Gå til innhold

Mor til barnet klager over kjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift med en mann som har ett barn på 6 år. Mor har hele veien villet at far skal være med å betale klær, og at hun da skal gi han klær til barnet som skal være hos oss. De har barnet 50 50. Vi syntes ikke disse klærne har vært noe fine. Alt er bare utvasket brukt tøy som hun kjøper på diverse brukt steder. Barnet får da heller aldri noe tøy som barnet liker. Far og jeg hadde en prat ang dette. Jeg bestemte da at jeg kjøper ny garderobe til barnet. Jeg tjener mer enn far. Der barnet får velge tøy selv i forhold til hva barnet liker og syntes er fint. Barnet er kjempefornøyd og far er takknemlig. 

Han fortalte til mor at vi ikke lenger skal ha den kles ordningen som har vært og at vi har kjøpt inn nytt tøy til barnet. At mor kan få tilbake de klærne hun har lagt hos oss og at de nå kan kjøpe klær hver for seg. Mor ble veldig ufornøyd og syntes dette er så unødvendig. Barn trenger ikke nye klær da det blir så fort ødelagt allikevel. Jeg skjønner ikke helt problemet da damen tjener minimum 800k i året og alltid har fint tøy selv. Hvorfor ikke unne barnet fint tøy også? Er det flere her inne som tenker sånn? Syntes barna i klassen alltid er velstelte å fine i klærne og syntes ikke bonusbarn skal skille seg ut. 

Anonymkode: 21e9c...def

• Liker 1
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg og far, mor får bare være sur.

Anonymkode: eaf83...86c

• Liker 16
  • Hjerte 2
Skrevet

La henne være sur, det går over. Jeg gjorde det samme som deg da barna mine var små, så slapp de også den pakkingen av klær og følelsen av å bo i en bag. 

Anonymkode: 04dc4...1da

• Liker 9
Skrevet

La mor være sur

Anonymkode: d9c4c...751

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte faktisk en brukt klespakke, for å sende med til far til mitt barn. Da jeg kjøpte dyre klær som han lot ligge å marinere i matrester (f.eks ketchup) hele helgen uten å vaske det av, og at han nektet å levere tilbake ting de syntes var fint, så da endte jo alle de nyeste klærne opp der og det jeg fikk tilbake var ofte ødelagt.

Men for å si det sånn så hadde jeg bare blitt fornøyd om han ville gjøre sånn som dere og ikke klaget på det, om dere ville at barnet skulle ha garderobe med kun designer klær når det er der så hadde jeg ikke brydd meg så lenge det ikke var jeg som betalte for det. 

Anonymkode: c6ac4...22d

• Liker 8
Skrevet

La henne være sur! En ny partner som kjøper klær til mine unger hadde bare vært positivt her! 

• Liker 1
Skrevet

Synes det er tullete å kjøpe nytt tøy når man allerede har tøy som er mer enn bra nok. Det er skikkelig lite miljøvennlig og fremmer ikke akkurat gjenbruk og reduksjon i klesavfall. 

Anonymkode: c53d5...906

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er gift med en mann som har ett barn på 6 år. Mor har hele veien villet at far skal være med å betale klær, og at hun da skal gi han klær til barnet som skal være hos oss. De har barnet 50 50. Vi syntes ikke disse klærne har vært noe fine. Alt er bare utvasket brukt tøy som hun kjøper på diverse brukt steder. Barnet får da heller aldri noe tøy som barnet liker. Far og jeg hadde en prat ang dette. Jeg bestemte da at jeg kjøper ny garderobe til barnet. Jeg tjener mer enn far. Der barnet får velge tøy selv i forhold til hva barnet liker og syntes er fint. Barnet er kjempefornøyd og far er takknemlig. 

Han fortalte til mor at vi ikke lenger skal ha den kles ordningen som har vært og at vi har kjøpt inn nytt tøy til barnet. At mor kan få tilbake de klærne hun har lagt hos oss og at de nå kan kjøpe klær hver for seg. Mor ble veldig ufornøyd og syntes dette er så unødvendig. Barn trenger ikke nye klær da det blir så fort ødelagt allikevel. Jeg skjønner ikke helt problemet da damen tjener minimum 800k i året og alltid har fint tøy selv. Hvorfor ikke unne barnet fint tøy også? Er det flere her inne som tenker sånn? Syntes barna i klassen alltid er velstelte å fine i klærne og syntes ikke bonusbarn skal skille seg ut. 

Unødvendig å mase om at mor skal ha disse utvaskede klærne når hun ikke vil ha de? Donér de da? Mange som trenger tøy. 

Anonymkode: 09c79...0aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes det er tullete å kjøpe nytt tøy når man allerede har tøy som er mer enn bra nok. Det er skikkelig lite miljøvennlig og fremmer ikke akkurat gjenbruk og reduksjon i klesavfall. 

De er åpenbart ikke bra kok, de færreste ønsker at barn skal gå i slitte klær

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du blander deg her.

Anonymkode: d8725...2a5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tipper hun kjøper fine klær som barnet har hos henne, mens hun gir dere slitne billige klær. Ved at dere bryter ordningen og kjøper selv mister hun finansiering av den fine garderoben hos seg. Nå må hun jo betale alt selv.

Anonymkode: 09c2d...410

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De er åpenbart ikke bra kok, de færreste ønsker at barn skal gå i slitte klær

Det finnes mengder av brukt barnetøy (og voksentøy) å få kjøpt som ikke er slitt.

Anonymkode: bb972...73d

• Liker 3
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med at fars nye samboer, instagramdronningen, har overtatt klesinnkjøp. 

Nå slipper jeg å kjøpe noe som helst, barnet har mer enn hun rekker å bruke. Så får jeg heller leve med at barnet matcher den nye sofaen deres.

Anonymkode: 9b410...da3

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet

Dere bestemmer vel selv om dere vil kjøpe klær til barnet selv, da går hvertfall pengene deres til noe fint til barnet og ikke til slitte klær mor kjøper for pengene. 

Høres ut som mor vil at dere skal gi henne penger så hun kan kjøpe fine klær hos seg og gi dere billige bruktklær siden hun reagerer sånn. 

Anonymkode: f87ef...d9b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

I utgangspunktet må det være mere praktisk at mor og far kjøper klærne som skal være hos den enkelte. 

Men årsaken bør ikke være at klærne er gjenbruk og at du ikke synes de er bra nok for din standard. 

Hvis du må stå for innkjøpet fordi far ikke tjener godt nok, så forstår du at klær koster og du vet at barn raskt vokser ut av dem. 

I disse dyre tider og med fokus på miljø, så er det fornuftig av mor å tenke gjenbruk, og det er gode verdier å formidle videre til barnet sine. 

• Liker 4
Skrevet

Mor har fokus på å lære barnet gode vaner ifht miljø og det blir ødelagt når du pøser på med spenn nye klær fordi det mor kjøper ikke er bra nok for deg. Jeg skjønner godt at mor blir sur, du undergraver mor.

Anonymkode: c65a2...73b

• Liker 2
Skrevet

Tenker at ingen av dere har direkte rett el feil, men ved 50/50 kan far bestemme selv og så får mor heller være sur. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De aller fleste har en god blanding av brukt og nytt tøy. Det beste hadde jo vært om alle la penger i noen kvalitetsplagg som tåler bruk og byttet det seg i mellom ettersom barna vokser til.

Anonymkode: 1baa2...3b5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det finnes mengder av brukt barnetøy (og voksentøy) å få kjøpt som ikke er slitt.

Anonymkode: bb972...73d

Du får lese hva som står da vettu i hi

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mor har fokus på å lære barnet gode vaner ifht miljø og det blir ødelagt når du pøser på med spenn nye klær fordi det mor kjøper ikke er bra nok for deg. Jeg skjønner godt at mor blir sur, du undergraver mor.

Anonymkode: c65a2...73b

Tull!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...