AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Del Skrevet 2. desember 2023 Noen her som har erfaringer med tear trough behandlingsom de vil dele? Er jeg en kandidat for dette? Har på sminke, men strekene under øynene synes på bildet, å er veldig blålilla under sminken. Anonymkode: 713cf...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #2 Del Skrevet 2. desember 2023 Det var et rimelig forstyrrende og creepy bilde 🫣 Anonymkode: 144ff...0b7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #3 Del Skrevet 2. desember 2023 Man kan jo blind av det der.. Anonymkode: 17913...6e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #4 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var et rimelig forstyrrende og creepy bilde 🫣 Anonymkode: 144ff...0b7 Hadde ikke så lyst til å kline hele trynet mitt på forumet 😉 Anonymkode: 713cf...425 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #5 Del Skrevet 2. desember 2023 Er ikke det helt normale, fine under-øye-områder? Ser ikke noe som trenger fiksing der. Anonymkode: ff728...183 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #6 Del Skrevet 2. desember 2023 Du ser helt normal ut, så det ville jeg aldri risikert. Problemet er at du er for lys under øynene, noe som fremhever både søkk og linjer. Bruk en color corrector som passer til misfargingen du har, og som er mørk nok til å dempe blåheten (ikke forsøk å matche undertone her. du kan heller bruke concealer på toppen om det trengs). Anbefaler Bobbi Brown Skin Corrector Stick i en av 'bisque' fargene. Påfør en liten mengde og klapp forsiktig inn i huden med fingertuppen. Ikke gå lysere enn 'light bisque', men kan godt hende du må gå for 'bisque' også, avhengig av hvor mørke ringene dine er. Anonymkode: 6f7e9...2d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #7 Del Skrevet 2. desember 2023 Men ro ned på saltmengden og se? Det hindrer nå det området i å bli puffy Anonymkode: 17913...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #8 Del Skrevet 2. desember 2023 Har du et "søkk" i området under øynene? Det er vel derfor man tar den type behandling. Virker som de andre som svarer her ikke vet hva denne behandlingen går ut på, så hvorfor svarer dere da? Det hjelper heller ingenting med concealer som foreslås over her, for "søkket" blir ikke borte. Anonymkode: bce49...11c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #9 Del Skrevet 2. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har du et "søkk" i området under øynene? Det er vel derfor man tar den type behandling. Virker som de andre som svarer her ikke vet hva denne behandlingen går ut på, så hvorfor svarer dere da? Det hjelper heller ingenting med concealer som foreslås over her, for "søkket" blir ikke borte. Anonymkode: bce49...11c Det er ingen her som foreslår concealer, siden concealer lett gjør at det ser verre ut. Blå ringer + concealer = grårosa unaturlig farge som fremhever det man er misfornøyd med, selv om det fjerner det verste av blåheten. Det kan fungere hvis misfargingen er svak, men TS sier hun er veldig blålilla. Både huler og poser kan bli så godt som usynlige med riktig bruk av sminke, særlig når de er så lite fremtredende som hos TS. Misfargingen må kanselleres først, og for noen er det alene nok. Jeg har selv blå ringer og poser, og nå ser de minimale ut kun med riktig corrector. Med corrector, lys concealer plassert kun helt nederst i skyggen av posen, samt litt settingpudder påført med puff over nedre del av posen for å hindre gjenskinn er de usynlige. Dette skal ikke kakes på, men brukes i små mengder. Da kan det brukes selv på ellers sminkefrie dager, og tar ikke lang tid i det hele tatt. Anonymkode: 6f7e9...2d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #10 Del Skrevet 2. desember 2023 Jeg har tatt det i fem år. Det ser ut som det kan hjelpe litt på deg, men mine søkk var enda mer tydelig og dyp linje. Hovedproblemet ditt ser mer ut til å være blå ringer og tear through vil ikke hjelpe for det. Jeg ville heller investert pengene mine i Sunekos eller PRP/PRF som både hjelper mot de blå ringene og som over tid bygger mer kollagen i innsprøytet område så huden retter seg mere ut/fyller det tynne hudområdet uten at du trenger å bruke en superficial tear through filler. Har du god råd kan du jo gjøre begge deler. Be om PRP/PRF under øynene, og samtidig om 1ml filler fordelt. Om du liker det umiddelbare resultatet med filler kan du se hvordan PRP/PRF'en har fungert om et år når filleren går ut og vurdere da om du vil ta mer filler eller fortsette med PRP/PRF. PRP/PRF må gjøres i serie på minst tre ganger men er også det som har vist seg å ha best og mest langvarig effekt av alle behandlinger. Det er høyere risiko for komplikasjoner med filler enn med PRP. Jeg kommer til å ta PRP istedet for filler om jeg får råd til det i fremtiden. Anonymkode: e492b...6c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #11 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du et "søkk" i området under øynene? Det er vel derfor man tar den type behandling. Virker som de andre som svarer her ikke vet hva denne behandlingen går ut på, så hvorfor svarer dere da? Det hjelper heller ingenting med concealer som foreslås over her, for "søkket" blir ikke borte. Anonymkode: bce49...11c Jeg er usikker på om jeg kan kalle det søkk, men det er akkurat som om jeg mangler volum under øynene, som igjen gir linder på hver side.Fant et bilde uten sminke her nå: Anonymkode: 713cf...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #12 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du ser helt normal ut, så det ville jeg aldri risikert. Problemet er at du er for lys under øynene, noe som fremhever både søkk og linjer. Bruk en color corrector som passer til misfargingen du har, og som er mørk nok til å dempe blåheten (ikke forsøk å matche undertone her. du kan heller bruke concealer på toppen om det trengs). Anbefaler Bobbi Brown Skin Corrector Stick i en av 'bisque' fargene. Påfør en liten mengde og klapp forsiktig inn i huden med fingertuppen. Ikke gå lysere enn 'light bisque', men kan godt hende du må gå for 'bisque' også, avhengig av hvor mørke ringene dine er. Anonymkode: 6f7e9...2d0 Har lyst på en mer varig løsning, ønsker å føle meg vel uten sminke også. Anonymkode: 713cf...425 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #13 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er usikker på om jeg kan kalle det søkk, men det er akkurat som om jeg mangler volum under øynene, som igjen gir linder på hver side.Fant et bilde uten sminke her nå: Anonymkode: 713cf...425 Tear trough filler vil kunne jevne dette litt, men ikke i så stor grad at du får godt synlig forskjell tror jeg. Pga de blå ringene. Du kan nok erfare at det er bortkastet penger og ikke gir deg resultatet du ønsker men det skader ikke å prøve. Da vet du hvertfall om du liker det eller ikke. Personlig vil jeg heller si du er ypperlig kandidat for PRP eller PRF om du har råd Anonymkode: e492b...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #14 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ingen her som foreslår concealer, siden concealer lett gjør at det ser verre ut. Blå ringer + concealer = grårosa unaturlig farge som fremhever det man er misfornøyd med, selv om det fjerner det verste av blåheten. Det kan fungere hvis misfargingen er svak, men TS sier hun er veldig blålilla. Både huler og poser kan bli så godt som usynlige med riktig bruk av sminke, særlig når de er så lite fremtredende som hos TS. Misfargingen må kanselleres først, og for noen er det alene nok. Jeg har selv blå ringer og poser, og nå ser de minimale ut kun med riktig corrector. Med corrector, lys concealer plassert kun helt nederst i skyggen av posen, samt litt settingpudder påført med puff over nedre del av posen for å hindre gjenskinn er de usynlige. Dette skal ikke kakes på, men brukes i små mengder. Da kan det brukes selv på ellers sminkefrie dager, og tar ikke lang tid i det hele tatt. Anonymkode: 6f7e9...2d0 Har du en corrector å anbefale? Og kanskje en sminkevideo på YouTube etc? Jeg har ringer/huler med litt poser over. Anonymkode: c3e0f...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #15 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du ser helt normal ut, så det ville jeg aldri risikert. Problemet er at du er for lys under øynene, noe som fremhever både søkk og linjer. Bruk en color corrector som passer til misfargingen du har, og som er mørk nok til å dempe blåheten (ikke forsøk å matche undertone her. du kan heller bruke concealer på toppen om det trengs). Anbefaler Bobbi Brown Skin Corrector Stick i en av 'bisque' fargene. Påfør en liten mengde og klapp forsiktig inn i huden med fingertuppen. Ikke gå lysere enn 'light bisque', men kan godt hende du må gå for 'bisque' også, avhengig av hvor mørke ringene dine er. Anonymkode: 6f7e9...2d0 Hvilken farge ville du anbefalt? Ingen butikker har denne tilgjengelig, så må nesten bestille på nett. Anonymkode: 713cf...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #16 Del Skrevet 3. desember 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Har du en corrector å anbefale? Og kanskje en sminkevideo på YouTube etc? Jeg har ringer/huler med litt poser over. Anonymkode: c3e0f...82d Det er sikkert mye som kan fungere, men jeg anbefaler Bobbi Brown skin corrector stick, fordi den smelter inn i huden og kommer i mange forskjellige variasjoner, slik at alle kan finne den riktige nyansen. Bisquefargene dekker lilla/blå/rød misfarging, mens peachfargene dekker grå/brun/grønn misfarging. Det er viktig å velge en som er mørk nok til å faktisk kansellere misfargingen. I mitt tilfelle (veldig lys hud med medium styrke blå/lilla misfarging) er det 'light bisque' (altså ikke den aller lyseste nyansen). Her har jeg flaks med at denne fargen blender sømløst inn med resten av ansiktet, så jeg slipper å bruke concealer på toppen, med mindre jeg vil ha en helt flawless look hvor man ikke ser antydning til poser engang. For å skjule poser eller huler er prinsippet alltid det samme: Korrekt nyanse i liten mengde, påført nøyaktig på de rette stedene. Evt. setting pudder over for å hindre gjenskinn og linjer. For meg som har poser ser det slik ut: 1. Pass på at huden rundt øynene er hydrert, men la kremen trekke godt inn før sminke påføres. 2. Påfør corrector kun der du faktisk har misfarging. Ikke smør på som en sminkeyoutuber fra 2016 🤭 Du kan godt påføre med en liten børste om du vil, men bruk fingrene til å tappe correctoren inn i huden. IKKE GNI! Husk øyekrokene om du har misfarging der også. 3. Bøy hodet litt slik at du ser skyggeranden under posene. Påfør en liten mengde lys concealer (ikke veldig mye lysere enn huden din) med en presisjonsbørste akkurat der skyggen er mørkest. Har du ring fra posen under hele øyet så påfører du langs hele denne ringen. Har du ring under halve øyet så påfører du bare under halve øyet. Tapp dette forsiktig inn med fingeren. Det er veldig viktig at du ikke blender oppover på selve posen, for da vil denne fremheves igjen. Kun i skyggeområdet av ringen. 4. Påfør settingpudder med puff eller svamp. Skal ikke bakes, men det er viktig å bruke nok produkt, slik at man ikke må dytte for mye rundt på basen. Børst av umiddelbart med en myk kost. Jeg påfører kun på nedre halvdel av posen og litt på beinet under, men dette kommer helt an på om du har linjer lenger opp som du vil eh, "sette" - om du fort blir oljete, osv. Her kan du se hvordan det ser ut med corrector og concealer vs kun concealer. Veldig dårlig påføringsjobb (særlig med pudderet), men du ser tydelig forskjell på høyre og venstre om du hopper til 5:56 i videoen: Innsunkne huler: Poser: Anonymkode: 6f7e9...2d0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #17 Del Skrevet 3. desember 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilken farge ville du anbefalt? Ingen butikker har denne tilgjengelig, så må nesten bestille på nett. Anonymkode: 713cf...425 Enten light bisque eller bisque. Light bisque vil sannsynligvis blende inn bedre med hudtonen din (selv om det ikke er målet med en corrector), men du kan risikere at den ikke er dyp nok til å dekke blåheten fullstendig. Bisque vil sannsynligvis dekke alt, men kan bli mørk nok til at du blir nødt til å bruke litt concealer eller foundation over. Anonymkode: 6f7e9...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #18 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Enten light bisque eller bisque. Light bisque vil sannsynligvis blende inn bedre med hudtonen din (selv om det ikke er målet med en corrector), men du kan risikere at den ikke er dyp nok til å dekke blåheten fullstendig. Bisque vil sannsynligvis dekke alt, men kan bli mørk nok til at du blir nødt til å bruke litt concealer eller foundation over. Anonymkode: 6f7e9...2d0 Tusen takk for svar 😄 Anonymkode: 713cf...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #19 Del Skrevet 3. desember 2023 Har er litt bedre bilde her. Er disse «søkkene/linjene» jeg ønsker å redusere. Anonymkode: 713cf...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #20 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har er litt bedre bilde her. Er disse «søkkene/linjene» jeg ønsker å redusere. Anonymkode: 713cf...425 Dette kan reduseres med tear trough filler Anonymkode: e492b...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå