Gå til innhold

velge Apple Watch 8 eller 9?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en Apple Watch se, jeg vurderer å kjøpe en nyere utgave men vet ikke hvor stor forskjell det er på de ulike selv om jeg har googlet. Er det store forskjeller på 8 og 9? Synes batteritiden på min begynner å bli dårlig, men ser de andre har samme batteritid utenom Ultra men synes det blir litt for råflott til mitt bruk.

Hvordan fungerer det med abonnement til klokka om jeg vil at den skal fungere uten mobilen i nærheten? Har chilimobil, tror ikke de har e-sim til apple Watch?

Anonymkode: 5e125...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 14.47):

Har en Apple Watch se, jeg vurderer å kjøpe en nyere utgave men vet ikke hvor stor forskjell det er på de ulike selv om jeg har googlet. Er det store forskjeller på 8 og 9? Synes batteritiden på min begynner å bli dårlig, men ser de andre har samme batteritid utenom Ultra men synes det blir litt for råflott til mitt bruk.

Hvordan fungerer det med abonnement til klokka om jeg vil at den skal fungere uten mobilen i nærheten? Har chilimobil, tror ikke de har e-sim til apple Watch?

Ville ikke valgt noen av di. Jeg gikk fra Apple Watch series 8 til Garmin Fenix 7 Solar. Angrer på at jeg ikke byttet tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 14.47):

IMG_1244.thumb.jpeg.a012534e21603d81dd9101ef9a354206.jpeg

Om penger ikke er et problem ville jeg valgt series 9. Det er lite forskjell på de men den vil få oppdateringer lengst.

Når det gjelder abonnement så fungerer det veldig bra. Apper, telefon og meldinger fungerer selv om du ikke har mobilen med. Men skal du ringe med den bør du ha headsett koblet til. Skal du sende meldinger bør du bruke Siri. Det er en fin backup funksjon så jeg kan la telefonen ligge igjen hjemme eller på hotellet og fortsatt være tilgjengelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en aw 9- er superfornøyd! Stor forbedring fra SE (1.gen)

Kanino skrev (23 timer siden):

Ville ikke valgt noen av di. Jeg gikk fra Apple Watch series 8 til Garmin Fenix 7 Solar. Angrer på at jeg ikke byttet tidligere

Takk for svar, men det var ikke det jeg spurt om. 

Snublefot62 skrev (23 timer siden):

IMG_1244.thumb.jpeg.a012534e21603d81dd9101ef9a354206.jpeg

Om penger ikke er et problem ville jeg valgt series 9. Det er lite forskjell på de men den vil få oppdateringer lengst.

Når det gjelder abonnement så fungerer det veldig bra. Apper, telefon og meldinger fungerer selv om du ikke har mobilen med. Men skal du ringe med den bør du ha headsett koblet til. Skal du sende meldinger bør du bruke Siri. Det er en fin backup funksjon så jeg kan la telefonen ligge igjen hjemme eller på hotellet og fortsatt være tilgjengelig :)

Veldig glad jeg gikk for aw 9, er kjempefornøyd! 

Det ble riktig nok uten abonnement, da jeg ikke syntes over 1000,- for å få cellular var verdt det + at Chilimobil ikke støtter e-sim på aw og det koster nesten 100,- ekstra i måneden for abonnement på klokka. Sikkert kjekt, men så mye savner jeg ikke å bruke klokka uten mobilen. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det ble en aw 9- er superfornøyd! Stor forbedring fra SE (1.gen)

Veldig glad jeg gikk for aw 9, er kjempefornøyd! 

Det ble riktig nok uten abonnement, da jeg ikke syntes over 1000,- for å få cellular var verdt det + at Chilimobil ikke støtter e-sim på aw og det koster nesten 100,- ekstra i måneden for abonnement på klokka. Sikkert kjekt, men så mye savner jeg ikke å bruke klokka uten mobilen. 😅

Gratulerer med ny klokke!

Min første AW 3 series var og uten 4G og jeg var fornøyd med det og :)

Bare sørg for å få inn watchOS 10.2 så snart du kan (og iOS 17.2 på telefonen). Er masse nytt i de siste oppdateringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...