Gå til innhold

3 myter som jeg mener står for fall.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er:

"Alle" menn tror damer vil ha størst mulig penis. Noen vil nok det, men faktisk, tro det eller ei, veldig mange foretrekker vanlig størrelse, eller ikke bryr seg i det hele tatt. 

"Alle" kvinner tror menn vil ha barbert mus. Ja, noen vil, men igjen, veldig mange synes naturlig/trimmet busk er mest sexy. 

"Alle" kvinner tror menn elsker store pupper. Ja, noen har fetisj for dette, men de fleste synes alle typer pupper er sexy, også små. 

enig? 

Anonymkode: 72e81...b24

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og det er:

"Alle" menn tror damer vil ha størst mulig penis. Noen vil nok det, men faktisk, tro det eller ei, veldig mange foretrekker vanlig størrelse, eller ikke bryr seg i det hele tatt. 

"Alle" kvinner tror menn vil ha barbert mus. Ja, noen vil, men igjen, veldig mange synes naturlig/trimmet busk er mest sexy. 

"Alle" kvinner tror menn elsker store pupper. Ja, noen har fetisj for dette, men de fleste synes alle typer pupper er sexy, også små. 

enig? 

Helt enig i disse punktene ja.

Men jeg er ikke enig i at de er myter 😊

Anonymkode: fb21c...04b

Skrevet

Sikkert mange tenåringer som tror det, men voksne folk forstår dette 

Anonymkode: 14bfa...127

• Liker 1
Skrevet

Eh, snakk om å slå inn åpne dører, dette må jo være de tre mest ihjeldiskuterte temaene på dette forumet 😂

Dette er ikke utbredte myter. Ingen oppegående mennesker tror verden er så svart/hvitt.

Anonymkode: 5fe68...70c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er enig, men har ikke oppfattet dette som myter egentlig. At alle menn alltid er klare for sex og at alle menn er mye mer seksuelle og kåte enn kvinner oppfatter jeg derimot som en myte. Det er jo ikke i nærheten av sant.

Det du nevner tenker jeg mer på som preferanser, og at det er naturlig at preferanser er ulike for ulike mennesker. 

• Liker 3
Skrevet
Trolltunge skrev (1 time siden):

At alle menn alltid er klare for sex og at alle menn er mye mer seksuelle og kåte enn kvinner oppfatter jeg derimot som en myte. Det er jo ikke i nærheten av sant.

Enig.

Virker fortsatt som en del, spesielt kvinner faktisk tror dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, og tipper det er en god grunn for at mange menn får prestasjonsangst, vi skal jo alltid være klare, hvis ikke er det noe alvorlig galt, eller de tar det veldig personlig siden det er helt utenkelig at en mann skulle takke nei til sex, sistnevnte har jeg inntrykk er det som oftest ligger bak slike holdninger 

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig.

Det gjør jo menn også..  Vi er biologisk forskjellige fra naturens side. Ingen skam det da. Det er ikke galt å ha lyst på sex. Det er metodene for å skaffe det som eventuelt kan være gale.

Anonymkode: b3d6c...6d4

Skrevet
2 hours ago, Trolltunge said:

Jeg er enig, men har ikke oppfattet dette som myter egentlig. At alle menn alltid er klare for sex og at alle menn er mye mer seksuelle og kåte enn kvinner oppfatter jeg derimot som en myte. Det er jo ikke i nærheten av sant.

Det du nevner tenker jeg mer på som preferanser, og at det er naturlig at preferanser er ulike for ulike mennesker. 

Det gjelder jo selvfølgelig ikke enhvert eksemplar av menn. Men generalisert så jo! Det er langt på vei sant.

Anonymkode: b3d6c...6d4

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig.

Menn som selv har stor sexdrive og kvinner med liten sexdrive er vel dem som tror på dette, og fremstiller det som sannheten for alle, fordi det virker slik for dem. Jeg kjenner vel ingen kvinner som tror på dette, fordi jeg ikke kjenner noen kvinner som ikke har opplevd at det ikke er slik. En del av oss har vel kanskje trodd litt på det, til vi erfarte noe annet. Erfaring har det med å slå ihel myter som ikke stemmer. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, og tipper det er en god grunn for at mange menn får prestasjonsangst, vi skal jo alltid være klare, hvis ikke er det noe alvorlig galt, eller de tar det veldig personlig siden det er helt utenkelig at en mann skulle takke nei til sex, sistnevnte har jeg inntrykk er det som oftest ligger bak slike holdninger 

Jeg forstår at menn får prestasjonsangst av dette, og mener at denne myten står i veien for konstruktive debatter om sex mellom menn og kvinner, fordi det blir vanskelig for menn å tro at det er helt greit å ikke leve opp til denne myten, og kvinner tror også fort at det er noe galt med dem når mannen hennes ikke er klar for sex hele tiden. Fordi dette hevdes såpass mye at man kommer til å tro at det er slik det skal være. Folk av begge kjønn. 

Er ikke mer enn 1-2 dager siden jeg i en tråd her (igjen!) fikk myten slengt i meg, ved påstand om at jeg som kvinne ikke kan forstå hvilken sexdrive menn har, fordi menn har testosteron. De som sverger til denne myten er ofte så overbevist om at den er riktig at det ikke nytter å si noe mot heller. At jeg som kvinne virkelig har erfart at den ikke stemmer er ugyldig for eksempel, for slike mener at slik er det, og ikke prøv å si noe annet! Det er biologisk! 🙄

Selvfølgelig har også menn ulikt behov for sex, og er ikke bestandig tankeløse sexmaskiner som bare virket på kommando. Det hadde vært rart om menn var kliss like på dette alle sammen, så ulike som mennesker trossalt er på alle mulige måter. 

Personlig opplever jeg dette nærmest som noe som faller under en del menns konkurranseinstinkt. At selvfølgelig er menn "sterkest og best" på dette. At det å ha en tissefant som alltid står klar vet ikke jeg om virkelig er/burde være noe som tilsies å være "sterkest og best". Det kan jo like gjerne kalles pubertal hormonell mangel på kontroll. Men så er jeg kvinne da, og vi kvinner har lite konkurranse på hvor stor pikk/klitoris/vagina vi har, hvor ofte kåte vi er, hvor mange ganger vi kan knulle på en dag, hvor mye vi spruter, hvor mange vi har knullet eller hvor fort/hardt, og så videre, som virkelig merkelig (for oss kvinner) virker veldig viktig for en god del menn. Ikke alle, men ja mange. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har aldri tenkt at disse tre tingene var komplette sannheter. Så ja la oss håpe flere skjønner det. Er så lei maset til menn om penisstørrelse. 

Anonymkode: 60d9e...300

Skrevet
Trolltunge skrev (11 timer siden):

Jeg har i hvert fall aldri møtt en mann som noen gang har sagt nei til sex. 

Anonymkode: dca8f...bc8

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du har heller ikke opplevd å dø av lungekreft. Det betyr ikke at folk ikke dør av lungekreft. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det kommer jo an på to ting; Hvor ofte du tilbyr, og hvor mange menn du kjenner så intimt. Man må jo nesten ha forhold til menn over noe tid for å vite noe om dette. Å si nei takk til å stille opp en gang eller to tror jeg få menn har utfordringer med, om de liker en kvinne. Dess lavere ditt behov for sex er dess færre menn vil dessuten ha enda lavere behov enn ditt, naturligvis. På samme måte, dess høyere behov en kvinne har dess færre menn vil ha høyere behov enn henne. 

Jeg har ikke et urimelig høyt behov for sex vil jeg mene. Iallefall ikke om man betrakter det i sammenheng med at en del påstår at de gjerne har sex daglig til flere ganger daglig. Når jeg var nyforelsket hadde jeg riktig nok gjerne sex daglig, og også flere ganger daglig, men i det lange løp er jeg fint tilfreds med 2-3 ganger i uka. (Det er grunnbehovet mitt, og så kan jeg fint inspireres til mer, men sex en gang i uka og mindre er jeg ikke helt tilfreds med.) Som seriemonogam kvinne, som har hatt forhold med de menn jeg har hatt sex med, har jeg opplevd flere ganger at menn har lavere grunnbehov for sex enn meg. Over tid altså. Selv menn som i utgangspunktet mente at de hadde høyere behov. Det har de nok oppriktig trodd også, i forhold med kvinner med lavere behov, eller som single og sulteforet på sex. Man må ha jevn tilgang på så mye sex som man ønsker over litt tid før det egentlige behovet man har for sex avdekkes. I det lange løp har det kun vært to menn som var veldig komfortabel med at jeg trenger sex 2-3 ganger I uka, og gjerne ønsker mer også. Kun en har hatt et såpass større behov enn meg at jeg har følt på at det blir litt mye for å klare å henge med innimellom, og selv han har i perioder vært såpass sliten at han også har takket nei til sex. Med andre ord har jeg aldri opplevd menn som aldri har takket nei til sex, og jeg har også opplevd at et par menn har vært ukomfortabel som mann med at jeg har hatt høyere behov for sex enn dem. Det var ikke en situasjon de som menn taklet veldig godt egentlig, antagelig på grunn av myten om at menn liksom skal ha høyest behov for sex. Det gikk rett og slett litt utover deres selvfølelse som mann. Det uten at jeg og mitt behov for sex er på noe sexgalt nymfoman- stadie. Behov for sex 2-3 ganger i uka er jo ikke et horribelt behov, vil jeg tro, men to av mennene følte likevel på utilstrekkelighet ovenfor det. Tilstrekkelig til at jeg måtte begynne å skjule lyst og la dem ta initiativet, og jeg var den som gikk seksuelt frustrert i forholdet. Ovenfor en kvinne som har et behov for sex en gang i uka til et par ganger i måneden hadde de nok vært perfekte, og sjelden/aldri takket nei. Ovenfor en kvinne med enda lavere behov enn det hadde de vært de som ble seksuelt frustrert antar jeg. 

Så det er jo en del faktorer for å ha grunnlag for å erfare slikt på ulike måter, og virkelig få innsikt i at dette varierer enormt, også hos menn. Du må ha hatt flere lengre forhold, og du må også ha et såpass seksuelt behov at noen opplever det som utfordrende å fylle det behovet over tid. Har man mest hatt korte seksuelle relasjoner, og har erfaring med kun 1-2 menn over lengre tid, så har man jo ikke særlig grunnlag for å ha erfaringer med hvor ekstremt ulikt behov også menn har, spesielt dersom man selv har et såpass lavt/moderat behov at de aller fleste menn fint lever opp til det. 

Ja jeg går ut fra at du er kvinne, for som mann er dette bare en rar påstand, med mindre du er homoseksuell. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, her er det virkelig mye kunnskasløshet blant kvinner 

Skrevet
Artmo3 skrev (1 time siden):

Ja, her er det virkelig mye kunnskasløshet blant kvinner 

Og blant menn. Det virker på en måte som det er menn med høyt behov for sex og kvinner med lavt behov for sex som liksom har blitt tillagt talerett for kjønnene, og dermed får denne myten eksistere. Menn som ikke kjenner seg igjen i dette har tendenser til å tie, og kvinner som faktisk har erfaring med at menn har svært variert behov for sex, og at det ikke er uvanlig med menn som ikke har spesielt høyt behov for sex, blir fort avfeid med at "Nei menn har høyest sexdrive. Slik er det bare!"

På grunn av testosteron påstås det også ofte. Testosteron er imidlertid- tross vesentlig del som det er for menn ofte (spesielt om testosteron- nivået er lavt)- kun et element i dette med hvor høyt sexbehov man har. Det er også mange andre faktorer som spiller inn, både fysisk (helse, hvordan kroppen fungerer helt naturlig og hormonelt), og ikke minst mentalt, fra behov sex dekker for individet også utover utløsning, holdninger til det seksuelle, fra innprentet skam, tanker om kjønnsroller til lekenhet/grad av å være "nytelsesyk" til skamløshet og å være fullstendig fri fra hemninger, og hvilket tenningsmønster man har. Dette gir totalt sett en enorm variasjon hos begge kjønn. 

Det er litt som hvordan relasjonen til mat også varierer enormt, fra å spise kun for å leve, til å leve for å spise nærmest, fra naturlig fint og uproblematisk til tvangspreget/skambelagt, og alt mellom slike ytterpunkter. De seksuelle individuelle ulikheter er akkurat like varierte som dette, hos begge kjønn, og det meste er likevel innen det normale, men akkurat som at noen har et litt problematisk forhold til mat er det også en del mennesker som har et problematisk forhold til sex. 

Det beste er selvfølgelig å finne en partner som har noenlunde samme behov og samme holdninger til sex som man selv har, men litt fleksible og tilpasningsdyktige er også de fleste av oss, og det at det er bra å finne en man matcher noenlunde med seksuelt er det egentlig ikke noe mer mystisk og merkelig ved enn at det alltid er best å passe sammen på alle mulige måter, for å fungere godt sammen. Det finnes ingen fasit/standard på generelt rett og galt. Et par som begge to er på den aseksuelle skalaen kan fungere nøyaktig like godt sammen seksuelt som et par der begge to av relativt høyt behov for sex. Det er å ikke passe sammen seksuelt, og å ikke ivareta den seksuelle delen av relasjonen som god, som gir problemer mellom to som lever sammen, og det er jo nøyaktig samme som angående alt annet i en relasjon. Det man ikke passer sammen angående, og det man ikke forvalter klokt og godt i forholdet, det vil som regel gi problemer mellom to i et forhold. Så det seksuelle er ikke egentlig mer komplisert enn andre elementer i et forhold, det er bare like vesentlig å passe sammen og ivareta godt som... angående absolutt alt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 14.26):

Og det er:

enig? 

Enig i det meste. Mannen min har 17 cm så er 1-2 cm over snittet og jeg liker den godt 😄 

Jeg har størrelse B og mannen min liker de godt 😄

Ikke enig i at det er en myte at de fleste menn liker glattbarbert, selvfølgelig er det de som liker hår/stusset og det er helt greit. Men her i huset liker vi det best glattbarbert begge to 🙂

Anonymkode: 8ef07...15b

• Liker 2
Skrevet

Forskjell på myte og preferanser tenker jeg

Anonymkode: 43021...9cd

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...