Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt brukt på Finn. Den så grei ut men lukter den typisk kjellerlukten som mugg gjerne har. Jeg inspiserte derfor nærmere og finner 5 svarte små flekker med det jeg vil tro er mugg, nederst på en «vaskelapp» som stikker ut fra vogna. 

Har gått igjennom resten av trekket, prøvd å se innvendig etc men ser ingen antydning til mer enn dette. Trekket var ikke blitt vasket fra før da der var mye brødsmuler osv i det, og jeg tenker da at det ville vært synlig mugg siden den ikke er vasket på lenge? 

Leser man kan vaske, bør jeg ta sjansen eller returnere til selger? 

Anonymkode: 42def...58b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville returnert. Arvet noen klær og sengetøy fra broren min sine barn. Ikke noe synlig mugg, og jeg vasket gjentatte ganger på høy temperatur og hang ut til lufttørking, men den mugg/kjellerlukta forsvant ikke. Måtte bare kaste det. 

Anonymkode: 7af6c...4cd

Skrevet

Prøv å returnere, men ikke sikker om det la seg gjøre siden det er jo privatselger.

Anonymkode: e854d...1dc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøv å returnere, men ikke sikker om det la seg gjøre siden det er jo privatselger.

Anonymkode: e854d...1dc

Selvfølgelig har man rett på å returnere når det er mugg. Det er ikke angrerett, men man har rett til å heve kjøpet om vognen ikke er slik som beskrevet i annonsen. 

• Liker 1
Skrevet

Derfor bør man være veldig forsiktig med å kjøpe barnevogn brukt🙊 samme med madrasser, dyner, puter og bilstoler. Du vet ikke hvordan det er oppbevart og tatt vare på..

Anonymkode: 8e9a9...16b

• Liker 2
Skrevet

Hvor mye betalte du? 

Kjøpsloven gjelder ikke private kjøp.. 

Anonymkode: dc2e0...aba

• Liker 2
Skrevet
fidos skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig har man rett på å returnere når det er mugg. Det er ikke angrerett, men man har rett til å heve kjøpet om vognen ikke er slik som beskrevet i annonsen. 

Det betyr ikke at det er problemfritt. Selger kan bli vanskelig og det er en lang og dyr prosess for å kreve kjøpet hevet. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Derfor bør man være veldig forsiktig med å kjøpe barnevogn brukt🙊 samme med madrasser, dyner, puter og bilstoler. Du vet ikke hvordan det er oppbevart og tatt vare på..

Anonymkode: 8e9a9...16b

Ingen problem å kjøpe vogn brukt, men man bør jo se på den før man betaler og reiser. 

Anonymkode: b4bfd...55e

• Liker 1
Skrevet

Du kan vel ikke kreve å returnere i denne situasjonen. Du har plikt til å undersøke varen nøye når du henter, så kjøpt er kjøpt. Jeg ville luftet og vasket den nøye, og tenkt at dette var en lærepenge til meg selv. 

Anonymkode: 0b422...122

• Liker 2
Skrevet

Har du kjøpt vognen usett? Da må du desverre beholde vognen. Veldig dumt å komme i ettertid å klage på noe slikt.

Anonymkode: efa92...f94

Skrevet

Ifølge regler på Finn har man rett på pengene tilbake selv om den er kjøpt usett, om manglene gjør produktet vesentlig dårligere enn beskrevet. 

Dette står på Finn «

Har du opplevd at et brukt skap du har kjøpt mangler en viktig del? Fungerer ikke den brukte vaskemaskinen, som skulle være relativt ny, helt som den skal?

Da kan det være greit å vite at når du kjøper et brukt produkt fra en privatperson, så har du faktisk to års reklamasjonsrett etter kjøpsloven.»

Og: «Kjøper du en vare av en privatperson så kan du ikke forvente samme grundige informasjon som du kan av en profesjonell selger. Samtidig skal du ikke bli lurt, sier Høst»

Og:  «Den du kjøper fra skal ha muligheten til å rette opp i feilen, det vil si enten skaffe deg en ny vare eller tilby et prisavslag. Er det en stor feil, det vil si i dette tilfellet en godt brukt vare, så vil du ha rett på pengene tilbake.»

- Vil si at når man kjøper en barnevogn med mugg er dette vesentlig feil, som gjør at produktet ikke kan brukes. Du har rett på pengene tilbake

Anonymkode: 42def...58b

Skrevet

Jeg kjøpte barnevogn med mugg på finn.no og hevet kjøpet. Jeg hadde også spesifikt spurt selger på chat om det var spor av mugg, noe hun svarte nei på. Så var rimelig grei sak.

Anonymkode: a52b1...442

Skrevet

Noe du TROR er mugg. På VASKELAPPEN, ellers ikke tegn til mugg . . . ????

Jeg ville vasket den, luftet den, brukt den og spart meg selv for videre ergrelser og reklamasjoner.

Salmiakk er effektivt mot mugg og lukt. Salmiakk lukter sterkt, men fordamper 100% og etterlater ikke lukt eller såperester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...