AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Skrevet 2. desember 2023 Blir verre og verre. Spesielt på natta, men prikker og er numne mye på dagen også. Vet det er normalt under graviditet, men hva hjelper?? Det er så ubehagelig ☹️ Anonymkode: e06d1...aac
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #2 Skrevet 2. desember 2023 Det hjelper å trene! De sovner fordi du har dårlig blodsirkulasjon. Anonymkode: 3623f...998
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #3 Skrevet 2. desember 2023 Mine gjør også det. Startet i uke 37/38. Grusomt på natten, våknet av det hele tiden. Litt bedre på dagen, men de er ganske nummen da også. Etter jeg fødte ble det bedre, men ikke helt borte enda…. Anonymkode: f1221...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #4 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine gjør også det. Startet i uke 37/38. Grusomt på natten, våknet av det hele tiden. Litt bedre på dagen, men de er ganske nummen da også. Etter jeg fødte ble det bedre, men ikke helt borte enda…. Anonymkode: f1221...6f5 Jeg er bare 26 uker på vei også, mange uker med ubehag fremfor meg 🥲 Anonymkode: e06d1...aac
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #5 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg er bare 26 uker på vei også, mange uker med ubehag fremfor meg 🥲 Anonymkode: e06d1...aac Bevegelse hjelper ❤️ du trenger ikke trene, men øke aktiviteten litt. Anonymkode: 41ad8...920 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #6 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det hjelper å trene! De sovner fordi du har dårlig blodsirkulasjon. Anonymkode: 3623f...998 De sovner ikke pga blodsirkulasjonen, de sovner pga nerver i klem. Prikkingen kommer når trykket på nerven opphører. Anonymkode: e6eca...d2b 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #7 Skrevet 2. desember 2023 Har slitt med dette i 2 år før graviditet, merket det godt i matt at hendene mine bare prikket. Føler ikke så mye på det lengre, men er det ikke slik at gravide kan slite med karpal tunnelsyndrom? Anonymkode: db845...05a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #8 Skrevet 2. desember 2023 Stressball før leggetid kan hjelpe. Anonymkode: db845...05a 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #9 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har slitt med dette i 2 år før graviditet, merket det godt i matt at hendene mine bare prikket. Føler ikke så mye på det lengre, men er det ikke slik at gravide kan slite med karpal tunnelsyndrom? Anonymkode: db845...05a Jo, det er det, veldig vanlig. Så er ikke urolig, vil bare vite hva som kan hjelpe 🫠 Anonymkode: e06d1...aac
Kicki_90 Skrevet 2. desember 2023 #10 Skrevet 2. desember 2023 Anbefaler øvelser for karpal tunnelsyndrom, ligger noen gode beskrivelser på fysioterapi/kiropraktorsider fra Asker om jeg husker rett. Alternativt kan håndleddsstøtte på natt funke siden man da ikke får bøyd håndleddet og lagt nervene mer i klem. Jeg var veldig ille i første graviditet og før det slapp etter fødsel var armene ordentlig smertefulle om morgenen pga vann. For meg tok det flere uker før det ble bra igjen, så det er ikke nødvendigvis slik at det forsvinner i det ungen er ute. 1 1
Gjest Anonyme-meg Skrevet 3. desember 2023 #11 Skrevet 3. desember 2023 Jeg utviklet karpaltunnelsyndrom på begge henda under svangerskapet. Ble så ille at dem ville helst operere mens jeg var gravid for dem var redd for at det skulle bli varig. Ortopedene mente jeg skulle settes i gang på termin og opereres rett etter ungen ble født. Dette gikk ikke føden med på så gikk max over og da var dagkirurgen jule stengt. Nå ti år etter har jeg fortsatt litt nedsatt følelse i flere fingre. Så ta det seriøst.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #12 Skrevet 3. desember 2023 Det er utrolig mange gravide som får karpal tunnelsyndrom, jeg har jobbet på sykehuset og møtt mange. Ta det seriøst, ta det opp med legen om det ikke blir bra. Anonymkode: 7170d...5a2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #13 Skrevet 3. desember 2023 Samme hadde mannen min for mange år siden. Legen anbefalte han å gå tur med staver - det var selvsagt et tullete forslag! Det viste seg at han hadde «nerver i klem». Siden ikke legen trodde han, bestilte mannen min time på Volvat, og han ble operert et par dager etterpå. Frisk som en fisk nå, 19-20 år senere. Lykke til!😊 Anonymkode: 0c3fb...d37 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #14 Skrevet 3. desember 2023 Dette slet jeg med i begge mine svangerskap.. Legen sa det var litt som sånn restless leg - oppstår kort tid etter man ha lagt seg, bedres av bevegelse. Magnesium, jern og B12 tilskudd hjalp for min del. Snakk med legen din, gjerne ta en blodprøve å sjekk verdier. Anonymkode: 02721...a7d 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #15 Skrevet 3. desember 2023 Anonyme-meg skrev (2 timer siden): Jeg utviklet karpaltunnelsyndrom på begge henda under svangerskapet. Ble så ille at dem ville helst operere mens jeg var gravid for dem var redd for at det skulle bli varig. Ortopedene mente jeg skulle settes i gang på termin og opereres rett etter ungen ble født. Dette gikk ikke føden med på så gikk max over og da var dagkirurgen jule stengt. Nå ti år etter har jeg fortsatt litt nedsatt følelse i flere fingre. Så ta det seriøst. Hjelpes, dette var helt nytt for meg! Tok det opp med jordmor, og fikk inntrykk av at dette var en helt vanlig ufarlig liten plage, som feks urolige bein! Så guffent 🙁 Anonymkode: e06d1...aac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå