Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har dumma meg skikkelig ut. Er i ulønnet permisjon med baby, og kan ikke tilbake på jobb før februar. Nå ser jeg at jeg ikke har spart nok til å klare meg fram til da. Bommet på noen utbetalinger jeg trodde jeg skulle få, som jeg ikke får.

Jeg har nok til regninger, men ingenting igjen å leve av. Hva gjør jeg? Jeg har solgt unna mye i huset, men det er ikke nok. 😟

Anonymkode: 37c0d...d41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er baby?

Kan du begynne å jobbe litt? Hjemmekontor på kvelden? (Kommer selvsagt an på jobben din da.)

Anonymkode: 71883...12c

Skrevet

Du sjekker om det finnes organisasjoner eller frivillige i ditt nærområde som har matutdeling, eller kan hjelpe på andre måter. Hjelp-oss-å-hjelpe og liknende initiativ. Frelsesarmeen, røde kors.

Også går du til nav og søker om nødhjelp.

Anonymkode: 2495b...28f

• Liker 2
Skrevet

Har du foreldre som kan hjelpe deg? Evt få avdragsfrihet på lån? 

Anonymkode: 5a739...2f2

Skrevet

Faren kan vel forsørge dere?

Anonymkode: a3e8e...c29

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er bare en kort periode. Du har ca 2 1/2 mnd til lønningsdag i februar?

Har du noen sparekonto det vil komme litt renter inn på 31.12? Coop eller kiwi bonus kort? 

Har du familie som gir julegave -  ønsk deg kontanter

Er det noen du kan besøke, for å få en god middag ?

Ta en full opptelling i kjøleskap, skap og fryser. Du har sikkert en del mat i huset, som du kan spise (selv om det ikke blir så gøy). Litt ris, hermetikk, mel etc som du kan bake brød av?

Hvis du har nok til regninger, prøv å kutt eller reduser noe så du har penger til mat. Du klarer fint 2-3 mnd på sparebluss

Anonymkode: 4d6d7...815

Skrevet

Mastercard?

Anonymkode: acc78...db4

Skrevet

Matutdeling? 

Anonymkode: f1c9d...e5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du sjekker om det finnes organisasjoner eller frivillige i ditt nærområde som har matutdeling, eller kan hjelpe på andre måter. Hjelp-oss-å-hjelpe og liknende initiativ. Frelsesarmeen, røde kors.

Også går du til nav og søker om nødhjelp.

Anonymkode: 2495b...28f

Så en som velger å ikke jobbe, skal utnytte systemet. 

Anonymkode: bacc0...462

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Velger å ikke være i jobb?? Hun tar seg av sitt lille barnet, det er faen meg den største jobben av de alle.

Anonymkode: f1f24...2a3

• Liker 3
  • Nyttig 6
Gjest Anonyme-meg
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Velger å ikke være i jobb?? Hun tar seg av sitt lille barnet, det er faen meg den største jobben av de alle.

Anonymkode: f1f24...2a3

Ja å hun har nok fått foreldrepenger og nå er hun i en selv valgt ulønnet permisjon. At hun har har spart for lite og beregnet feil er ikke AS Norge sitt ansvar. 

Skrevet

Det er ingenting som heter "kan ikke i jobb". Trenger du penger peller du deg i jobb. Barnefaren får passe barnet. Er du en av disse som ikke klarte å karre til deg en mann men måtte ha barn, så får du be om hjelp fra venner og familie og ta noen ettermiddag/helgevakter. 

Anonymkode: e98d2...89e

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ingenting som heter "kan ikke i jobb". Trenger du penger peller du deg i jobb. Barnefaren får passe barnet. Er du en av disse som ikke klarte å karre til deg en mann men måtte ha barn, så får du be om hjelp fra venner og familie og ta noen ettermiddag/helgevakter. 

Uff, du høres koselig ut 🥶

Anonymkode: 07f03...57a

• Liker 4
Skrevet

Hvor er barnets far oppi dette? 

Anonymkode: cbe5f...153

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Faren kan vel forsørge dere?

Anonymkode: a3e8e...c29

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Relevante spørsmål det.

2 hours ago, Anonyme-meg said:

Ja å hun har nok fått foreldrepenger og nå er hun i en selv valgt ulønnet permisjon. At hun har har spart for lite og beregnet feil er ikke AS Norge sitt ansvar. 

Men kanskje burde det?

Det er dumt å straffe barnet når foreldre bommer. Kunne gjerne krevd foreldrelappen generelt og så steriliseres alle som ikke består.

:skya:

Anonymkode: ea985...306

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke ord... Fikk helt vondt inni meg nå, skjønner ikke hva det er som får folk til å snakke til andre mennesker på denne måten. Eneste konklusjonen jeg klarer å dra er at du må ha det svært vondt med deg selv.

Ts, støtter opp om de gode rådene du har fått ellers i tråden, sender deg styrkeklemmer ❤️

Anonymkode: 86220...1c8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man må jo det, om en ikke har andre midler?

Anonymkode: e7e62...879

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

I Danmark, i en frysetank.

Anonymkode: a5508...34b

Skrevet

Hvis du er alene så kan du kanskje få overgangsstønad. Eventuelt ta opp noe studier og få studielån. Du kan fint studere hjemme og ta deg av mini. Kan du finne deg en ekstrajobb eller noe? En venninne vasket en periode, tok med baby og hadde han på ryggen, hun vasket i en barnehage etter stengetid så det var ikke noe problem.

Anonymkode: 23883...486

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...