Gå til innhold

Bestille georginer

Anbefalte innlegg

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Det begynner å poppe opp annonser for bestillinger av georginer til våren allerede, og jeg lurer på om noen har noen leverandører de er virkelig fornøyde med? 

Og ett spørsmål til. Jeg har lyst til å plante georginer og poteter «sammen». Er det greit med tanke på sykdommer fra den ene til den andre, evn skadedyr? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøper alltid løker og frø til Georginer fra Garden Living.no Men pleier å kjøpe det i mars.

Anonymkode: 8e09c...1cd

Skrevet (endret)

Aldri bestilt på nett. Pass på at de ikke sender midt på vinteren. Slike knoller tåler ikke frost.

Endret av skrue
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
skrue skrev (1 time siden):

Aldri bestilt på nett. Pass på at de ikke sender midt på vinteren. Slike knoller tåler ikke frost.

Det ser ut som de jeg har sett på sender ut i mars-april. 
Hvor kjøper du georginer da, har du en favoritt-butikk med særlig godt utvalg georginer? 

Skrevet
1 minutt siden, Vikarsykepleier said:

Det ser ut som de jeg har sett på sender ut i mars-april. 
Hvor kjøper du georginer da, har du en favoritt-butikk med særlig godt utvalg georginer? 

Jeg har bare kjøpt fra lokale hagesentre.  Gjør det når jeg finner en fin en. Knollene holder jo i det uendelige omtrent bare de tas opp på høsten så jeg kjøper ikke hvert år.  Jeg pleier også å så noe få frø hver vinter. Gjør man det tidlig nok vil plantene rekke å danne knoller som kan overvintres på høsten. Kjøper blandingsfrø og kommer det noen planter med fargekombinasjoner jeg liker tar jeg vare på dem. 

Skrevet

Har ikke noe erfaring med å dyrke poteter ved siden av georginer, så kan ikke si noe der dessverre 🙂

Men har bestilt fra Syverud Gård (https://www.syverudgaard.no/categories/dahliageorginer), Hageglede (https://hageglede.no/produktkategori/blomster/knoller/dahlia-georginer/) og Garden Living som blir nevnt over her. Vet at Impecta.no har begynt med georginer også, men har ikke prøvd de enda.

Syverud Gård har stooort utvalg og mange forskjellige typer som jeg ikke har funnet andre steder, Hageglede har ofte gode tilbud prismessig og Garden Living har jeg handlet mye fra gjennom åra (også frø og barrot) og har alltid vært fornøyd.

Jeg skal vente litt med å bestille, det pleier å komme forskjellige Early Bird tilbud rett over nyttår hvis jeg husker riktig - i alle fall hos Syverud Gård og Hageglede. Har også en liten samling med knoller fra i fjor som ligger lagret, så har ikke plass til så mange nye 🌸🌸

Anonymkode: 6a7da...1ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...