Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet er til dere som faktisk har litt peiling… når kan det tenkes at renten vil begynne å bevege seg nedover igjen?

Anonymkode: ba907...ae9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det ingen som vet. Alt du vil få er ren gjetting.

Anonymkode: 48ad6...ff3

• Nyttig 2
Skrevet

Dagens næringsliv har jo røpet at den ikke vil gå ned før sommeren 2024. Om det er sant det vet vi jo ikke. Inflasjonen er skyhøy det vil si folk bruker for mye penger og er myeeeeeeeeeeeeeeeeee gjeld folk ikke engang greier og nedbetale. Når mange må selge boligene sine også så vil den neppe gå nedover nå. Det er bare og håpe at folk ikke waster så mye lenger

Anonymkode: dd05f...95d

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er vel like mye ned til hva? Til nivået vi hadde i 2021? I så fall vil nok svaret være lenge eller kanskje aldri. En styringsrente på 0% er ikke noe sunnhetstegn. Jeg er ingen økonom, men jeg tror nok kanskje vi vil se styringsrente på 2,5% - 3% innen et par år.

Anonymkode: 3ba93...dfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spørsmålet er til dere som faktisk har litt peiling… når kan det tenkes at renten vil begynne å bevege seg nedover igjen?

Mange tror at det har med at kronen har blitt svak og at kronen må styrke seg i forhold til dollaren og euroen for at renta skal ned. Veeel det er dessverre ikke sanheten... egenlig skjønner ikke folk dette. Den EGENTLIGE grunnen til at renten økte er fordi vi støttet krigen i ukraina. Eller rettere sagt vi støttet ukraina. Krig koster, våpen koster. Norge har tidligere deltatt i flere kriger, men har ikke på langt nær vært involvert slik som i ukrains.  Norge er en av landene som sendte forskjellige typer våpen og ammunisjon. Massevis. I tillegg tar Norge imot skadde soldater på sykehus her i landet. Alt dette koster, og det koster så mye st hver og en av oss må finansiere dette. 

Jepp, jeg, du og alle andre støtter dette enten vi vil eller ikke. 

Det verste er st krigen i Ukraina er en tspt sak. Russland har for lengst vunnet, det er bare vsnskelig for vesten å innrømme og akseptere... 

Nå som fokuset på ukraina begynner rolig meb sikkert å avta, så er det håp for bedre økobomiske tider. Jeg tror at fra og med neste år så vil det gå rolig på bedrigens vei. Renten vil inne bedre seg noe særlig i 2024, men heller i 2025 og fremover. 

Anonymkode: 56571...024

Skrevet

Jeg tenkte det samme...i 2021..Jeg har en helt grei økonomi (tjener omtrent 800 000 i året og er fornøyd med det), men i 2021 var min effektive boliglånsrente på 2,21. Jeg bandt renten for 10 år (Tenkte at ingen land i verden har rente på under 0?....Unntatt Japan, som har en meget sær økonomi)...De første månedene betalte jeg litt mer enn mine kolleger, men i dag er jeg sjeleglad for at jeg har boutgifter som er svært forutsigbare..Boligrenten min er pr. dags dato 2,82...Jeg lever fett !!  

Anonymkode: a10ca...048

Gjest Himalaila
Skrevet

Jeg tror det vil ligge på omtrent dette nivået i 10 -15 år. Litt mer opp kanskje? 

Gjest Himalaila
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenkte det samme...i 2021..Jeg har en helt grei økonomi (tjener omtrent 800 000 i året og er fornøyd med det), men i 2021 var min effektive boliglånsrente på 2,21. Jeg bandt renten for 10 år (Tenkte at ingen land i verden har rente på under 0?....Unntatt Japan, som har en meget sær økonomi)...De første månedene betalte jeg litt mer enn mine kolleger, men i dag er jeg sjeleglad for at jeg har boutgifter som er svært forutsigbare..Boligrenten min er pr. dags dato 2,82...Jeg lever fett !!  

Anonymkode: a10ca...048

Skrytepave🤭

Skrevet

Spør Klaus Schwab 😁

Anonymkode: f24c0...f95

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...