Gå til innhold

Julegave: utstoppet tiur eller elggevir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gi julegave til mannen, ville du satt mest pris på en utstoppet tiur eller elggevir til å ha på hytteveggen? 

Takk for svar 😊

Anonymkode: ce2ef...a3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså... dette må vel strengt tatt mannen din svare på, det er ganske forskjellige gaver dette, i størrelse...... 

Anonymkode: aa496...129

• Liker 1
Skrevet

Vel, personlig ville jeg ikke ønsket noen av de, men om jeg måtte velge en av de ville det definitivt blitt geviret.. 

• Liker 2
Skrevet

Med mindre han har skutt de selv, er det vel ingen vits i å gi utstoppede dyr i julegave? En gyngestol med en god skinnfell er i så fall bedre. 

Anonymkode: 9e951...a1a

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skal gi julegave til mannen, ville du satt mest pris på en utstoppet tiur eller elggevir til å ha på hytteveggen? 

Takk for svar 😊

Helst ingen men geviret kan jeg lage knapper og annet nyttig av.

Hva din mann vil foretrekke må du vel vite selv

Skrevet

Personlig ville jeg ikke hatt noen av de, men tenker at hvis mannen din ønsker seg vet du hvilken han evnt ønsker seg mest . Er temmelig store ting som krever plass , og ikke så vanlig å ha utstoppet dyr eller gevir hvis man ikke selv har skutt eller feks nær familie har skutt. 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Meningen med trofeer er at de er selvskutt. Ellers blir det en slags skryt og jug pynt. 

Jeg syntes ikke utstoppede dyr er fint, men det er smakssak.  

Du kan sette overvåkingskamera inni øyeeplene, så har du samtidig oversikt over innbrudd etc

Skrevet

Ikke noe for meg personlig og henge opp et dyrelik til pynt, men uavhengig av det er det jo en veldig rar ting å gi i gave? Hele poenget er vel å bruke et dyr man har skutt selv? Driver han i det hele tatt med jakt?

Anonymkode: 7d0fe...1d6

• Liker 1
Skrevet

Hvordan stopper man ut et elggevir?

Dessuten er det veldig tacky å pynte huset med døde dyr.

Anonymkode: 9edc1...348

• Liker 1
Skrevet

Oj, jeg burde vel tenkt meg om før jeg spurte om noe slikt på Kvinneguiden. Ble ikke mange relevante svar gitt! 

Ha en fin kveld videre damer. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oj, jeg burde vel tenkt meg om før jeg spurte om noe slikt på Kvinneguiden. Ble ikke mange relevante svar gitt! 

Jo, svarene er relevante men ikke de svarene du forventa. Ville aldri ha gitt noe sånt i gave. Husk at fugl (i dette tilfellet tiur) kan ha med seg fuglelus. 

Anonymkode: b3c0d...110

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tror du blir skuffet uansett hvor og hvem du spør. Folk flest har nok ingen sterke preferanser for om dere skal ha en utstoppet tiur eller et elghode på hytten deres. Mitt inntrykk er at de færreste er spesielt opptatte av utstoppede dyr.

Anonymkode: 29476...595

• Liker 1
Skrevet

Utstoppet tiur kan være flott. Jada, makabert om man er veganer, men for mange er det vel helt greit å tenke at man utnytter hele fuglen? Det er ofte pynt på markastuer, veikroer og fjellhytter uten at de ansatte har skutt dem selv.

Et gevir er litt kjedeligere, synes jeg. 

Anonymkode: 439a0...448

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvis du bare godtar svar som er enig med deg selv, så har du kommet til feil sted! :P Og det er heller ikke vits å lage en tråd der man halvveis har bestemt seg på forhånd. 

Anonymkode: 47a04...853

Skrevet

Jeg jakter selv og har flere gevir. 

Ville ikke likt å få gevir eller utstoppet tiur som jeg ikke har skutt selv. 

Anonymkode: 3995d...97f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvor relevante svar forventer du å få fra vilt fremmede mennesker som ikke aner noe som helst om mannen din eller deres livsstil og preferanser?

For meg, i mitt liv og i min omgangskrets, ville begge deler vært en helt absurd gave. Jeg kjenner knapt noen som jakter og enda færre som ville hatt sånt stående framme, og særlig ikke om det ikke var selvskutt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tror at hvis du har en av de veldig få mennene som liker å henge frem andre sine jakttrofeer, så har mannen din såpass sjelden smak at ganske få andre vil kunne gi noen anbefalinger.

Anonymkode: c4938...33e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...