AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Del Skrevet 2. desember 2023 Tenåringen til min bror har mistet nøklene sine som tilhører bygården/ leiligheten til faren, og dette er vel andre eller tredje gangen nøklene er rotet bort. Tenåringen er hos han annenhver helg og et døgn i uken. Siden det er en kodedings + universal nøkkel koster det rundt 550-600 å få en ny av borettslaget. Faren mener det er moren som skal koste ny nøkkel siden hun har hovedomsorgen og at han betaler mer i bidrag enn hva nav beregner (han betaler mer for at moren ikke skal "ta han på noe", sier han), mens moren mener at han skal betale siden det er nøklene til hans bolig. Hvem har rett? Anonymkode: 9d2b1...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #2 Del Skrevet 2. desember 2023 Vil far betale hvis barnet mister nøklene til mors bolig? Anonymkode: e2124...174 19 1 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #3 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenåringen til min bror har mistet nøklene sine som tilhører bygården/ leiligheten til faren, og dette er vel andre eller tredje gangen nøklene er rotet bort. Tenåringen er hos han annenhver helg og et døgn i uken. Siden det er en kodedings + universal nøkkel koster det rundt 550-600 å få en ny av borettslaget. Faren mener det er moren som skal koste ny nøkkel siden hun har hovedomsorgen og at han betaler mer i bidrag enn hva nav beregner (han betaler mer for at moren ikke skal "ta han på noe", sier han), mens moren mener at han skal betale siden det er nøklene til hans bolig. Hvem har rett? Anonymkode: 9d2b1...e1b Tenåringen har mistet nøklene hjemme hos moren eller i området der. Ts Anonymkode: 9d2b1...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 Populært innlegg #4 Del Skrevet 2. desember 2023 Siden det er andre eller tredje gang tenåringen har rotet bort nøklene så kan h*n betale selv med lommepengene tenker jeg. På tide å lære å passe på tingene sine litt bedre... Anonymkode: 03eed...cc4 108 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantemor Skrevet 2. desember 2023 #5 Del Skrevet 2. desember 2023 Tenåringen må betale selv av lommepenger dersom han for n'te gangen har rotet de bort. Han trenger å lære å ta ansvar altså 🤔 31 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #6 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Siden det er andre eller tredje gang tenåringen har rotet bort nøklene så kan h*n betale selv med lommepengene tenker jeg. På tide å lære å passe på tingene sine litt bedre... Anonymkode: 03eed...cc4 Han er snart 15 Ts Anonymkode: 9d2b1...e1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantemor Skrevet 2. desember 2023 #7 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Siden det er andre eller tredje gang tenåringen har rotet bort nøklene så kan h*n betale selv med lommepengene tenker jeg. På tide å lære å passe på tingene sine litt bedre... Anonymkode: 03eed...cc4 Haha snakk om at vi var samstemte, vi skriver nesten det samme lagt ut samtidig 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #8 Del Skrevet 2. desember 2023 Tantemor skrev (Akkurat nå): Tenåringen må betale selv av lommepenger dersom han for n'te gangen har rotet de bort. Han trenger å lære å ta ansvar altså 🤔 Det kommer ikke moren til å like før hun sier at 9 klassingen er et barn, og kan ikke ta det ansvaret Ts Anonymkode: 9d2b1...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #9 Del Skrevet 2. desember 2023 Tenåringen må bruke sine egne penger når det skjer mer enn en gang! I tillegg bør far vurdere å inndra nøkkelen for en periode slik at tenåringen lærer seg å passe bedre på nøklene! Anonymkode: b7346...c54 25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantemor Skrevet 2. desember 2023 #10 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kommer ikke moren til å like før hun sier at 9 klassingen er et barn, og kan ikke ta det ansvaret Ts Anonymkode: 9d2b1...e1b Moren må innse at nå MÅ 15 åringen ta ansvaret. 28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #11 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenåringen må bruke sine egne penger når det skjer mer enn en gang! I tillegg bør far vurdere å inndra nøkkelen for en periode slik at tenåringen lærer seg å passe bedre på nøklene! Anonymkode: b7346...c54 Faren har prøvd å lage regler for hvor nøklene skal ligge både i hjemmet og i skolesekken, men tenåringen har ikke klart å følge opp disse reglene. Ts Anonymkode: 9d2b1...e1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #12 Del Skrevet 2. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det kommer ikke moren til å like før hun sier at 9 klassingen er et barn, og kan ikke ta det ansvaret Ts Anonymkode: 9d2b1...e1b Da kan han ikke ha nøkler, grei konsekvens. Vi har en surrete tenåring i oppgangen og han får ikke lenger ha nøkler, i hvert fall ikke for et par år siden (han mistet «alt» i følge moren). Han må komme og gå når det er folk hjemme (mulig de har satt kodelås i døra til leiligheten). Anonymkode: 6b7fb...afe 20 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #13 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Faren har prøvd å lage regler for hvor nøklene skal ligge både i hjemmet og i skolesekken, men tenåringen har ikke klart å følge opp disse reglene. Ts Anonymkode: 9d2b1...e1b Og da er det på tide at tenåringen får noen konsekvenser. Her må tenåringen bruke noen av sine egne penger til å erstatte nøkkelen. Kanskje ikke hele beløpet, men deler av det. Det blir en lærepenge som faktisk svir. Så neste gang passer han kanskje litt bedre på. Anonymkode: 60f95...f3f 20 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #14 Del Skrevet 2. desember 2023 Snart 15 burde holdes ansvarlig for kostnaden spesielt siden det ikke er første gangen dette skjer. Mange på 16 flytter på hybel, og om litt over 3 år er vedkommende 18.... og myndig. Anonymkode: bb628...da0 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #15 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snart 15 burde holdes ansvarlig for kostnaden spesielt siden det ikke er første gangen dette skjer. Mange på 16 flytter på hybel, og om litt over 3 år er vedkommende 18.... og myndig. Anonymkode: bb628...da0 Moren og stefaren omtaler tenåringen som et barn, og tenåringen selv sier også at han er et barn og kan ikke ta ansvar for det han gjør. Ts Anonymkode: 9d2b1...e1b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 2. desember 2023 #16 Del Skrevet 2. desember 2023 Det er far som må finne løsninger som barnet mestrer. Mor har ingen kontroll på hvordan far administrerer tenåringens tilgang til fars hjem, og bør derfor ikke bli ansvarlig for å betale når far gjentakende ganger velger en løsning som ender opp med å gi utgifter. Om mitt barn ødelegger eller roter bort en verdigjenstand han har fått av meg, får han ikke uten videre en ny. Da må jeg finne ut om barnet enten skal få noe billigere som dekker behovet og som jeg er forberedt på å erstatte, eller være uten til modenheten er på plass til å ta vare på tingene sine. Jeg kan ikke eksempelvis be skolen erstatte tingene hans selv om det skulle være der han roter dem bort. 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #17 Del Skrevet 2. desember 2023 Ville latt ungdommen betale eller gjøre noe for å ordne opp. Faren er uansett foresatt og har ansvaret for at nøkkelen blir erstattet, ikke moren. Anonymkode: 04691...7d4 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #18 Del Skrevet 2. desember 2023 Hactar skrev (Akkurat nå): Det er far som må finne løsninger som barnet mestrer. Mor har ingen kontroll på hvordan far administrerer tenåringens tilgang til fars hjem, og bør derfor ikke bli ansvarlig for å betale når far gjentakende ganger velger en løsning som ender opp med å gi utgifter. Om mitt barn ødelegger eller roter bort en verdigjenstand han har fått av meg, får han ikke uten videre en ny. Da må jeg finne ut om barnet enten skal få noe billigere som dekker behovet og som jeg er forberedt på å erstatte, eller være uten til modenheten er på plass til å ta vare på tingene sine. Jeg kan ikke eksempelvis be skolen erstatte tingene hans selv om det skulle være der han roter dem bort. Nøkkel må tenåringen ha, hvis ikke må han vente utenfor både for og to timer i kulden, og kommer seg hverken på fritidsaktiviteter eller får gjort leksene sine som vanlig. ts Anonymkode: 9d2b1...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #19 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Moren og stefaren omtaler tenåringen som et barn, og tenåringen selv sier også at han er et barn og kan ikke ta ansvar for det han gjør. Ts Anonymkode: 9d2b1...e1b Faren har uansett foreldreansvar og må ordne opp med sønnen som har mistet nøkkelen. Ikke moren. Anonymkode: 04691...7d4 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #20 Del Skrevet 2. desember 2023 I borettslaget vårt slutter 8-åringene på SFO og blir nøkkelbarn. Bare tull at en 14-åring ikke greier det. Han gidder ikke/trenger ikke, siden foreldrene erstatter alt han mister. Han må enten betale for ny nøkkel selv, eller være uten nøkkel. Anonymkode: 77eb1...be0 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå