AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Skrevet 2. desember 2023 Hei. Bor sammen ved en venninne, vi flyttet nylig. I starten var samboerlivet fint. Nå er det derimot tvert imot. For det første så vasker hun ikke rom som skal vaskes, nå er det ca 2-3 uker siden det sku bli utført. Jeg er den eneste som hsr støvsug og vasket gulv. Rydder masse etter meg og lar ikke ting stå, derimot det gjør ikkr ho. På Overflater står det masse greier etter hun. Npr jeg spør om dette blir hun bare «sur.» Hun klager over at jeg aldri er hjemme og allrid er sammen med typen. Er en del hjemme, men trives ikke når det er sånn det er. Hun er stille og sitter i sofa hele dagen.. Hva kan jeg gjøre.. Anonymkode: 1739c...a4b
svartkatt Skrevet 2. desember 2023 #2 Skrevet 2. desember 2023 Dette burde dere ha funnet ut av på forhånd. Dere passer tydeligvis ikke å bo sammen. Hvis dere ikke kan leve med forskjellene har dere bare et valg å ta. 1 2
Millinea Skrevet 2. desember 2023 #3 Skrevet 2. desember 2023 Godta det eller ta en ordentlig prat. Høres ut som begge alternativene vil ødelegge venneforholdet mer men...
lillevill Skrevet 2. desember 2023 #4 Skrevet 2. desember 2023 Dere er nok litt forskjellig på hvor rent og ryddig det skal være.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #5 Skrevet 3. desember 2023 Aldri flytt sammen med venner. Si heller opp og flytt sammen med kjæresten din. Anonymkode: 94acf...99e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #6 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aldri flytt sammen med venner. Si heller opp og flytt sammen med kjæresten din. Anonymkode: 94acf...99e Nei, bo heller alene.. Anonymkode: 3eaf4...41c
exictence Skrevet 3. desember 2023 #7 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): . Er en del hjemme, men trives ikke når det er sånn det er. Hun er stille og sitter i sofa hele dagen.. Hva kan jeg gjøre.. Anonymkode: 1739c...a4b Ville du vært mer hjemme om hun ryddet? Har dere flere rom? Spør om det er noe hun synes dere kan gjøre bedre for at dere begge skal trives mer i leiligheten. Du kan si at du hadde trivdes mer om det var mer ryddig, og at hvis vi har rot, så må vi ha rotet på vårt egent rom så den andre ikke ser det. Kan dere ha noen ordninger og rutiner på at dere bytter på å lage mat til hverandre, rydde kjøkkenet, vaske osv. Ha en kalender hvor dere stryker av hvem som har vaskedag på hvilke dag, hvem som har middagslaging å hver sin dag mm? 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #8 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei. Bor sammen ved en venninne, vi flyttet nylig. I starten var samboerlivet fint. Nå er det derimot tvert imot. For det første så vasker hun ikke rom som skal vaskes, nå er det ca 2-3 uker siden det sku bli utført. Jeg er den eneste som hsr støvsug og vasket gulv. Rydder masse etter meg og lar ikke ting stå, derimot det gjør ikkr ho. På Overflater står det masse greier etter hun. Npr jeg spør om dette blir hun bare «sur.» Hun klager over at jeg aldri er hjemme og allrid er sammen med typen. Er en del hjemme, men trives ikke når det er sånn det er. Hun er stille og sitter i sofa hele dagen.. Hva kan jeg gjøre.. Anonymkode: 1739c...a4b Hmm.. Kunne dere invitert noen hjem, og før det, så kunne du sendt en melding; Kunne du støvsuget/vasket gulvet og ryddet benken før besøket kommer? Anonymkode: 87965...e2a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #9 Skrevet 3. desember 2023 Jeg var nok litt som venninen din før jeg fikk barn, men jeg bodde alene da🫣 Og jeg pleide invitere besøk hjem jevnlig, for ‘’da måtte jeg’’ rydde😅 Nå som barna er eldre, har jeg er ‘’tar det senere boks’’ på kjøkken benken, gangen osv. Så alt som ligger rundt og skaper ‘’rot’’, legger jeg og barna i boksen.. Hvilke greier er det hun har liggende? Ladere, nøkler, klær? Rydder hun ikke kjøkkenet etter hun har laget mat for eksempel? Anonymkode: 87965...e2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå