Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner er ei som sprer løgner om andre. Hun sendte meg flere meldinger om at hennes kollega ruser seg på jobb og har gjort både det ene og det andre. dette er jo ikke sant, men hun jeg kjenner sprer dritt om andre når hun blir fornærmet eller ikke får det som hun vil. 
Dumme meg tok kontakt med denne kollegaen (i beste mening) og fortalte henne hva denne dama sprer rykter om. Dette for å være grei, si fra og gi henne muligheten til å ta kontroll over dette. Snakke med henne og be henne stoppe. 
Jeg kjente ikke denne jenta og har aldri snakket med henne før. 
hun ble selvsagt lei seg, men også glad for å få vite det. Takket for at jeg ringte. 

En uke senere ringer det på døra kl 22.30 på en lørdagskveld. Der står det 2 politi. Jeg fikk sjokk da jeg trodde det hadde skjedd noe med ungdommen vår som var ute. Neida, de kom med besøksforbud (??!) denne jenta jeg ringte til hadde vært med politiet og de kom med besøksforbud. 
jeg fikk helt sjokk.

ringte politiet så fort det ble hverdag, og spurte hva i alle dager dette er. Det er visst svært lav terskel for å gi besøksforbud sa de, og det er en subjektiv oppfatning. 
jeg fortalte min side av saken. 

Hvis man ikke kan si fra til en person for å være grei at det blir snakket slikt om henne, så er det siste gangen jeg skal gjøre noe slikt. 
dumt av meg å si fra. Selv hadde jeg villet visst hvis min kollega satt ut slike rykter om meg. 

Anonymkode: 2f2b4...9af

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ville jeg brukt et par timer med advokat på. Det er ikke for ingenting at politiets jurist innvilger søknad om besøksforbud. Så her har nok personen jugd.

Anonymkode: 91008...926

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke svært lav terskel for å gi besøksforbud, den er ganske høy. Så enten er dette tull eller så er historien ganske så annerledes enn du forteller.

Anonymkode: 94c4e...410

Politiet sa det til meg at det er en veldig lav terskel. Og at det ikke kommer på noe rulleblad osv. skal jeg gå i mot dette må jeg i retten. Dette er jo ei jente jeg ikke kjenner. Aldri har snakket med hverken før eller etter, ikke vet jeg hvor hun bor, og ikke er vi venner på sosiale medier. Sa til politiet at i følge det jeg har lest på nettet skal det være grunn til å tro at folk vil ta kontakt med fornærmede, derfor besøksforbud. Men det er jo ingen grunn til det? Hun takket for jeg ringte og det var det. 

Skrevet

Dette kan umulig være rett avgjørelse av politiet, ville kontaktet advokat. Har selv opplevd å få besøksforbud uten at det var noen grunn. En eks som ble hevngjerrig etter hun ble dumpet kom med falsk anmeldelse om trusler, noe som ikke stemte på noen måte, og det kunne de også se på meldinger, jeg var ikke nervøs for avhør, og følte det gikk veldig fint, men i etterkant fikk jeg vite at jeg fikk besøksforbud, jeg valgte å ignorere det, noe jeg angrer på, jeg burde tatt den kampen

Anonymkode: 1714f...c6c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke svært lav terskel for å gi besøksforbud, den er ganske høy. Så enten er dette tull eller så er historien ganske så annerledes enn du forteller.

Anonymkode: 94c4e...410

Har aldri skjønt poenget med slike kommentarer. Hvorfor skulle ts lyve på et anonymt forum?  

Anonymkode: 1a4b9...549

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Politiet sa det til meg at det er en veldig lav terskel. Og at det ikke kommer på noe rulleblad osv. skal jeg gå i mot dette må jeg i retten. Dette er jo ei jente jeg ikke kjenner. Aldri har snakket med hverken før eller etter, ikke vet jeg hvor hun bor, og ikke er vi venner på sosiale medier. Sa til politiet at i følge det jeg har lest på nettet skal det være grunn til å tro at folk vil ta kontakt med fornærmede, derfor besøksforbud. Men det er jo ingen grunn til det? Hun takket for jeg ringte og det var det. 

Det er noe politiet sa for å ned eskalere situasjonen. 

Hvilken årsak oppgav politiet som grunnlag for besøksforbud?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette kan umulig være rett avgjørelse av politiet, ville kontaktet advokat. Har selv opplevd å få besøksforbud uten at det var noen grunn. En eks som ble hevngjerrig etter hun ble dumpet kom med falsk anmeldelse om trusler, noe som ikke stemte på noen måte, og det kunne de også se på meldinger, jeg var ikke nervøs for avhør, og følte det gikk veldig fint, men i etterkant fikk jeg vite at jeg fikk besøksforbud, jeg valgte å ignorere det, noe jeg angrer på, jeg burde tatt den kampen

Herregud. Da jeg ringte politiet sa de at de hadde fått inn en anmeldelse. Men de hadde ikke tenkt å kontakte meg engang, og den var lagt bort. De sa også at det hun evt har sagt til de er hennes subjektive oppfatning, som ikke trenger å ha en sannhet. 
fikk hverfall forklart min side av saken. 
Jeg ser liksom ingen poeng i å prøve oppløse dette besøksforbudet da dette er jeg jente jeg ikke kjenner og jeg aldri ser. 
Jeg er selv ei kvinne på 40 

• Liker 2
Skrevet

Ingenting. Bare at jeg ikke skulle oppsøke henne, dette gjaldt også via tlf, sms, eller via en tredjeperson. 

Skrevet

Ja det tenker jeg også. Men det er jo krav for å oppfylle et besøksforbud? Slik jeg har lest meg opp. Og en tlf samtale der hun selv takket og det var alt tenker jeg denne dama må ha løyet og fantasert for å få til dette. Har jeg krav på å lese anmeldelsen? 

Skrevet

Så du (som jeg antar at er mann) kontakter en helt ukjent kvinne(som jeg antar er yngre enn deg,  siden du konsekvent omtaler henne som jenta selv om hun er voksen) for å opplyse henne om ting som foregår i livet hennes, som du ikke er en del av og ikke vet noe om (inkludert hvor mye sannhet det er i historiene du videreformidler) og som stiller noen hun kjenner i et dårlig lys. Helt ærlig kan jeg skjønne at hun opplevde den situasjonen som svært ubehagelig. Besøksforbud høres voldsomt ut, men hun kan ha tidligere erfaringer du ikke kjenner til og som kan påvirke hennes reaksjoner.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Daria skrev (4 minutter siden):

Så du (som jeg antar at er mann) kontakter en helt ukjent kvinne(som jeg antar er yngre enn deg,  siden du konsekvent omtaler henne som jenta selv om hun er voksen) for å opplyse henne om ting som foregår i livet hennes, som du ikke er en del av og ikke vet noe om (inkludert hvor mye sannhet det er i historiene du videreformidler) og som stiller noen hun kjenner i et dårlig lys. Helt ærlig kan jeg skjønne at hun opplevde den situasjonen som svært ubehagelig. Besøksforbud høres voldsomt ut, men hun kan ha tidligere erfaringer du ikke kjenner til og som kan påvirke hennes reaksjoner.

Jeg tror at ts er dame...? 

Anonymkode: 1a4b9...549

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Herregud. Da jeg ringte politiet sa de at de hadde fått inn en anmeldelse. Men de hadde ikke tenkt å kontakte meg engang, og den var lagt bort. De sa også at det hun evt har sagt til de er hennes subjektive oppfatning, som ikke trenger å ha en sannhet. 
fikk hverfall forklart min side av saken. 
Jeg ser liksom ingen poeng i å prøve oppløse dette besøksforbudet da dette er jeg jente jeg ikke kjenner og jeg aldri ser. 
Jeg er selv ei kvinne på 40 

Sies at det skal veldig mye til for besøksforbud, noe som sikkert ofte stemmer, men det er definitivt mulig å bli uskyldig dømt uten mer bevis enn hennes subjektive uttalelse, det vet jeg så alt for godt 

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Jeg er ei dame på 40 og hun ei jente på 24. 

Jeg har meldingene svart på hvitt der hennes kollega på min alder sprer usanne rykter om henne. Rykter som kan føre til at hun kunne mistet jobben sin. Derfor sa jeg fra til henne, nettopp fordi jeg også har disse meldingene. 
også fordi kollegaen hennes på min alder er en ryktespreder som bør stoppes 

• Liker 5
Skrevet

Sies at det skal veldig mye til for besøksforbud, noe som sikkert ofte stemmer, men det er definitivt mulig å bli uskyldig dømt uten mer bevis enn hennes subjektive uttalelse, det vet jeg så alt for godt 

Vet ikke om jeg skal gå videre med dette, eller bare drite i det. Det er ikke viktig for meg å ikke kunne ta kontakt med henne. Men folk kan jo gå til politiet og fortelle hva som helst, uten at det foreligger noe sannhet i det. 

Skrevet

Ta det til konfliktrådet. Er de som megler i slike saker. Da kan dere møtes der og snakke ut.

Anonymkode: 18d41...9d6

• Liker 1
Skrevet

Ta det til konfliktrådet. Er de som megler i slike saker. Da kan dere møtes der og snakke ut.

Anonymkode: 18d41...9d6

Ja kan jeg det? Selv om politiet ikke har gjort noe med anmeldelsen og bare lagt det bort? 
men det er jo besøksforbudet jeg reagerer på. At de bare tropper opp på døra sent på kvelden og skremmer livet av folk. På et grunnlag som dette? Da må det jo ha blitt sagt usannheter som ikke henger på greip

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette høres bare helt rart ut. Det skal mye til for å få besøksforbud, mer enn det du skriver her ts. Du bløffer. 

For å få innvilget et besøksforbud måfølgende vilkår være oppfylt: 1) den personen som søker besøksforbud måvære utsatt for vold, trusler, trakassering, forfølgelse eller annen utilbørlig adferd, 2) det må foreligge en konkret fare for at slik adferd vil fortsette, og 3) det må være nødvendig å ilegge besøksforbudet https://advokatmatch.no/hva-er-vilkarene-for-a-fa-besoksforbud

Anonymkode: c6daf...849

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette høres bare helt rart ut. Det skal mye til for å få besøksforbud, mer enn det du skriver her ts. Du bløffer. 

For å få innvilget et besøksforbud måfølgende vilkår være oppfylt: 1) den personen som søker besøksforbud måvære utsatt for vold, trusler, trakassering, forfølgelse eller annen utilbørlig adferd, 2) det må foreligge en konkret fare for at slik adferd vil fortsette, og 3) det må være nødvendig å ilegge besøksforbudet https://advokatmatch.no/hva-er-vilkarene-for-a-fa-besoksforbud

Feil skjer i rettsvesenet, folk blir jo til og med uskyldig dømt for mord, og er vel strenge krav for dom der også. Jeg vet med 100% sikkerhet at en uskyldig kan få besøksforbud uten mer bevis enn hennes ord, da hjelper det lite at det vanligvis skal veldig mye til 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Feil skjer i rettsvesenet, folk blir jo til og med uskyldig dømt for mord, og er vel strenge krav for dom der også. Jeg vet med 100% sikkerhet at en uskyldig kan få besøksforbud uten mer bevis enn hennes ord, da hjelper det lite at det vanligvis skal veldig mye til 

Dette er for tynt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...