Gå til innhold

Kan man bygge hagebord/anneks på takterasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, hvis man bor i blokk, og så har man øverste etasjen. Og så har man i tillegg egen takterrasse. Som for eksempel som vedlagt bilde. Er det da lov å bygge hagebod? Enten langs veggen eller frittstående? Ikke noe store greier, bare en liten sak, med plass til jord og potter og sånn, kanskje 2,2 x 2 ? Eller er ikke det lov? Er det noen som vet? 

Screenshot_20231202-131605.png

Anonymkode: 5612e...e32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du søke kommunen om fasadeendring, og sannsynligvis søke godkjenning fra styret i blokka også. Og få arbeidet utført av fagfolk.

Men du har sikkert lov til å sette opp noen romslige putekasser, som du kan fylle med det du vil. Så lenge de ikke sitter fast og blir en del av konstruksjonen.

Anonymkode: 47f19...ecd

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke sette opp et skap som kan stå utendørs? 

Anonymkode: dc29d...ce7

Skrevet

Tusen takk for svar dere. Jeg hadde liksom sett for meg noe litt større. For eksempel denne (eller aller helst finere og enda litt større, men størrelsen på denne kan fungere akkurat. 

Er jo litt trist om man ikke kan bruke leiligheten/eget utearealer som man ønsker, men skjønner jo også at det må være regler for å unngå at det blir bonanza. Bare at jeg tenkte jo ikke å bygge på leiligheten heller, kunne bare ønsket meg bittebittelitt mer lagringsplass. 

Screenshot_20231202-141813.png

Skrevet

Nytt spørsmål! Hadde det vært søknadspliktig å lukke inne den som er over hagemøblene? Plank på 3 sider og skyvedør på siste? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...