AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Skrevet 2. desember 2023 I sommer datet jeg en mann i et par måneder. Han var raus, varm og snill. Jeg begynte å kjenne på en forelskelse og et ønske om å prøve noe seriøst med han. Så startet han å trekke seg unna. Han skyldte blant annet på at barna hadde det så vondt etter skilsmissen. Jeg kjente på omsorg for han på grunn av den vanskelige situasjonen og prøvde å vise forståelse. Samtidig var jeg tydelig på at han måtte være ærlig på det hvis det handlet om manglende interesse fra hans side, for da kunne og måtte jeg gå videre. Han avkreftet det flere ganger og sa at det bare handlet om situasjonen. Han var ikke klar. Et par uker senere fortalte han at han er såpass usikker på om han vil ha flere barn at han hadde sagt ja til å treffe en dame i nærmiljøet som har barn fra før, da dette virket mer «praktisk». Jeg fikk så vondt i magen at jeg trodde jeg skulle gå i stykker. Han insisterte fortsatt på at det ikke hadde noe med meg som person å gjøre, da jeg er helt fantastisk. Det handlet mer om mitt barneønske. Da jeg tittet litt på sosiale medier i høst, så jeg at han rundt den tiden han begynte å trekke seg unna meg, da situasjonen så vanskelig og barna hadde det så vondt, også begynte å følge en annen dame. En dame som ikke har barn, sånn som meg. I går så jeg at de (antakelig) har blitt sammen. Hun ligner litt på meg i tillegg, så på et vis føles det som hun har fått den plassen jeg kunne fått. Kan noen fortelle meg hvor upålitelig og uærlig denne mannen har oppført seg mot meg? Jeg setter han nemlig på en pidestall og lengter tilbake til de månedene vi hadde sammen. Da viste han så mange av de sidene jeg ønsker i en mann. Nå glemmer jeg på en måte løgnene hans og forklarer heller oppførselen med at jeg ikke er bra, fin, morsom eller pen nok. Det gjør ufattelig vondt akkurat nå 💔 Anonymkode: f72fb...f80 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #2 Skrevet 2. desember 2023 Kanskje du skal lese det du selv skrev høyt, og nyte en kopp te og takke høyere makter for at du slapp dette sirkuset... Anonymkode: cc173...66a 6 1 6
exictence Skrevet 2. desember 2023 #3 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kanskje du skal lese det du selv skrev høyt, og nyte en kopp te og takke høyere makter for at du slapp dette sirkuset... Anonymkode: cc173...66a Dette! Han var jo uærlig. Du vil ikke ha en sånn mann. Du kan være glad du opplevde noe fint med ham, og du kan være glad nå for at du ikke har ham i ditt liv videre. Nå er den døren stengt, og en ny dør kan åpnes 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #4 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kanskje du skal lese det du selv skrev høyt, og nyte en kopp te og takke høyere makter for at du slapp dette sirkuset... Anonymkode: cc173...66a Helt enig i dette. Anonymkode: 9b682...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #5 Skrevet 2. desember 2023 Å få hjertet knust er vondt uansett. Alle som sier noe annet lyver. Det tar litt tid. Du må sette det i perspektiv. Hvis fyren driver og lyver om viktige ting, så må du minne deg på at du bør være glad å være kvitt ham. Det som er viktig for din del er å få hodet på plass med riktig perspektiv. Det er vanlig å legge for mye av egen verdi inn i forholdet - dvs at du søker bekreftelse på din verdi av partneren. Husk at du er du er den samme personen som du var før du møtte ham. Ingenting er endret. Du må anerkjenne din egen verdi og du må også innse at andre mennesker har sine issues, sine tanker og sine liv å leve. Det at han ikke ønsker å ha en relasjon med deg på den måten du vil ha, er hans valg og det har ingenting med deg å gjøre. Dere har ikke kjent hverandre så lenge, så dere begge må ha rom til å bli kjent og vurdere om dere passer sammen. Av og til innser man at man ikke gjør det. Så for å gå videre må du jobbe med dette. Innse at han ønsket noe annet, uten at det trenger å ha noe med deg å gjøre. Du er god som gull og du må ikke gjøre deg avhengig av å få bekreftet det gjennom forhold, men heller anerkjenne deg selv såpass at du står støtt på egne ben og ser fremtidige dates med klare øyne og kan stille dem spørsmål som feks hva som er intensjonen deres med dating, hva deres mål er, hvordan de bygger et forhold og hva de har lært om seg selv av tidligere brudd. (du bør kunne svare på dette selv også) Det er sikkert ingenting noen kan si akkurat nå som får smerten til å forsvinne. Men jobb litt med saken. Det finnes menn som er ekte men som leter etter sin match.. Og så finnes det menn som bare er kødder. Ikke lett å vite hvem som er hvem i starten. Trist men sant. Anonymkode: d2d3b...31c 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #6 Skrevet 2. desember 2023 Tusen takk til dere som har svart meg ❤️ Tar veldig gjerne imot flere innspill. Jeg prøver hardt å jobbe med meg selv. Men akkurat nå brukes mye av kapasiteten på å analysere og gruble over hva som skjedde, glorifisere han i stedet for å se hva han faktisk gjorde mot meg og ikke minst lure på hva jeg mangler sammenliknet med hun han endte med 💔 Anonymkode: f72fb...f80
lillevill Skrevet 2. desember 2023 #7 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I sommer datet jeg en mann i et par måneder. Han var raus, varm og snill. Jeg begynte å kjenne på en forelskelse og et ønske om å prøve noe seriøst med han. Så startet han å trekke seg unna. Han skyldte blant annet på at barna hadde det så vondt etter skilsmissen. Jeg kjente på omsorg for han på grunn av den vanskelige situasjonen og prøvde å vise forståelse. Samtidig var jeg tydelig på at han måtte være ærlig på det hvis det handlet om manglende interesse fra hans side, for da kunne og måtte jeg gå videre. Han avkreftet det flere ganger og sa at det bare handlet om situasjonen. Han var ikke klar. Et par uker senere fortalte han at han er såpass usikker på om han vil ha flere barn at han hadde sagt ja til å treffe en dame i nærmiljøet som har barn fra før, da dette virket mer «praktisk». Jeg fikk så vondt i magen at jeg trodde jeg skulle gå i stykker. Han insisterte fortsatt på at det ikke hadde noe med meg som person å gjøre, da jeg er helt fantastisk. Det handlet mer om mitt barneønske. Da jeg tittet litt på sosiale medier i høst, så jeg at han rundt den tiden han begynte å trekke seg unna meg, da situasjonen så vanskelig og barna hadde det så vondt, også begynte å følge en annen dame. En dame som ikke har barn, sånn som meg. I går så jeg at de (antakelig) har blitt sammen. Hun ligner litt på meg i tillegg, så på et vis føles det som hun har fått den plassen jeg kunne fått. Kan noen fortelle meg hvor upålitelig og uærlig denne mannen har oppført seg mot meg? Jeg setter han nemlig på en pidestall og lengter tilbake til de månedene vi hadde sammen. Da viste han så mange av de sidene jeg ønsker i en mann. Nå glemmer jeg på en måte løgnene hans og forklarer heller oppførselen med at jeg ikke er bra, fin, morsom eller pen nok. Det gjør ufattelig vondt akkurat nå 💔 Anonymkode: f72fb...f80 Antageligvis så har han vært litt player på tinder den tiden han traff deg, og vært usikker eller snakket med flere. Og så har han ikke vært ærlig med deg for å spare følelsene dine. Det beste er å innse at han er en dust og gå videre. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #8 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan noen fortelle meg hvor upålitelig og uærlig denne mannen har oppført seg mot meg? Jeg setter han nemlig på en pidestall og lengter tilbake til de månedene vi hadde sammen. Da viste han så mange av de sidene jeg ønsker i en mann. Nå glemmer jeg på en måte løgnene hans og forklarer heller oppførselen med at jeg ikke er bra, fin, morsom eller pen nok. Det gjør ufattelig vondt akkurat nå 💔 Anonymkode: f72fb...f80 Hva med å heller heve seg over det og gå videre, heller enn å utsette seg selv for mer smerte og pinsel? Han høres jo ikke akkurat ut som noe å samle på. Det er jo litt sånn det er når man et på dater’n, selv om han selvsagt burde vært ærlig med deg. Anonymkode: 7949f...7c0 2 1
EvigSingel Skrevet 2. desember 2023 #9 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Tusen takk til dere som har svart meg ❤️ Tar veldig gjerne imot flere innspill. Jeg prøver hardt å jobbe med meg selv. Men akkurat nå brukes mye av kapasiteten på å analysere og gruble over hva som skjedde, glorifisere han i stedet for å se hva han faktisk gjorde mot meg og ikke minst lure på hva jeg mangler sammenliknet med hun han endte med 💔 Anonymkode: f72fb...f80 Det kan være mange grunner til at noen velger noen andre og det er uansett grunn vondt når man selv har et ønske om å bli valgt. Det jeg ville gjort hvis jeg var deg, som jeg selv har gjort, er å snu det hele til å gruble over hvorfor JEG ville velge en slik mann. En som ikke er modig nok til å være ærlig. Hva vil jeg med en slik mann? Hva er det i meg som gjør at jeg er villig til å synke så lavt når det kommer til valg av en partner? Hva kan jeg gjøre med meg selv for at jeg skal bli flinkere til å se min verdi og heve standaren på menn jeg vurderer til meg selv? For meg var det veldig nyttig og jeg har fått en helt annen oppfatning av meg selv og datingen etter dette. Mennene jeg har datet etter dette har vært i en helt annen liga enn de jeg datet tidligere og jeg ser raskere hvorfor de ikke er rett for meg, fremfor å prøve å gjøre dem rett - fordi jeg så gjerne vil finne noen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #10 Skrevet 3. desember 2023 Takk igjen, dere. De vonde følelsene kommer og går om dagen. Prøver å minne meg selv på at jeg uansett ikke vet hvordan de har det sammen. Ikke sikkert det er så enkelt å være sammen med en som er så upålitelig, som skyver barna foran seg når han vil ha sympati og som har med seg masse bagasje fra skilsmissen der han ble forlatt mot sin vilje. Anonymkode: f72fb...f80
Gjest Hoia Skrevet 3. desember 2023 #11 Skrevet 3. desember 2023 Han har brukt en unnskyldning for ikke å ville date deg videre. Det er lov i dating, kjemi er bare slik, en bestemmer ikke over det. Jeg ville sørget for ikke å ofre han noe mer tid enn du må. Jobbe deg forbi alt det vonbråtne etc., og bare kommet deg videre. Det er mange fisk i havet.
Gjest Hoia Skrevet 3. desember 2023 #12 Skrevet 3. desember 2023 Du kan visualisere fyren i livet ditt? Noe du ikke blitt raskt lei? Rare hobbyer, rare familiemedlemmer, noe du ikke likte så godt, men så forbi det fordi du ville connecte? Rare klær? Ville du delt seng med fyren resten a livet? Og så setter du han bare ned på bakken igjen og kommer deg videre!
Gjest Hoia Skrevet 3. desember 2023 #13 Skrevet 3. desember 2023 Resten av livet i samme seng, stue? Du må bare gjøre han til hvilken som helst fyr! Det er jo det han er.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #14 Skrevet 3. desember 2023 Hoia skrev (32 minutter siden): Han har brukt en unnskyldning for ikke å ville date deg videre. Det er lov i dating, kjemi er bare slik, en bestemmer ikke over det. Jeg ville sørget for ikke å ofre han noe mer tid enn du må. Jobbe deg forbi alt det vonbråtne etc., og bare kommet deg videre. Det er mange fisk i havet. Jeg synes ikke det er lov å lyve, hindre meg i å gi videre ved å si at det er meg han vil ha og at det IKKE handler om kjemi. Samtidig som han treffer andre. Takk for gode råd ellers. Jeg prøver å gå videre og få han ned fra pidestallen han er plassert på akkurat nå 💔 Anonymkode: f72fb...f80
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #15 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 10.13): Tusen takk til dere som har svart meg ❤️ Tar veldig gjerne imot flere innspill. Jeg prøver hardt å jobbe med meg selv. Men akkurat nå brukes mye av kapasiteten på å analysere og gruble over hva som skjedde, glorifisere han i stedet for å se hva han faktisk gjorde mot meg og ikke minst lure på hva jeg mangler sammenliknet med hun han endte med 💔 Anonymkode: f72fb...f80 Ikke analyser, ikke gruble! Du må forholde deg til realiteten, til virkeligheten, hvordan han faktisk behandlet deg da det virkelig gjaldt. Faktum er at han ikke var mann nok til å fortelle deg at han ikke var nok interessert. I tillegg valgte han på den måten å holde deg på gress, gi deg falske forhåpninger, mens han innledet forhold til andre damer, og serverte deg til og med løgn. Ser du dette? I så fall ser du at en mann som kan behandle en kvinne slik, det er en mann som har så dårlige holdninger at han er en mann du ikke vil ha. Du kan godt sørge over den du trodde han var, men han er ikke den mannen, det har han vist. Han hadde gode sider som du likte og som kanskje i et virkelig godt forhold med en annen mann er sider som den nye mannen også bør ha. Det kan du lære av. Men du vil jo ikke ha en mann som har hans gode sider, for så å lyve, feige ut, holde deg for narr og late som om han vil det samme som deg når han faktisk ikke vil det? Helt i begynnelsen trodde han kanskje han ville det samme, men han oppdaget raskt at han ikke var nok interessert - og da viste han at han ikke har ryggrad, ikke respekterer deg, siden han feiget ut, serverte deg løgner og bortforklaringer. Du ser selv at dette er en mann du egentlig ikke vil ha? Ser du det, da blir det plutselig greit at han finner seg noen annen, for da er han jo en mann som du ikke vil ha. Du trodde han var en mann du ville ha, men han viste seg å være helt annerledes - og da er han ikke en mann som du kan være lykkelig med (selv om det var bra en kort tid mens alt var nytt og dere ikke egentlig kjente hverandre). Greier du å se slik på det snur du tankene dine og følelsene dine. Og selv om han dumpet deg, så kan du inne i deg, emosjonelt dumpe ham en gang for alle, av den enkle grunn at du ikke ønsker en mann som er falsk, en mann som lyver og spiller dobbelt, ikke har respekt for deg og andre kvinner, en umoden mann som leker med andres følelser. Du velger nå bort ham! Jobb med dette - det virker! Anonymkode: b048e...241 1
Gjest Hoia Skrevet 3. desember 2023 #16 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg synes ikke det er lov å lyve, hindre meg i å gi videre ved å si at det er meg han vil ha og at det IKKE handler om kjemi. Samtidig som han treffer andre. Takk for gode råd ellers. Jeg prøver å gå videre og få han ned fra pidestallen han er plassert på akkurat nå 💔 Anonymkode: f72fb...f80 Hvite løgner er lov i dating. Han likte den andre bedre enn deg. Det kan skyldes ubevisste greier som han ikke er klar over, ofte vet en ikke hvorfor en liker noen bedre enn andre. Bare aldri se deg tilbake når du er over det!
ennivk Skrevet 3. desember 2023 #17 Skrevet 3. desember 2023 Mest sannsynlig er det ikke noe galt med ham, men problemet kan være at dere tenker ulikt. Det kan virke som at du er følelsesstyrt, mens han er mer styrt av fornuft og verdier. Når man dater noen, gjør man det for å finne ut om man kan leve resten av livet sammen. Hvis du ønsker barn og han ikke, vil det skape store problemer i forholdet når forelskelsen er forbi, og dere er derfor ikke noen god match. Han tok et verdivalg ved å velge å date en som har barn fra før. Det har ikke nødvendigvis noe med deg å gjøre eller hvilke følelser han har for deg. Slett ham fra sosiale medier og lov deg selv å aldri søke ham opp igjen. Ta ham ned fra pidestallen og fortell deg selv at du ikke vil ha en mann som ikke ser din verdi. Om du vil ha et forhold må du takke for deg første gang en mann sier at han ikke er klar for et forhold. Forsøk aldri å snu en mann som sier det. 1
Gjest Hoia Skrevet 3. desember 2023 #18 Skrevet 3. desember 2023 Han har jo løyet for henne, han valgte en som ikke hadde barn fra før, men begrunnet det i at hun hadde barn fra før. Det er litt rart, men dating er subjektivt!
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #19 Skrevet 3. desember 2023 Han er ikke interessert nok i deg, desverre. 💔 Jeg traff også en fyr som jeg var så interessert i, men han var ikke klar for noe nytt osv osv....tre uker senere traff han henne som han giftet seg med, fikk flere barn med og fortsatt er gift med 29 år senere. Anonymkode: 5a518...7ae
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #20 Skrevet 3. desember 2023 Han var nok bare feig og løy til deg i stedet for å si at han ikke hadde følelser. Typisk det..Folk er så konfliktsky og livredd for bråk at de sårer andre i stykker i stedet for å si hvor skoen trykker. Anonymkode: 187b2...2e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå