Gå til innhold

Sjalu hund. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av noen måneder har den ene hunden min begynt å bli veldig "sjalu" på den andre. 

Jeg har operert og har derfor ikke hatt mulighet til å gi de alt de trenger. Jeg har hatt noen som har hjulpet med turer, men turene har ikke vært like lange og krevende som ellers. Hundene har også blitt lekt med av besøk, men jeg har ikke orket. De har gjort "godbitsøk" inne og i hagen. Innimellom fått bein, kong, leker (som de liker å rive opp). Så de har fått litt aktivisering. 

Tidligere lekte de sammen. Nå etter operasjonen leker de ikke sammen i det hele tatt. Den ene hunden bjeffer og virker sur. Jeg har også merket at han bjeffer når den andre hunden legger seg ved siden av meg/er nær meg.

Jeg har ikke hatt ork til turer selv enda, men jeg har byttet på å kaste ball ute, godbitsøk, og litt triks i hagen med en og en hund. Jeg tenkte det kunne hjelpe med litt kvalitetstid. Men det ser ikke ut til å fungere. 

Har dere noen konkrete tips? Jeg føler egentlig at han er ganske eiesyk. Begge hundene begynner å dra på årene, så jeg ser jo helst at jeg ikke må omplassere. 

Anonymkode: 74a18...e5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvordan reagerer jeg når han begynner å bli sjalu og bjeffe til den andre hunden?

Anonymkode: 74a18...e5d

Skrevet

I hvilke situasjoner bjeffer hunden utenom når den andre hunden legger seg nær deg? Og hvordan oppfører seg når du beskriver den som "sur"? Hvor gamle er de?

Skrevet

Tisper eller hannhunder? Eldre hunder kan bli litt sære på nærvær, ønske å ligge alene osv, eller er det snakk om utfordringer rundt lederposisjon?

Anonymkode: c8fc0...c80

Skrevet

Bare gi han ekstra kos. Vi har også to hunder. Fikk en valp forrige helg. Må passe på å kose mye med eldste for å unngå at han blir sjalu. 

Anonymkode: 2c2f4...a64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...