AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Skrevet 2. desember 2023 Jeg skal ikke sette meg på min høye hest som noen bedreviter, eller en som har fasiten på alt. Har noen tips til de som trenger det. jeg har selv barn fra 16-18 år, jobber i barnehage. Stress ned og kos dere med barna deres. Alt trenger ikke være perfekt, nytt, dyrt og stort. Å husk at barnet ditt får såpass mye i barnehagen at det de trenger på ettermiddag/ kveld er å være hjemme og lande sammen med dere. Ikke ha dårlig samvittighet for at dere leverer barn i bhg hvis dere selv er hjemme en dag eller har perm. Å ta vare på seg selv som mor er superviktig. om barnet ikke slutter med bleie før de er 2,3 eller 4. samme med smokken, det går helt fint. Ikke stress med det. Relasjonen mellom deg og barnet er viktigst. det er lov å kjenne på frustrasjon og fortvilelse etter x antall netter uten søvn. Sørg for å få kjærestetid og voksentid i denne småbarnsfasen. Det ganger hele familien. husk at alle i familien skal ha det bra. Ikke bare barnet, men også de voksen. om bestemor maser, en svigermor som kritiserer.. la det gå inn det ene øret og ut andre. Ikke bruk energi på det, og tenk det er godt ment. Tenk at det går bra, selv om barnet har lite språk, er masete, klengete, trass osv. alt går seg til. med kjærlighet, glede, trygghet og forutsigbarhet går det som regel knakende godt. Be om hjelp når dere trenger det, det er ingen skam å be om råd eller barnevakt når en trenger det. husk at dere er de barna deres elsker aller mest ❤️ Anonymkode: dc277...e42 1 7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #2 Skrevet 2. desember 2023 Står midt i det nå, tenker som deg, prøver å ikke stresse med alt, gir masse kjærlighet også går det selg vel til når ungen blir litt større. 1,5 år nå og superklengete siden fødselen. Har uansett ikke overskudd til å ta med ungen på ti g sånn som den er på meg resten av døgnet. Heldigvis liker den heller ikke å være ute i kulden, så vi tar det med ro hjemme etter barnehagen og i helgen. Anonymkode: d66f7...d7b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #3 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skal ikke sette meg på min høye hest som noen bedreviter, eller en som har fasiten på alt. Har noen tips til de som trenger det. jeg har selv barn fra 16-18 år, jobber i barnehage. Stress ned og kos dere med barna deres. Alt trenger ikke være perfekt, nytt, dyrt og stort. Å husk at barnet ditt får såpass mye i barnehagen at det de trenger på ettermiddag/ kveld er å være hjemme og lande sammen med dere. Ikke ha dårlig samvittighet for at dere leverer barn i bhg hvis dere selv er hjemme en dag eller har perm. Å ta vare på seg selv som mor er superviktig. om barnet ikke slutter med bleie før de er 2,3 eller 4. samme med smokken, det går helt fint. Ikke stress med det. Relasjonen mellom deg og barnet er viktigst. det er lov å kjenne på frustrasjon og fortvilelse etter x antall netter uten søvn. Sørg for å få kjærestetid og voksentid i denne småbarnsfasen. Det ganger hele familien. husk at alle i familien skal ha det bra. Ikke bare barnet, men også de voksen. om bestemor maser, en svigermor som kritiserer.. la det gå inn det ene øret og ut andre. Ikke bruk energi på det, og tenk det er godt ment. Tenk at det går bra, selv om barnet har lite språk, er masete, klengete, trass osv. alt går seg til. med kjærlighet, glede, trygghet og forutsigbarhet går det som regel knakende godt. Be om hjelp når dere trenger det, det er ingen skam å be om råd eller barnevakt når en trenger det. husk at dere er de barna deres elsker aller mest ❤️ Anonymkode: dc277...e42 Mye riktig her☺️👍 Anonymkode: c4e62...014
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #4 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Står midt i det nå, tenker som deg, prøver å ikke stresse med alt, gir masse kjærlighet også går det selg vel til når ungen blir litt større. 1,5 år nå og superklengete siden fødselen. Har uansett ikke overskudd til å ta med ungen på ti g sånn som den er på meg resten av døgnet. Heldigvis liker den heller ikke å være ute i kulden, så vi tar det med ro hjemme etter barnehagen og i helgen. Anonymkode: d66f7...d7b Høres kjempelurt ut. Det er vi voksne som tenker vi må ta med barna på alt og gi de opplevelser. Men et barn på 1,5 år har mer enn nok med barnehagen og hjemme. De trenger ikke mer. Anonymkode: dc277...e42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå