienten vet det. Jeg synes det er litt kynisk med tanke på at denne behandlingen ikke er så fryktelig dyr iforhold til mye annet. Og Erna sier vi må få flere barn. Uansett, den offentlige praksisen forteller meg at det er bedre sjans med blasto vs 2-3-dagers, for hvis man ikke blir gravide på 2-3-dagers så var det mulig dårlige egg og de hadde heller ikke tålt å bli dyrket til blasto. Selv om noen av dem kanskje hadde overlevd i livmor vs å bli dyrket til blasto, men det vet man jo ikke. Hm... mulig jeg er skeptisk fordi det offentlige gjorde så mye rart i min sak og rett og slett feilbehandlet meg flere ganger (de har sagt det selv). Jeg er 3 år eldre nå (38) enn da jeg startet med IVF i det offentlige og i det offentlige fikk vi 2 av 12 egg som utviklet seg til dag to første gang og 3 av 11 egg andre gang. Ved minst ett av innsettene gjorde de feil, som de har innrømmet. Bortkastet forsøk. Siste gang ble jeg satt i gang for tidlig og vi fikk bare ut ett egg, de har innrømmet å ha gjort feil her også. Fikk innsett, men føler jeg gikk glipp av potensielle innsett. Ved første forsøk privat fikk vi ut 3 blastoer 4AB fully hatched, gravid på første innsett men endte i MA. Føler jeg kastet bort 3 verdifulle år i det offentlige. Men er jo ikke gravid enda fra det private heller så jeg vet ikke. 😅 Anonymkode: db3a9...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #9 Del Skrevet 2. desember 2023 Hvis jeg skulle prøvd meg på å kreve noe, hadde jeg heller bedt de vurdere totalfrys. Og hvis du bare får ett embryo som overlever, ville jeg ha fryst det ned hvis jeg var deg og satt det inn når kroppen ikke er så påvirket av alle hormonene. Det har bedre sjanser enn ferskforsøk. Jeg kommer til å spørre om planlagt totalfrys fra første forsøk i mars siden jeg har PCOS og blir overstimulert bare av letrozol. Anonymkode: 00463...eb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #10 Del Skrevet 3. desember 2023 Jeg følte ikke jeg fikk noen meningsfulle svar egentlig når jeg idag fikk telefon fra labben. Resonnementet gikk på at det ikke gikk så bra sist når de dyrket til blastocyst, og at det var en risiko for å ikke få noe innsett i det hele tatt ved å forsøke å dyrke til blastocyst. Det gir ikke mening for meg.. det blir som å si at «hvis vi dyrker de lenger så rekker vi å se med blotte øyet at de ikke greier seg, la oss heller late som de er gode nok». Fikk også beskjed om at det ikke er opp til pasienten dette. Det syns jeg var litt spesielt. Jeg må da kunne mene noe om min behandling. Vurderer å klage på labben, syns det blir for dårlig kommunikasjon og føler meg som regel ikke bra etter å ha snakket med de Anonymkode: 962ca...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #11 Del Skrevet 3. desember 2023 Hilsen TS ovenfor Anonymkode: 962ca...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #12 Del Skrevet 3. desember 2023 Som jeg har skjønt er det litt uenighet i fagmiljøene om hva som er best, og om egget har det bedre i livmor enn i lab. Rent personlig tenker jeg det er så mye vi ikke vet om fertilitet, og kanskje er det invidiuelt om eggene burde dyrkes videre i lab eller settes inn før dag 5. Jeg går privat og på mitt første forsøk nå overlevde kun 1 av 4 egg etter første døgnet. Likevel var planen hele veien å dyrke det til blasto. Jeg var veldig nervøs for at det var litt risikofylt (i det privat er også uttak regnet som et forsøk), men jeg fikk daglige oppdateringer om at det utviklet seg perfekt. Det endte opp med 4AA - beste kvalitet. Venter i skrivende stund på om det gikk veien. Jeg bestemte meg for å stolte helt på embryologene, og tenkte at hvis 3 egg falt fra første døgnet var det kanskje lurest å se at det 4. egget faktisk utviklet seg utover dag 2 og 3. Anonymkode: 43ba0...f1e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #13 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg følte ikke jeg fikk noen meningsfulle svar egentlig når jeg idag fikk telefon fra labben. Resonnementet gikk på at det ikke gikk så bra sist når de dyrket til blastocyst, og at det var en risiko for å ikke få noe innsett i det hele tatt ved å forsøke å dyrke til blastocyst. Det gir ikke mening for meg.. det blir som å si at «hvis vi dyrker de lenger så rekker vi å se med blotte øyet at de ikke greier seg, la oss heller late som de er gode nok». Fikk også beskjed om at det ikke er opp til pasienten dette. Det syns jeg var litt spesielt. Jeg må da kunne mene noe om min behandling. Vurderer å klage på labben, syns det blir for dårlig kommunikasjon og føler meg som regel ikke bra etter å ha snakket med de Anonymkode: 962ca...8a9 Du kan mene hva du vil om din behandling, men til syvende og sist er det jo den gjeldene klinikken/overlegen som bestemmer.. Vet ikke hva sykehus/klinikk du hører til, men dette er helt vanlig praksis. Anonymkode: 5befd...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #14 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du kan mene hva du vil om din behandling, men til syvende og sist er det jo den gjeldene klinikken/overlegen som bestemmer.. Vet ikke hva sykehus/klinikk du hører til, men dette er helt vanlig praksis. Anonymkode: 5befd...e17 Jo akkurat det har jeg skjønt Takk for nyttig innspill hilsen TS Anonymkode: 962ca...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #15 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg følte ikke jeg fikk noen meningsfulle svar egentlig når jeg idag fikk telefon fra labben. Resonnementet gikk på at det ikke gikk så bra sist når de dyrket til blastocyst, og at det var en risiko for å ikke få noe innsett i det hele tatt ved å forsøke å dyrke til blastocyst. Det gir ikke mening for meg.. det blir som å si at «hvis vi dyrker de lenger så rekker vi å se med blotte øyet at de ikke greier seg, la oss heller late som de er gode nok». Fikk også beskjed om at det ikke er opp til pasienten dette. Det syns jeg var litt spesielt. Jeg må da kunne mene noe om min behandling. Vurderer å klage på labben, syns det blir for dårlig kommunikasjon og føler meg som regel ikke bra etter å ha snakket med de Anonymkode: 962ca...8a9 Nettopp dette er mitt inntrykk også, de med dårlige egg får enda dårligere sjanser fordi sykehuset bruker opp forsøk på dårlige egg de vet ikke vil klare seg til blasto (og dermed har veldig mye dårligere sjans i livmor også). Men de vil bare at pasientene skal bruke opp forsøkene. Anonymkode: db3a9...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 3. desember 2023 #16 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg følte ikke jeg fikk noen meningsfulle svar egentlig når jeg idag fikk telefon fra labben. Resonnementet gikk på at det ikke gikk så bra sist når de dyrket til blastocyst, og at det var en risiko for å ikke få noe innsett i det hele tatt ved å forsøke å dyrke til blastocyst. Det gir ikke mening for meg.. det blir som å si at «hvis vi dyrker de lenger så rekker vi å se med blotte øyet at de ikke greier seg, la oss heller late som de er gode nok». Fikk også beskjed om at det ikke er opp til pasienten dette. Det syns jeg var litt spesielt. Jeg må da kunne mene noe om min behandling. Vurderer å klage på labben, syns det blir for dårlig kommunikasjon og føler meg som regel ikke bra etter å ha snakket med de Anonymkode: 962ca...8a9 Så kjipt du føler det slik og ikke føler du får den infoen du trenger og vil ha. Hvor hører du til? Jeg vet om flere som har fått nytt uttak dersom det ene egget som overlever ikke ser optimalt ut og de ikke har tiltro til at det vil resultere i graviditet. Og at klinikker oppriktig vil gi pasientene best mulig utfall med sine innsett - men jeg ser jo at det er noen med dårlig erfaringer uavhengig av om de har gått offentlig eller privat. Noen - som blant annet jeg, er veldig fornøyd offentlig. De er gode på informasjon, gode på å fortelle og forklare hvorfor de tenker og planlegger som de gjør, inkluderer meg i avgjørelsene rundt innsettene, de lytter og er oppriktig omtenksomme. Opplever at de sjekker hvordan det går selv mellom innsett. Syns i grunn det er utrolig dumt at ikke protokoller og prosedyrer er mer samkjørte mellom offentlige sykehus. Oppfølgingen man får burde vært lik - uavhengig av hvor i landet man er. Vet også om dem som har gått privat og vært kjempe skuffet og følt på samme ting som du og andre gjør. Det gjør jo ikke en vanskelig prosess noe enklere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #17 Del Skrevet 3. desember 2023 Helene90 skrev (14 minutter siden): Så kjipt du føler det slik og ikke føler du får den infoen du trenger og vil ha. Hvor hører du til? Jeg vet om flere som har fått nytt uttak dersom det ene egget som overlever ikke ser optimalt ut og de ikke har tiltro til at det vil resultere i graviditet. Og at klinikker oppriktig vil gi pasientene best mulig utfall med sine innsett - men jeg ser jo at det er noen med dårlig erfaringer uavhengig av om de har gått offentlig eller privat. Noen - som blant annet jeg, er veldig fornøyd offentlig. De er gode på informasjon, gode på å fortelle og forklare hvorfor de tenker og planlegger som de gjør, inkluderer meg i avgjørelsene rundt innsettene, de lytter og er oppriktig omtenksomme. Opplever at de sjekker hvordan det går selv mellom innsett. Syns i grunn det er utrolig dumt at ikke protokoller og prosedyrer er mer samkjørte mellom offentlige sykehus. Oppfølgingen man får burde vært lik - uavhengig av hvor i landet man er. Vet også om dem som har gått privat og vært kjempe skuffet og følt på samme ting som du og andre gjør. Det gjør jo ikke en vanskelig prosess noe enklere Hvor hører du til? Hvis du ikke fikk dyrke til blasto i det offentlige, hadde du vært fornøyd da også? Jeg spør ikke passiv aggressivt, jeg spør fordi jeg selv hadde vært fornøyd hvis jeg fikk dyrke til blastoer på tross av at de har gjort feil. 😅 Anonymkode: db3a9...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #18 Del Skrevet 3. desember 2023 Helene90 skrev (12 minutter siden): Så kjipt du føler det slik og ikke føler du får den infoen du trenger og vil ha. Hvor hører du til? Jeg vet om flere som har fått nytt uttak dersom det ene egget som overlever ikke ser optimalt ut og de ikke har tiltro til at det vil resultere i graviditet. Og at klinikker oppriktig vil gi pasientene best mulig utfall med sine innsett - men jeg ser jo at det er noen med dårlig erfaringer uavhengig av om de har gått offentlig eller privat. Noen - som blant annet jeg, er veldig fornøyd offentlig. De er gode på informasjon, gode på å fortelle og forklare hvorfor de tenker og planlegger som de gjør, inkluderer meg i avgjørelsene rundt innsettene, de lytter og er oppriktig omtenksomme. Opplever at de sjekker hvordan det går selv mellom innsett. Syns i grunn det er utrolig dumt at ikke protokoller og prosedyrer er mer samkjørte mellom offentlige sykehus. Oppfølgingen man får burde vært lik - uavhengig av hvor i landet man er. Vet også om dem som har gått privat og vært kjempe skuffet og følt på samme ting som du og andre gjør. Det gjør jo ikke en vanskelig prosess noe enklere Hører til på Riksen, og jeg er enig med de positive tingene du nevner om oppfølgingen i det offentlige. Legene og sykepleierne er fine. Syns det meste har vært bra, unntatt dialog med labben og deres avgjørelser kring dyrking, innsett og vurderinger av embryo. Føler de lyver litt og. I dag i telefon sa hun «at det ikke gikk så bra sist» når de dyrket til blastocyst, at ingen av de var av noe særlig kvalitet. Men i det forsøket fikk jeg jo satt inn et av disse og den gang sa de at den var av god kvalitet når jeg spurte ved innsettet. Så jeg stoler ikke på at det valgene som tas er til det beste for meg. Hilsen TS Anonymkode: 962ca...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #19 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hører til på Riksen, og jeg er enig med de positive tingene du nevner om oppfølgingen i det offentlige. Legene og sykepleierne er fine. Syns det meste har vært bra, unntatt dialog med labben og deres avgjørelser kring dyrking, innsett og vurderinger av embryo. Føler de lyver litt og. I dag i telefon sa hun «at det ikke gikk så bra sist» når de dyrket til blastocyst, at ingen av de var av noe særlig kvalitet. Men i det forsøket fikk jeg jo satt inn et av disse og den gang sa de at den var av god kvalitet når jeg spurte ved innsettet. Så jeg stoler ikke på at det valgene som tas er til det beste for meg. Hilsen TS Anonymkode: 962ca...8a9 Disse tingene har skjedd meg flere ganger også, de tilpasser informasjonen de gir og sier rett og slett imot seg selv fra gang til gang. Det skaper mistillit. Anonymkode: db3a9...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 3. desember 2023 #20 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hører til på Riksen, og jeg er enig med de positive tingene du nevner om oppfølgingen i det offentlige. Legene og sykepleierne er fine. Syns det meste har vært bra, unntatt dialog med labben og deres avgjørelser kring dyrking, innsett og vurderinger av embryo. Føler de lyver litt og. I dag i telefon sa hun «at det ikke gikk så bra sist» når de dyrket til blastocyst, at ingen av de var av noe særlig kvalitet. Men i det forsøket fikk jeg jo satt inn et av disse og den gang sa de at den var av god kvalitet når jeg spurte ved innsettet. Så jeg stoler ikke på at det valgene som tas er til det beste for meg. Hilsen TS Anonymkode: 962ca...8a9 Det er ikke noe god følelse å sitte med nei.. Huff skal ikke være sånn.. Har forstått det sånn at det er mange som er misfornøyd med Riksen (selv om noen er fornøyd) og at de generelt sett gjør ting på en merkelig måte i forhold til andre offentlige klinikker. Lest mye om det både her inne og BabyVerden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå