Gå til innhold

Hva betyr sendingen er under eksportbehandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sendt julegaver til utlandet og sto først at sendingen var under importbehandling og deretter ferdig behandlet for eksport og sendingen er sortert og videresendt og nå under eksportbehandling. Vet noen hva det betyr? Er den da på vei til mottaker eller står den fortsatt der?

Anonymkode: 6d11a...778

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr vel akkurat det som står, at den er under eksportbehandling.

Anonymkode: 6ac4a...984

• Liker 1
Skrevet

Importbehandling høres ut som den opprinnelig var feilsortert. 
At den nå er under eksportbehandling betyr at den er i kø for eksportfortolling. Så lenge du husket proformafaktura på utsiden av pakken så de har all info de trenger for å fortolle den bør det ikke ta så lang tid. Glemte du dette får du kanskje et brev hvor de etterlyser dokumentasjon på verdi og innhold for tollbehandlingen før de får sendt den videre. 

Anonymkode: cdf69...fec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Importbehandling høres ut som den opprinnelig var feilsortert. 
At den nå er under eksportbehandling betyr at den er i kø for eksportfortolling. Så lenge du husket proformafaktura på utsiden av pakken så de har all info de trenger for å fortolle den bør det ikke ta så lang tid. Glemte du dette får du kanskje et brev hvor de etterlyser dokumentasjon på verdi og innhold for tollbehandlingen før de får sendt den videre. 

Anonymkode: cdf69...fec

Jeg skrev bare på informasjon på en postlapp jeg fikk hos posten med sporing hvor det ble skrevet på verdi og innhold så det bør vel holde håper jeg. Betalte ganske mye for å sende den så håper den kommer frem uten problem. Jeg trodde importbehandling var fortolling men da tar jeg kanskje feil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skrev bare på informasjon på en postlapp jeg fikk hos posten med sporing hvor det ble skrevet på verdi og innhold så det bør vel holde håper jeg. Betalte ganske mye for å sende den så håper den kommer frem uten problem. Jeg trodde importbehandling var fortolling men da tar jeg kanskje feil. 

Det er eksportbethandling på vei ut også. Snart vil du få beskjed om at pakken er på vei til mottakerlandet!

Anonymkode: c45f2...003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...