AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Skrevet 2. desember 2023 Vil hive ut samboer mens han er ute å reisee - er det lovlig? Beklager langt innlegg. Hadde tydeligvis mye mer på hjertet enn jeg trodde. Om du ikke gidder å lese alt setter jeg pris på svaret på tittelen <3 Hei. Jeg er i en forhold med en mann som ikke er særlig grei i perioder og nå har jeg fått nok. Jeg har prøvd å få han ut lenge, men vi ender alltid opp sammen igjen. Nå har vi en baby sammen og nå ser jeg virkelig at han må bort. Noen ganger er han så snill, andre ganger er alt jævlig. Han er utro og lyver. Når han blir sint roper han foran barna, kaller meg ting, knuser ting og hiver ting nært både meg og baby. Grunnen til at han blir så sint er fordi jeg snakker om at jeg fortsatt har det tøft etter utroskapen under graviditeten. Prøver å la være å ta det opp, men er ikke alltid jeg klarer.. Når han blir sint så kjører han avgårde og kommer ikke hjem før noen dager senere og hører ingenting fra han. Dette skjedde på mandag også. Jeg og datteren vår var i en bilulykke for noen dager siden og jeg ringte han rett etterpå å fortalte det. Det gikk bra med meg, men jeg ville sjekke babyen. Han hentet oss og han pratet ikke til meg hele turen til sykehuset som tok nesten 1 time, ble bedt om å holde kjeft og ordne taxi om jeg ikke klarte å holde kjeft. Når vi kom fram nektet han å bli med inn fordi han ikke tåler trynet mitt. Vi kom hjem klokken 4 på natten og da var han plutselig snill igjen. Klokken 7 sto han opp og dro å tok fly til andre siden av Norge. Han nevnte denne turen for ca 1 år siden, men jeg fant ut i sommer at det han skulle der var å være med en annen dame, så han beklagde seg og sa han ikke ble å dra. Så her sitter jeg nå alene med babyen, mens han er på minst 5-dagers fylla og jeg er forslått etter bilkræsj med elg. Nå ser jeg hvem han virkelig er og han bryr seg lite om oss. Han har ikke ringt eller spurt hvordan noen av oss har det, kun fått videoer og bilder der han drikker og er på konserter. Han er borte i hvertfall 2-3 dager til og jeg har veldig lyst å få han ut en gang for alle. Familien min vil at vi skal bære ut tingene hans mens han er borte også får han finne ut av ting selv. Vi leier leilighet, jeg bodde her først og er den som står på kontrakten. Er dette lov? Er redd for at det kan bli noe sak av det. Han er 36 år, men eier kun bilen sin. Sist gang jeg heiv han ut bodde han hos moren sin, men så heiv hun han ut også og da endte han opp her igjen. Han har altså ingen plass å dra om vi hiver ut tingene hans mens han er borte. Jeg føler at dette er sjangsen min til å endelig komme meg bort fra dette elendige forholdet som tar all energi og glede. Jeg har prøvd så mange ganger før, men da er han alltid her og klarer å snakke seg tilbake. Jeg er 24 år og det føles ut som jeg ødelegger livet og meg selv av å være med han.. vil så gjerne ha han ut, men får dårlig samvittighet over at han ikke har noen plass å bo… Anonymkode: 49395...cf7 3 32
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #2 Skrevet 2. desember 2023 Støtter deg 100% i planen din og syns det var en god plan. Koble gjerne inn krisesenteret, så får du støtte fra dem også. Greit å ha dem som back up hvis han vil hevne seg. Det viktigste her er at du skjønner du må få ham ut. Ikke la deg behandles som dritt mer. Både du og barma har det mye bedre uten ham. Er helt sikker på at det vil ordne seg for dere bare du får ham bort❤️ Anonymkode: 05b95...86b 31 2 12
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #3 Skrevet 2. desember 2023 Jeg er helt enig med deg i at han ikke er en bra mann for deg, og heller ingen bra pappa. Han må du bare bli kvitt. Jeg vet ikke om det er lov til å sette noen på gata slik. Personlig ville jeg snakket med ham og sagt at du ikke ønsker å fortsette forholdet, og at han må flytte siden leiligheten står på deg. Deretter må du stå i den beslutningen selv om han skulle ha en snill periode. Han må finne seg en annen leilighet, og du må kanskje forvente en samværsavtale etter hvert. Anonymkode: 0a721...a62
Gjest Himalaila Skrevet 2. desember 2023 #4 Skrevet 2. desember 2023 Det er jo ikke synd i han? Jeg synes han fortjener å bo i en våt pappkasse under ei bru.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #5 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er helt enig med deg i at han ikke er en bra mann for deg, og heller ingen bra pappa. Han må du bare bli kvitt. Jeg vet ikke om det er lov til å sette noen på gata slik. Personlig ville jeg snakket med ham og sagt at du ikke ønsker å fortsette forholdet, og at han må flytte siden leiligheten står på deg. Deretter må du stå i den beslutningen selv om han skulle ha en snill periode. Han må finne seg en annen leilighet, og du må kanskje forvente en samværsavtale etter hvert. Anonymkode: 0a721...a62 Jeg har prøvd så mange ganger. Han er liksom konstant på leit etter en ny plass å bo og hver gang det dukker noe opp så er det for dyrt. Det ender med at det går så lang tid at det blir litt glemt at han skulle jo flytte og vi er plutselig over til å være kjærester igjen. Vet det høres merkelig ut, men sånn har det vært i 2 år nå.. Anonymkode: 49395...cf7
LadeJarl Skrevet 2. desember 2023 #6 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vil hive ut samboer mens han er ute å reisee - er det lovlig? Beklager langt innlegg. Hadde tydeligvis mye mer på hjertet enn jeg trodde. Om du ikke gidder å lese alt setter jeg pris på svaret på tittelen ❤️ Hei. Jeg er i en forhold med en mann som ikke er særlig grei i perioder og nå har jeg fått nok. Jeg har prøvd å få han ut lenge, men vi ender alltid opp sammen igjen. Nå har vi en baby sammen og nå ser jeg virkelig at han må bort. Noen ganger er han så snill, andre ganger er alt jævlig. Han er utro og lyver. Når han blir sint roper han foran barna, kaller meg ting, knuser ting og hiver ting nært både meg og baby. Grunnen til at han blir så sint er fordi jeg snakker om at jeg fortsatt har det tøft etter utroskapen under graviditeten. Prøver å la være å ta det opp, men er ikke alltid jeg klarer.. Når han blir sint så kjører han avgårde og kommer ikke hjem før noen dager senere og hører ingenting fra han. Dette skjedde på mandag også. Jeg og datteren vår var i en bilulykke for noen dager siden og jeg ringte han rett etterpå å fortalte det. Det gikk bra med meg, men jeg ville sjekke babyen. Han hentet oss og han pratet ikke til meg hele turen til sykehuset som tok nesten 1 time, ble bedt om å holde kjeft og ordne taxi om jeg ikke klarte å holde kjeft. Når vi kom fram nektet han å bli med inn fordi han ikke tåler trynet mitt. Vi kom hjem klokken 4 på natten og da var han plutselig snill igjen. Klokken 7 sto han opp og dro å tok fly til andre siden av Norge. Han nevnte denne turen for ca 1 år siden, men jeg fant ut i sommer at det han skulle der var å være med en annen dame, så han beklagde seg og sa han ikke ble å dra. Så her sitter jeg nå alene med babyen, mens han er på minst 5-dagers fylla og jeg er forslått etter bilkræsj med elg. Nå ser jeg hvem han virkelig er og han bryr seg lite om oss. Han har ikke ringt eller spurt hvordan noen av oss har det, kun fått videoer og bilder der han drikker og er på konserter. Han er borte i hvertfall 2-3 dager til og jeg har veldig lyst å få han ut en gang for alle. Familien min vil at vi skal bære ut tingene hans mens han er borte også får han finne ut av ting selv. Vi leier leilighet, jeg bodde her først og er den som står på kontrakten. Er dette lov? Er redd for at det kan bli noe sak av det. Han er 36 år, men eier kun bilen sin. Sist gang jeg heiv han ut bodde han hos moren sin, men så heiv hun han ut også og da endte han opp her igjen. Han har altså ingen plass å dra om vi hiver ut tingene hans mens han er borte. Jeg føler at dette er sjangsen min til å endelig komme meg bort fra dette elendige forholdet som tar all energi og glede. Jeg har prøvd så mange ganger før, men da er han alltid her og klarer å snakke seg tilbake. Jeg er 24 år og det føles ut som jeg ødelegger livet og meg selv av å være med han.. vil så gjerne ha han ut, men får dårlig samvittighet over at han ikke har noen plass å bo… Anonymkode: 49395...cf7 Og han vet sikkert å spille på alle strengene av samvittigheten din..Kontakt krisesenteret asap, barn blir feilprogramerte for livet av sånne fedre...og den mannen er ikke god for 5 øre, muligens farlig og. 17 1 10
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #7 Skrevet 2. desember 2023 LadeJarl skrev (4 minutter siden): Og han vet sikkert å spille på alle strengene av samvittigheten din..Kontakt krisesenteret asap, barn blir feilprogramerte for livet av sånne fedre...og den mannen er ikke god for 5 øre, muligens farlig og. Sikkert dumt spørsmål, men hva kan krisesenteret gjøre? Hvorfor skal jeg kontakte dem? Hva skal jeg si? Har ingen erfaring Anonymkode: 49395...cf7
LadeJarl Skrevet 2. desember 2023 #8 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sikkert dumt spørsmål, men hva kan krisesenteret gjøre? Hvorfor skal jeg kontakte dem? Hva skal jeg si? Har ingen erfaring Anonymkode: 49395...cf7 Du skal si det som det er...det er derfor de er der for at du trenger støtte. Du har forsøkt å kvitte deg med fyren alene og han snakker seg alltid tilbake opp i senga di.. Jeg garanterer at han ikke kommer til å bedre seg, hvis det du forteller er riktig og hele historien er det noe hakkende galt med mannen.. Jeg garanterer og at forholdet deres kommer til å ta slutt, eneste som skjer ved å forlenge det er at barnet blir skadet psykisk..hvis ikke verre. 10 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #9 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sikkert dumt spørsmål, men hva kan krisesenteret gjøre? Hvorfor skal jeg kontakte dem? Hva skal jeg si? Har ingen erfaring Anonymkode: 49395...cf7 De kan gjøre mye, de har lang erfaring med denne typen saker❤️ De kan veilede deg i hvordan få ham ut, du kan få juridisk hjelp om det trengs, moralsk støtte, en plan, masse. Bare si det du sa her, du kan lese HI opp for dem i telefonen om du ikke kommer på noe annet å si. Finn ditt lokale krisesenter her: https://www.krisesenter.com Anonymkode: 96ae7...7bd 8 4 9
LadeJarl Skrevet 2. desember 2023 #10 Skrevet 2. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De kan gjøre mye, de har lang erfaring med denne typen saker❤️ De kan veilede deg i hvordan få ham ut, du kan få juridisk hjelp om det trengs, moralsk støtte, en plan, masse. Bare si det du sa her, du kan lese HI opp for dem i telefonen om du ikke kommer på noe annet å si. Finn ditt lokale krisesenter her: https://www.krisesenter.com Anonymkode: 96ae7...7bd Nettopp! @ ts, du kan bare be de gå inn på KG og lese HI selv og.. Endret 2. desember 2023 av LadeJarl 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #11 Skrevet 2. desember 2023 Er enig i at du skal kontakte krisesenter, i morgen! Du kan ikke leve som det der, han mishandler deg grovt, og det blir mer og mer vanskelig jo lengre tid det tar. Jeg snakker av erfaring. Jeg blir helt matt av å lese slike historier, det er ingen ende på håpløse, egoistiske og psyke menn. Jeg skjønner det er utrolig vanskelig å komme seg bort, du er så ung også - og da hjelper det ikke at han er såpass voksen som han er, han har nok lang erfaring med å behandle andre slik - så du vil nok trenge hjelp. Selv hadde jeg ikke klart å komme meg bort alene, jeg hadde mine foreldre som hjalp meg med alt, og støttet meg, og skjermet meg, og snakket meg nedpå igjen hver gang min eks tok kontakt og prøvde å snakke meg tilbake. Jeg hadde "flyktet" fra han mange ganger, men hver gang klarte han å snakke meg tilbake. Han lovet at alt skulle bli bedre, han skulle endre seg, han gråt og tigget, han lovet meg hele verden, om jeg bare kom tilbake. Etterhvert skjønte jeg at jeg ikke burde stole på han, men jeg var dum og håpte så veldig på at denne gangen mente han det, men det ble aldri bedre, bare verre. Så vær så snill og kom deg bort fra han, både for din del, men også absolutt for baby sin del! Jeg er litt usikker på hvordan det er å kaste han ut på dagen, men om jeg ikke tar feil, så kan du kaste han ut slik du tenker. For så lenge han ikke står på kontrakten, og ikke har noen kontrakt med deg, så "bor" han ikke der, som i at det ikke er hans bolig. Jeg ville kanskje sendt en melding til han nå, når han ikke er hjemme, og sagt at han ikke skal komme dit mer, kun for å hente tingene sine, om du ikke har fått dem ut av huset. Har du mulighet til å pakke tingene hans, og levere dem en plass, evt leie et lager? Det høres ut som at du har støtte i familien din? Da bør du bruke dem, og ha noen der med deg når han kommer. Jeg ville også byttet lås, det hsr du lov til selv om du leier. Om du er redd han skal bli fysisk, eller at han skal klare å overtale deg til å slippe han inn igjen, så kan du kanskje dra og være hos foreldrene dine i den perioden han kommer hjem? Og du, slutt å synes synd på han, det finnes ikke synd på han! Han er voksen og må ta ansvar for seg selv. Det sier jo litt at til og med moren hans kaster han ut. Anonymkode: 0eb0d...e86 6 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #12 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Sikkert dumt spørsmål, men hva kan krisesenteret gjøre? Hvorfor skal jeg kontakte dem? Hva skal jeg si? Har ingen erfaring Anonymkode: 49395...cf7 Fordi du blir utsatt for psykisk og fysisk vold. Feks at han skjeller deg ut fordi du ikke kommer over utroskapen HANS🙈😣 Roper til deg når du er med barna og kaster ting etter deg når du er med barna💔 Ta en telefon til deg pg du vil fort skjønne at du vil få mye hjelp å støtte fra dem. De vil få deg til å innse at du er et større offer enn du ante selv😔 Anonymkode: 05b95...86b 7 4
LadeJarl Skrevet 2. desember 2023 #13 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Når han blir sint roper han foran barna, kaller meg ting, knuser ting og hiver ting nært både meg og baby. Grunnen til at han blir så sint er fordi jeg snakker om at jeg fortsatt har det tøft etter utroskapen under graviditeten. Jeg synes du skal kontakte krisesenteret med en gang, det her er bra sykt.. 10 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #14 Skrevet 2. desember 2023 Jeg synes du skal kontakte politiet og be om besøksforbud. Pælm han ut, det er IKKE synd på ham og du står på kontrakten. Anonymkode: 5e254...1b9 9 2
bvp Skrevet 2. desember 2023 #15 Skrevet 2. desember 2023 Den mannen er ikke bevaringsverdig, for å si det litt pent. Du kan jo selvfølgelig kreve at han flytter men hvis han nekter så må du ta det med namsmannen da selvtekt er ulovlig.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #16 Skrevet 2. desember 2023 Drittsekk av en mann, du må bort fra han, så han ikke ødelegger deg og barna mer. Hvor gamle er barna? Jeg har vært i dine sko, sammen med en manipulativ mann, som var psykisk og fysisk voldelige mot meg i flere år, utro var han også utallige ganger, å ble som din, sint på meg når jeg tok opp utroskapen han utsatte meg for gang på gang. Jeg vet det er vanskelig og dra til tross for at en blir behandlet som dritt, men dette klarer du❤️ Anonymkode: 42ab5...e30 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #17 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg synes du skal kontakte politiet og be om besøksforbud. Pælm han ut, det er IKKE synd på ham og du står på kontrakten. Anonymkode: 5e254...1b9 Dette! Ut i fra sånn som du beskriver ham, så kommer han sikkert til å bli sint når han får vite at du kaster ham ut. Få både familie , Krisesenter og politi med på laget. Litt annen situasjon, men en venninne av meg fikk hjelp av politiet da hun brøt med sin voldelige samboer. De var med henne da hun skulle flytte sine ting ut av hans leilighet i tilfelle han kom til å dukke opp. Kanskje du kan få politiet til å være der når han kommer tilbake fra reisen. Anonymkode: 4c87f...103 11
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #18 Skrevet 2. desember 2023 Du har absolutt rett til å kaste ham ut. Det er psykisk mishandling han driver med og det er ikke bra for deg eller barna å vokse opp i. Det beste du kan gjøre for dere alle er å kaste ham ut. Krisesenter kan gi deg hjelp mtp den psykiske mishandlingen du står i. Husk at det ikke er synd på ham, det er deg og barna det er synd på for det han utsetter dere for er umenneskelig. Få støtte og hjelp av familie om du kan. Ikke la han komme til ordet, blokker ham overalt så ikke han får mulighet til å manipulere deg. Husk at ditt eneste ansvar er for dine barn og de trenger en mor som har det bra og som ikke tillatter at de vokser opp i et destruktivt hjem! Anonymkode: f9c03...b30 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #19 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes du skal kontakte politiet og be om besøksforbud. Pælm han ut, det er IKKE synd på ham og du står på kontrakten. Anonymkode: 5e254...1b9 Hun får nok ikke besøksforbud «bare» fordi mannen er en utro dritt som ikke kan oppføre seg, det må dessverre ligge litt mer til grunn. Anonymkode: ebaeb...d72 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #20 Skrevet 2. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Hun får nok ikke besøksforbud «bare» fordi mannen er en utro dritt som ikke kan oppføre seg, det må dessverre ligge litt mer til grunn. Anonymkode: ebaeb...d72 Det er en prosess med å få besøksforbud. Men vil bare påpeke at du skriver "bare" utro. Om du leser innlegget er han ikke "bare" utro. Han kaster ting nært henne og baby. Det er vold. Så ikke bagatelliser dette!! Anonymkode: f9c03...b30 9 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå