AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Del Skrevet 2. desember 2023 Dame i tredve årene: Jeg har en venninne som jeg har kjent siden barndommen. Vi er oppvokst på samme sted, men har valgt forskjellige retninger i livet. I dag står vi ganske likt, men jeg føler at hun ser på seg selv som bedre enn meg. Hun er stadig i konkurranse med meg og gjør jeg noe som hun ikke liker. Eksempelvis kjøper en ny bil. Så kan jeg få kommentarer som «Hvem sin bil er det? For den er ikke din. Hvis den er din, så hent meg i den neste gang vi ses». I tillegg skal hun alltid prøve å bli invitert på de samme middagsselskapene som jeg er invitert på, så fort hun får vite at jeg er invitert. Det er ofte hun kan slutte å snakke med meg fordi hun føler at jeg prøver å etterligne henne, vet at jeg enten gjør de samme aktivistene som hun gjør (spiller padel eller tennis) eller annet. Jeg kjenner at jeg blir sliten og ikke orker dette vennskapet mer. Samtidig så er hun god venn med alle våre felles venninner og jeg er redd hun skal prøve å få meg ekskludert så fort jeg kutter henne ut. Hvordan kan jeg unngå henne uten å gjøre det så åpenbart? Anonymkode: e9627...af0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #2 Del Skrevet 2. desember 2023 Snakk med henne om det. Det høres ut som det er litt konkurranse mellom dere. Prøv å skryt av henne og gi henne gode tilbakemeldinger, kanskje er det bekreftelse hun trenger? Anonymkode: 136d1...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #3 Del Skrevet 2. desember 2023 Å hevde at en venninne er narsisstisk basert på det du nevner er drøyt… Vet du egentlig hva en narsisst er? Anonymkode: 5d3df...e2d 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ufiltrert Skrevet 2. desember 2023 #4 Del Skrevet 2. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Å hevde at en venninne er narsisstisk basert på det du nevner er drøyt… Vet du egentlig hva en narsisst er? Anonymkode: 5d3df...e2d som ex venninda hennes vel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #5 Del Skrevet 2. desember 2023 ufiltrert skrev (Akkurat nå): som ex venninda hennes vel! Du har tydeligvis ikke levd med en narsisst 🙃 Mange kan ha en slik atferd, uten at de er narsisster. Anonymkode: 5d3df...e2d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ufiltrert Skrevet 2. desember 2023 #6 Del Skrevet 2. desember 2023 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du har tydeligvis ikke levd med en narsisst 🙃 Mange kan ha en slik atferd, uten at de er narsisster. Anonymkode: 5d3df...e2d ååååå.... jahaaa! det visste jeg ikke! For meg STINKER det narcissist. Gaslighting og undergraving er jo bare 2 store røde flagg hittils. ("ikke din bil"). Endret 2. desember 2023 av ufiltrert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #7 Del Skrevet 2. desember 2023 Hva med å bare stille og rolig fade henne ut og bort? Ta mindre og mindre kontakt, være mer utilgjengelig, fortelle og dele mindre og mindre osv. Gjøre det sakte, slik at det ikke er så tydelig. Anonymkode: b5c8a...1e3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #8 Del Skrevet 2. desember 2023 Hun høres ikke narsissist ut, men at hun enten er bortskjemt eller sliter med mindreverdslomplekser. Anonymkode: 2634b...826 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #9 Del Skrevet 2. desember 2023 ufiltrert skrev (3 timer siden): ååååå.... jahaaa! det visste jeg ikke! For meg STINKER det narcissist. Gaslighting og undergraving er jo bare 2 store røde flagg hittils. ("ikke din bil"). Du har misforstått hva gaslighting er. Siden du ikke har definisjonene på plass, må jo du tro du møter veldig mange narsissister. Anonymkode: 5673f...f80 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #10 Del Skrevet 2. desember 2023 Skjønner ikke hvorfor folk bruker årevis på studier når man bare kan oppsøke KG eller Youtube for å få alle og enhver diagnostisert som narsissister. Anonymkode: 9fe00...47a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #11 Del Skrevet 2. desember 2023 Her må du bare trekke deg rolig tilbake og fade ut. Slike «venninner» gir ingenting sliter deg ut (diagnose eller ei…) Hold kortene tett og vært nøye med hvilken informasjon du deler med henne, ikke la henne få vite så mye nytt om deg. Vær rolig og bestemt, vis at du ikke lar deg tråkke på. Anonymkode: ff01a...bc1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ufiltrert Skrevet 2. desember 2023 #12 Del Skrevet 2. desember 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Du har misforstått hva gaslighting er. Siden du ikke har definisjonene på plass, må jo du tro du møter veldig mange narsissister. Anonymkode: 5673f...f80 Her er det jo ganske tydelig synes jeg at "venninden" ganske ofte trykker ned ts sånne utsagn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #13 Del Skrevet 2. desember 2023 ufiltrert skrev (11 timer siden): ååååå.... jahaaa! det visste jeg ikke! For meg STINKER det narcissist. Gaslighting og undergraving er jo bare 2 store røde flagg hittils. ("ikke din bil"). Jepp, slik er det med denne trangen til å ville kjenne narcs. Og snakke om det til andre. Anonymkode: f252a...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #14 Del Skrevet 2. desember 2023 ufiltrert skrev (1 time siden): Her er det jo ganske tydelig synes jeg at "venninden" ganske ofte trykker ned ts sånne utsagn. Det finnes mange mennesker som bevisst eller ubevisst trykker ned andre mennesker uten at de kvalifiserer til narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Det er uhyre rart å mistro ts og si «det er ikke din bil», men gaslighting er det ikke. Venninnen tror neppe at ts begynner å lure på om det faktisk er hennes bil, eller at ts begynner å lure på om hele bilen er innbilning dersom hun sier «det er ikke din bil». Anonymkode: 5673f...f80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 2. desember 2023 #15 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): ........ Hun er stadig i konkurranse med meg og gjør jeg noe som hun ikke liker. Eksempelvis kjøper en ny bil. ........ Anonymkode: e9627...af0 Hvordan kan du vite at hun ikke liker at du kjøper en ny bil? Det er forskjell på misunnelse og narsissisme. Er du sikker på hvem som er narsissisten i relasjonen deres? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #16 Del Skrevet 2. desember 2023 Man kan være en skikkelig drittsekk uten å være narsissist!!! Anonymkode: 5a956...506 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ufiltrert Skrevet 2. desember 2023 #17 Del Skrevet 2. desember 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jepp, slik er det med denne trangen til å ville kjenne narcs. Og snakke om det til andre. Anonymkode: f252a...c94 aha. skjønner. Du vil ikke at man skal kjenne igjen dem antar jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #18 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dame i tredve årene: Jeg har en venninne som jeg har kjent siden barndommen. Vi er oppvokst på samme sted, men har valgt forskjellige retninger i livet. I dag står vi ganske likt, men jeg føler at hun ser på seg selv som bedre enn meg. Hun er stadig i konkurranse med meg og gjør jeg noe som hun ikke liker. Eksempelvis kjøper en ny bil. Så kan jeg få kommentarer som «Hvem sin bil er det? For den er ikke din. Hvis den er din, så hent meg i den neste gang vi ses». I tillegg skal hun alltid prøve å bli invitert på de samme middagsselskapene som jeg er invitert på, så fort hun får vite at jeg er invitert. Det er ofte hun kan slutte å snakke med meg fordi hun føler at jeg prøver å etterligne henne, vet at jeg enten gjør de samme aktivistene som hun gjør (spiller padel eller tennis) eller annet. Jeg kjenner at jeg blir sliten og ikke orker dette vennskapet mer. Samtidig så er hun god venn med alle våre felles venninner og jeg er redd hun skal prøve å få meg ekskludert så fort jeg kutter henne ut. Hvordan kan jeg unngå henne uten å gjøre det så åpenbart? Anonymkode: e9627...af0 Hadde en narsissistisk venninne for noen måneder siden. Sykelig sjalu var hun, om jeg hang med noen andre enn henne. Sånne folk må man bare få ut av livet sitt. Jeg orket ikke mer. Verste er at de som er sånn ikke ser selv at de er sånn Anonymkode: 7e5b5...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå