Gå til innhold

På tide å slutte å se etter "icks"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som føler at denne opptattheten av "icks" er irrasjonell og dum? Alle har sine feil, og når det har nådd det punktet der en slutter å date noen fordi de har en rar latter eller annet mikroskopisk, da er det bare teit

Anonymkode: 3ca7f...d15

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det et begrep bare 14 åringer bruker? Og helt ærlig kan du med hånden på hjertet si at du kjenner noen (voksne) som har dumpet noen pga en rar latter? Det tror ikke jeg så ikke skap et problem som ikke er der. 

Anonymkode: 50dc5...e54

• Liker 4
Skrevet

På tide å slutte å si "icks" i alle fall. 

Anonymkode: 4f5da...bb3

• Liker 1
Skrevet

Hva betyr «icks»?

Anonymkode: d780c...ddb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva betyr «icks»?

Spør en 14-åring.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke det et begrep bare 14 åringer bruker? Og helt ærlig kan du med hånden på hjertet si at du kjenner noen (voksne) som har dumpet noen pga en rar latter? Det tror ikke jeg så ikke skap et problem som ikke er der. 

Nei. Dette er noe også voksne folk bruker og en oppførsel også voksne folk har. Spesielt kvinner som titter på Tinder profiler og som leter etter feil ved profilen for å kunne trykke nei istedenfor ja.  Rar latter er definitivt grunn for mange til å ikke ville gå på en date nummer to,  Samtidig tror jeg at hvis mannen hadde noe som tiltrakk henne så ville hun ikke fokusert på latteren. 

Anonymkode: 5c7f0...06d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet om verre ting enn latter. Icks er irrasjonelle turn-offs forresten

Anonymkode: 3ca7f...d15

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spør en 14-åring.

Måtte Google det. Av definisjonen jeg fant, så er jo det en helt reel ting? Aldri hørt om begrepet «icks», men forklaringen skjønner jeg jo.

Jeg ville hellet aldri datet eller vært med en som passer inn i denne beskrivelsen. Det ville vel de aller færreste.

«Icks er handlinger eller egenskaper ved andre som vekker avsky eller vemmelse hos en selv. Å få en ick kan gjøre at tiltrekningen til en annen person umiddelbart daler og forsvinner.»

• Liker 2
Skrevet

«Icks er handlinger eller egenskaper ved andre som vekker avsky eller vemmelse hos en selv. Å få en ick kan gjøre at tiltrekningen til en annen person umiddelbart daler og forsvinner.»

Poenget her er hva kvinner i dag får icks av!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Måtte Google det. Av definisjonen jeg fant, så er jo det en helt reel ting? Aldri hørt om begrepet «icks», men forklaringen skjønner jeg jo.

Jeg ville hellet aldri datet eller vært med en som passer inn i denne beskrivelsen. Det ville vel de aller færreste.

Finnes sikkert en norsk ord man kan bruke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei. Dette er noe også voksne folk bruker og en oppførsel også voksne folk har. Spesielt kvinner som titter på Tinder profiler og som leter etter feil ved profilen for å kunne trykke nei istedenfor ja.  Rar latter er definitivt grunn for mange til å ikke ville gå på en date nummer to,  Samtidig tror jeg at hvis mannen hadde noe som tiltrakk henne så ville hun ikke fokusert på latteren. 

Hva slags belegg har du for å mene at dette er et negativt fenomen blandt voksne kvinner på tinder og at voksne kvinner på tinder sitter å leter etter feil i menns profiler for å finne en grunn til å sveipe venstre? Er du mann selv? Kan informere deg om at flertallet menn og kvinner på tinder har bestemt seg allerede innen 1.5 sekund om de skal sveipe profilen venstre eller høyre, dette er funn fra undersøkelser. Om man er usikker og velger å bruke lenger tid for å vurdere profilen så er det ikke noe galt i å sveipe venstre om man oppdager ting i profilen som man ikke ønsker i en partner. For min del er det alkohol, så om det er masse partybilder sveiper jeg han vekk. For min del kan det også være diverse ting som kommer frem i en profiltekst. For eksempel om han skriver at han ikke vil ha barn, siterer Jordan Peterson eller skriver noe som viser at han er useriøs. Det er helt legitime grunner til å sveipe noen vekk, og andre personer kan ha andre grunner. Bare fordi de grunnene ikke er noe som gjelder for deg i ditt partnervalg betyr det ikke at det er mikroskopiske teite grunner som man istedet bør tolerere. 

Påstanden din virker dessuten veldig rotete og vag, når du for eksempel først kritiserer noen for å dumpe noen pga rar latter for så å erkjenne at om det er dråpen for noen så kan de ikke ha likt personen veldig godt i utgangspunktet. Så hva er da så galt med å dumpe? Nettopp: ingenting galt i det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Poenget her er hva kvinner i dag får icks av!

Turn offs har da eksistert i all tid, det har ikke endret seg bare fordi det nå kalles icks istedenfor turnoff.

Anonymkode: 2b16a...d3e

• Liker 4
Skrevet

Hva slags belegg har du for å mene at dette er et negativt fenomen blandt voksne kvinner på tinder og at voksne kvinner på tinder sitter å leter etter feil i menns profiler for å finne en grunn til å sveipe venstre? Er du mann selv? Kan informere deg om at flertallet menn og kvinner på tinder har bestemt seg allerede innen 1.5 sekund om de skal sveipe profilen venstre eller høyre, dette er funn fra undersøkelser. Om man er usikker og velger å bruke lenger tid for å vurdere profilen så er det ikke noe galt i å sveipe venstre om man oppdager ting i profilen som man ikke ønsker i en partner. For min del er det alkohol, så om det er masse partybilder sveiper jeg han vekk. For min del kan det også være diverse ting som kommer frem i en profiltekst. For eksempel om han skriver at han ikke vil ha barn, siterer Jordan Peterson eller skriver noe som viser at han er useriøs. Det er helt legitime grunner til å sveipe noen vekk, og andre personer kan ha andre grunner. Bare fordi de grunnene ikke er noe som gjelder for deg i ditt partnervalg betyr det ikke at det er mikroskopiske teite grunner som man istedet bør tolerere. 

Påstanden din virker dessuten veldig rotete og vag, når du for eksempel først kritiserer noen for å dumpe noen pga rar latter for så å erkjenne at om det er dråpen for noen så kan de ikke ha likt personen veldig godt i utgangspunktet. Så hva er da så galt med å dumpe? Nettopp: ingenting galt i det. 

Her trigget jeg tydeligvis noe. Kanskje noen har fortalt deg at du bør gi flere folk en sjanse enn du gjør? De tingene du nevner her er helt legitime. Jeg vet bare at mange kvinner dropper å trykke ja på menn på grunn av en rar vinkel på bildene. At han har fiske bilde. At han har rare klær. At han ser slik eller slik ut. At de ikke liker at han ikke har barbert seg på hode når han holder på å få måne. At han har bilder sammen med noen andre. At han bruker flanell skjorte. At han virker useriøs (selv om de ikke vet det, de bare tenker og tror det)  

Det er ingenting galt i å dumpe noen. Det er bare dumt å være uærlig om hva som egentlig var årsaken til at de dumpet han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her trigget jeg tydeligvis noe. Kanskje noen har fortalt deg at du bør gi flere folk en sjanse enn du gjør? De tingene du nevner her er helt legitime. Jeg vet bare at mange kvinner dropper å trykke ja på menn på grunn av en rar vinkel på bildene. At han har fiske bilde. At han har rare klær. At han ser slik eller slik ut. At de ikke liker at han ikke har barbert seg på hode når han holder på å få måne. At han har bilder sammen med noen andre. At han bruker flanell skjorte. At han virker useriøs (selv om de ikke vet det, de bare tenker og tror det)  

Det er ingenting galt i å dumpe noen. Det er bare dumt å være uærlig om hva som egentlig var årsaken til at de dumpet han. 

Jeg burde egentlig ikke gidde å svare deg når du åpner med hersketeknikk og tror at du har makt over følelsene mine. Du "trigget" ikke noe nei, jeg spurte deg et spørsmål helt rolig og direkte, du er på et diskusjonsforum og ikke på et demonstrasjon du leder med ropert.

De grunnene du selv nevner som urimelige er da også helt rimelige. Om noen ikke tenner på skalla menn skal de ikke måtte sveipe like bare for at du ikke skal bli støtt. Hadde du selv tent på en skalla dame som barberte hodet eller sveipet henne vekk? Om du selv liker skalla damer så regner jeg med at du har forståelse for at andre menn ikke gjør det. Samme gjelder jo ting som useriøs profiltekst, du sier at det kan hende mannen ikke egentlig er useriøs men da er det hans problem om han presenterer seg useriøs og ikke kvinnens problem som siler han vekk. Hvis du går på jobbintervju eller skal møte svigers eller kongen så tar du ikke på deg klovnenese og sier "Hei jeg liker å putte agurker i rumpa". Og om du velger å presentere deg useriøst er det på din kappe når folk tenker at du ikke er noe for dem. Rar kameravinkler, ja absolutt det stemmer i høy grad. Du kan jo lage deg en profil med kjønn som dame og selv se hvor mange heterofile menn som har kameravinkel med selfie kameraet i fanget og opp mens de sitter i sofaen i dårlig lys og dobbelthaka og nesehårene er det som dominerer bildet. Attraktivt? Nei, venstre sveip. Akuratt som menn gjør med damer med dobbelthake eller lite flatterende hodeform pga kameravinkel.  Rare klær, ja hvorfor er det en dårlig grunn? Jada jada personlighet teller mest, men den visuelle tiltrekningen er hva datingapper går ut på og menn sveiper da også vekk damer med rare hippiebukser,bestemor bluse, dreads, og hatt som ser ut som et fuglerede eller damer med Kizz sminke kritthvit og sort satansminke med lang skinnfrakk og ikke et eneste smil. Bare for å ta et eksempel på noe som assosieres med "rart". 

Det er åpenbart at ditt problem er datingapper generelt, og at fysisk tiltrekning og kompatibilitet er viktig for alle som dater. Om du selv har så mye ulykke med dating at du skulle ønske at ingen damer sveipet noen menn vekk for å øke dine egne sjanser vet jeg ikke, men å gjøre dette til et "kvinner er slemme og urimelige og kravstore og teite"-problem er ihvertfall helt feil knagg å henge misnøyen din på :) Ha en fin helg! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...