Gå til innhold

bli sammen med noen av andre grunner enn forelskelse. Kan det funke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har solskinnshistorier? 

,,jeg spør fordi han vil ha meg, han er snill og jeg er lei av å være alene. Kan man "lære seg å elske noen"? 

Anonymkode: 1ce03...576

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vellykkede arrangerte ekteskap har fungert i generasjoner…

Anonymkode: dcd2d...499

• Liker 9
Skrevet

Tja. Du bør like personen i utgangspunktet. Ser du opp til ham? Har han flere gode egenskaper? Er du fysisk tiltrukket av ham?

Anonymkode: 3bc4f...7ed

• Liker 2
Skrevet

Absolutt. Det å basere ekteskap på forelskelse er en ganske ny greie og har vel egentlig ikke funket noe særlig. 

Dere liker og respekterer hverandre, go for it. 

Anonymkode: 7c480...cf7

• Nyttig 3
Skrevet

Mamma er gift med en som gir trygghet, og selskap (innimellom). 

Jeg fikk barn med en jeg har funnet ut i ettertid, at jeg mest sannsynlig ikke var forelsket i, men var veldig imponert over. 

Hvordan blir slike forhold på sikt? 

Det, er nok faktisk ikke så veldig uvanlig. (Dessverre) men, de er de værste forholdene man er i. Man blir aldri "bra nok" og dette går begge veier. Jeg endte opp i et sexløst ekteskap. Startet med en til to ganger pr år, også orket jeg ikke mere. Da var det 4år!!!! Uten sex, noen form for nærhet og kjæreste kjærlighet hadde det ikke vært der på åresvis. 

Det er jævlig! 

Min,mor har det ikke særlig bra hun eller, men hun føler hun er for gammel til å skilles nå. (Noe jeg egentlig forstår). 

Jeg er forelsket nå, mere enn jeg noen sinne har vært. Å herregud det er MAGISK! 🤩😍🤩😍

Enn, at jeg var så dum å gikk glipp av det... Men, ja. Jeg setter idet minste mye mere pris på han nå, enn jeg ville ha gjort uten tidligere partner. Så, ja. Man, lærer mens man lever 😅

Anonymkode: 2a990...aa3

• Liker 3
Skrevet

Min erfaring fra folk rundt meg er at de ender opp utro når de treffer noen de faktisk er forelsket i/svært tiltrukket av

Anonymkode: ad10a...ad2

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke forelskelse og ekstrem tiltrekning er forutsetninger for gode forhold, de følelsene går fort over uansett.

Jeg tror mer på likhet og vennskap og felles ønsker og interesser + litt fornuftig analyse av hvordan man tenker framtida vil se ut med og uten partneren om 5 og 10 og 15 år.

Litt grunnleggende fysisk tiltrekning må til da, ellers kan sexen bli kjip.

Anonymkode: 42c54...b3d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, kjærligheten kan absolutt komme etterhvert 🙂

Anonymkode: 18615...757

• Nyttig 1
Skrevet

Er han også innforstått med og synes det er greit at du går inn i et forhold med ham på dette grunnlaget, at han er en du tar til takke med for å slippe å være alene?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke forelskelse og ekstrem tiltrekning er forutsetninger for gode forhold, de følelsene går fort over uansett.

Jeg tror mer på likhet og vennskap og felles ønsker og interesser + litt fornuftig analyse av hvordan man tenker framtida vil se ut med og uten partneren om 5 og 10 og 15 år.

Litt grunnleggende fysisk tiltrekning må til da, ellers kan sexen bli kjip.

Jeg er enig i at vennskap er det viktigste, men det er en myte at sterk tiltrekning forsvinner. Da tror jeg ikke man var så tiltrukket i utgangspunktet. Har vært med partner i 10 år og vi får fremdeles sommerfugler i magen av å se hverandre pyntet eller nakne. Har masse sex. Uten den forelskelsen i bånn vet jeg ikke om vi hadde overlevd de utfordringene vi har hatt tidligere i forholdet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg er enig i at vennskap er det viktigste, men det er en myte at sterk tiltrekning forsvinner. Da tror jeg ikke man var så tiltrukket i utgangspunktet. Har vært med partner i 10 år og vi får fremdeles sommerfugler i magen av å se hverandre pyntet eller nakne. Har masse sex. Uten den forelskelsen i bånn vet jeg ikke om vi hadde overlevd de utfordringene vi har hatt tidligere i forholdet. 

Kanskje ulike mennesker føler ulikt? Jeg er mer av en analytisk og uromantisk person, og uansett hvor forelska jeg er, går det nå over i løpet av noen måneder. Jeg har derfor lært meg å bruke andre parametre når det gjelder kjærleik. En viss grad av fysisk tiltrekning er dog mer nødvendig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje ulike mennesker føler ulikt? Jeg er mer av en analytisk og uromantisk person, og uansett hvor forelska jeg er, går det nå over i løpet av noen måneder. Jeg har derfor lært meg å bruke andre parametre når det gjelder kjærleik. En viss grad av fysisk tiltrekning er dog mer nødvendig.

Jeg tror at man lærer mere hvilken type forelskelse man føler for. Er den desperat og litt panikk akti. Så hold deg unna.... 

Sitter du å kan drukne i øynene til en mann, og føle varme å ro når du er vedsiden av han? Kjenner du at det er umulig og ikke smile når du ser han ? +++

Well then let's go! (Ekstremt skjelden opplevelse/følelse). 

Jeg får heller ikke panikk om vi ikke snakker sammen på en liten stund. Det er en fullstendig ro. For hvem skulle han liksom ha funnet som overgår det vi har ? 😂 Nei, det skjer ikke... Full tillit! 

• Liker 1
Skrevet

TS her 

takk for innspill. 

Jeg får vel helst la det være. Han er en mann som ville vært trofast og oppmerksom. Men... hvis man ikke er tiltrukket sexuelt i det hele tatt i utgangspunktet, blir det vel litt for optimistisk å tro at det skal gå seg til. 

Jeg var jo det med min forrige partner. Veldig. Men lysten dabbet jo av etter noen år også. Det er kanskje min libido det er noe feil med rett og slett. 

Skrevet

Forhold som baserer seg på det fysiske er de minst vellykkede i lengden, etterfulgt av de som er basert på forelskelse.

Så det spørs vel om du vil ha et forhold for livet eller ikke, de forholdene som varer lengst er de som ikke er basert på de overnevnte tingene.

Anonymkode: b93ce...6d2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS her 

takk for innspill. 

Jeg får vel helst la det være. Han er en mann som ville vært trofast og oppmerksom. Men... hvis man ikke er tiltrukket sexuelt i det hele tatt i utgangspunktet, blir det vel litt for optimistisk å tro at det skal gå seg til. 

Jeg var jo det med min forrige partner. Veldig. Men lysten dabbet jo av etter noen år også. Det er kanskje min libido det er noe feil med rett og slett. 

Min eksmann, var også det. Men, samtidig så kjente han sikkert innerst inni at jeg ikke hadde alle følelsene jeg burde ha hatt. 

Det ble et meget toxic og dysfunksjonellt forhold. 

Vi skulle bare ha vært venner.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forhold som baserer seg på det fysiske er de minst vellykkede i lengden, etterfulgt av de som er basert på forelskelse.

Så det spørs vel om du vil ha et forhold for livet eller ikke, de forholdene som varer lengst er de som ikke er basert på de overnevnte tingene.

Anonymkode: b93ce...6d2

Men, blir man forelsket i noen som ikke passer i livet ditt? Som har samme mål og verdier. 

Ikke den der desperat forelskelsen. 

Men, den dype! Den som bare eksisterer.. Den, du ser hele universet når du ser inni øynene til hverandre? 

Tror ikke du har opplevd den type forelskelse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

er det noen som har solskinnshistorier? 

,,jeg spør fordi han vil ha meg, han er snill og jeg er lei av å være alene. Kan man "lære seg å elske noen"? 

Høres ut som det blir kjekt på det soverommet…

Herregud.

Skrevet

Han må jo vite hva han går til da 🤷‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...