Gå til innhold

7000 palestinere i israelske fengsler, de fleste uten dom

Akryl

Anbefalte innlegg

De fleste er uten dom og er steinkastere.  De som bare roper ut at alle er terrorister, så forklarer artikkelen situasjonen.

Jeg har selv sett på asiatiske tv-kanaler. Mange var helt vanlige sinte ungdom, studenter, som levde vanlige liv. De var verken opptatt av religion eller vold.

https://www.dawn.com/news/1794459/inequality-in-incarceration-how-thousands-of-palestinians-are-locked-up-inside-israeli-jails

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kaste stein kan drepe.

Har ikke store sympatien med slike folk. Verken ungdommer eller voksne. Man skal være svært ung eller tilbakestående for å ikke forstå at å kaste stein kan skade, i verste fall drepe folk og dyr.

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Solsikke skrev (3 timer siden):

Å kaste stein kan drepe.

Har ikke store sympatien med slike folk. Verken ungdommer eller voksne. Man skal være svært ung eller tilbakestående for å ikke forstå at å kaste stein kan skade, i verste fall drepe folk og dyr.

Leste du egentlig hva TS skrev?  Han skrev at mange sitter i fengsel uten dom.  

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (1 time siden):

Ts skrev de var steinkastere. Og jeg skrev min mening om steinkastere. 

Man er ikke noen "vanlig" person (som ts skriver) om man kaster stein på folk. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Solsikke skrev (2 timer siden):

Det er det eneste våpen de har mot okkupantene.  De fleste sitter inne på ubestemt tid uten dom.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Amossa said:

Og vårt eget land blir staget dømt i menneskerettighetsdomstolen for dette. Folk sitter varetektsfengslet uten dom i det evinnelige. Og det er i fredstid. Jeg tenker det greit å bruke militærdomstol, inntil et visst punkt.

Det er en annen rettergang i krigstid, og i Israel er det krig. Det er ikke slik at angrepet 7. oktober er det eneste.
Israel må ordne opp i dette. Straff for soldater og fengsels betjenter som musbruker makt. Gjennomført på en slik måte at verden har tillit til at det går skikkelig for seg, både for barn og voksne.
12 åringer hører ikke hjemme i fengsel sammen med voksne.

Vi får håpe det blir en skikkelig gjennomgang av dette etter krigen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, Akryl said:

Det er det eneste våpen de har mot okkupantene.  De fleste sitter inne på ubestemt tid uten dom.

Nei, de har mange andre våpen de liker å benytte seg av når de kan, om ingen stopper de. Dette ble verden vitne til 7. oktober.
AK-47, håndgranater på sovende familier, voldtekt, gruppevoldtekt, RPG inn i sivile hjem, kidnspping, tortur, brennmerking av små barn, å sette fyr på levende mennesker etc etc 

Det er mange tiår med selvmordsbomber, knivangrep, skyteangrep, så vel som steinkasting etc. 

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Solsikke skrev (20 timer siden):

Å kaste stein kan drepe.

Kan bombing drepe?? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Akryl said:

oh stakkars,,,,,,

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl skrev (20 timer siden):

De fleste er uten dom og er steinkastere.  De som bare roper ut at alle er terrorister, så forklarer artikkelen situasjonen.

Jeg har selv sett på asiatiske tv-kanaler. Mange var helt vanlige sinte ungdom, studenter, som levde vanlige liv. De var verken opptatt av religion eller vold.

https://www.dawn.com/news/1794459/inequality-in-incarceration-how-thousands-of-palestinians-are-locked-up-inside-israeli-jails

Det sitter over en million muslimer i konsentrasjonsleire i Kina. Tror de fleste av disse ikke har gjort mye annet enn å være  muslimer.

Men, de er jo ikke født på Gaza og nabo med "hovedfienden" så da er det kanskje en forklaring på at dette ikke skaper like mye støy?

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Solsikke skrev (15 timer siden):

De er små barn som kaster småstein på TANKS, ikke på folk.  

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, keops said:

Det sitter over en million muslimer i konsentrasjonsleire i Kina. Tror de fleste av disse ikke har gjort mye annet enn å være  muslimer.

Men, de er jo ikke født på Gaza og nabo med "hovedfienden" så da er det kanskje en forklaring på at dette ikke skaper like mye støy?

helt enig. Samtidig, muslimer i Kina vi snakker om er ikke så uskyldige som media i Vesten liker oss å tro. Det var vært terror der også.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jadasikkert29 said:

De er små barn som kaster småstein på TANKS, ikke på folk.  

579fb5224321f1d01a8bc539?width=400&forma

Det er små barn og det er Palestina små barn... https://www.businessinsider.com/hamas-kid-summer-camp-2016-8?r=US&IR=T#palestinian-youths-attended-a-military-exercise-during-a-summer-camp-organized-by-the-islamic-resistance-movement-hamas-on-august-11-2005-at-an-refugee-camp-from-the-gaza-strip-1

Endret av NatNat
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vissen427469 skrev (1 minutt siden):

jeg tror grunnen til at xinjiang saken ikke kom lengre er fordi saks formidleren adrian zenz brukte falske bevis for å fremme kina hat og at siden da har ingen nye bevis blitt fremmhevet😊

altså at det ikke er folkemord mot muslimer der.

Nei, jeg skrev at de sitter i leire, ikke at det var folkemord. At mange er internert har vært kjent lenge og er ikke resultat av at et menneske har publisert noe ved hjelp av falske bevis.

Definisjonen på folkemord synes jeg også har blitt noe utvannet med tiden. Når det konsekvent brukes om krigen mellom Hamas og Israel, hvor det har vært en vanvittig befolkningseplosjon blant de på Gaza, så misbrukes begrepet i mine øyne.

Grusom krig som ikke vil ta slutt annet enn hvis tostatsløsning blir godtatt av begge parter, til og med Hamas-gjengen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (3 minutter siden):

Å bruke en artikkel fra businessinsider tar jeg ikke seriøst.

Og om det så var reelt så rettferdiggjør det ikke å fengsle kvinner og barn uten dom der de blir utsatt for både vold, isolering og voldtekt. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vissen427469 skrev (2 minutter siden):

jeg skjønner deg❤❤

opplærings tjenesten i xinjiang som er beskyldt for konsentrasjonsleir skal være statlige skoler og ifølge lokale media stor fornøye blandt uyghur samfunnet.

jeg kan vell huske tilbake til min skolealder hvor jeg anklaget skolen for å være en konsentrasjons leir😊😊😊

Og jeg kom i tidlig barndom i skade for å sammenligne mine foreldre med herr Hitler fordi jeg synes de var noe strikse på forskjellige felt 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, Jadasikkert29 said:

Og om det så var reelt så rettferdiggjør det ikke å fengsle kvinner og barn uten dom der de blir utsatt for både vold, isolering og voldtekt. 

hva er useriøs med business insider ? og med "ettferdiggjør det ikke å fengsle kvinner og barn uten dom der de blir utsatt for både vold, isolering og voldtekt. ", snakker du om Hamas ??

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Jadasikkert29 said:

her, er AFP NEWS AGENCY seriøs nok for deg ??
https://youtu.be/9Pw8SO0GOJU?si=7fzlZiN2VxMV3kJi

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ingen løsning i denne fastlåste situasjonen før nye aktører kommer på banen med NYE løsningsforslag. 

India, Egypt, Kina og Dubai høres ut som en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 time siden):

De som bare blir arrestert og slengt i en betongcelle er heldige.

IDF har gode snikskyttere.

... kanskje det var denne lille jenta. De lærer tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...