AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Jeg er litt bekymret for den ene katten vår, som er ute i mange timer i strekk. Det er ti minusgrader her nå, og katten har vært ute i tre timer. Blir den ikke iskald? Ser den andre katten vår bare er kjapt ute på do og så rett inn igjen, men den er korthåret og den andre er langhårete. Kanskje det har noe å si. Men likevel, jeg er redd den ska fryse ihjel. Har katter vett nok til å komme hjem når de blir kalde? Anonymkode: c48d8...e5b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 Mine kommer hjem hver gang. Har du vurdert å kjøpe gps til de? Anonymkode: 92df3...6fb
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #3 Skrevet 2. desember 2023 Pass på å ha ei kasse med "tak" og teppe på verandaen eller trappa. Og se etter den ofte.. Anonymkode: 8710e...045
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #4 Skrevet 2. desember 2023 spørs hva slags katt det er. Vanlige "norske" katter tåler godt over 20 minus iallfall. Anonymkode: 403df...80b
Hurrahei Skrevet 2. desember 2023 #5 Skrevet 2. desember 2023 Så lenge du ikke stenger den ute, el reiser fra den. Da kan han vel styre det selv? Har dere katteluke, eller sjekker du døren ofte om han sitter der og vil inn?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #6 Skrevet 2. desember 2023 Tror det går greit siden den er vant med å være ute, og den vet jo at den kan gå inn igjen og varme seg når den vil. Skjønner bekymringen, jeg er nervøs for forfrysninger av ørene, jeg kjenner jo selv hvor kaldt det er å gå ute uten lue. Sikkert lurt å ha en lun plass tilgjengelig hvis katten vil inn og du ikke er der for å åpne akkurat da. Men om du er hjemme og åpner med en gang den vil inn, så trenger du jo ikke det. Anonymkode: 3b6b2...de1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #7 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er litt bekymret for den ene katten vår, som er ute i mange timer i strekk. Det er ti minusgrader her nå, og katten har vært ute i tre timer. Blir den ikke iskald? Ser den andre katten vår bare er kjapt ute på do og så rett inn igjen, men den er korthåret og den andre er langhårete. Kanskje det har noe å si. Men likevel, jeg er redd den ska fryse ihjel. Har katter vett nok til å komme hjem når de blir kalde? Anonymkode: c48d8...e5b Jeg er glad katten min bare er ute max 20 min når det er så kaldt. Jeg hadde blitt bekymret. https://www.mattilsynet.no/dyr/kjaeledyr/katt/hvor-lenge-kan-katter-ga-utendors-i-kulda Anonymkode: db970...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #8 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er glad katten min bare er ute max 20 min når det er så kaldt. Jeg hadde blitt bekymret. https://www.mattilsynet.no/dyr/kjaeledyr/katt/hvor-lenge-kan-katter-ga-utendors-i-kulda Anonymkode: db970...6d5 Er litt usikker. Med store deler av dagen, og uten mulighet til å komme seg inn når den vil, så ser jeg for meg katter som går ute hele arbeidsdagen. Katten til ts kan jo gå inn når den vil og jeg regner med at katter er såpass bevisst på at de kjenner at hale og ører blir kalde, at de trekker inn før de får forfrysninger. Men vet ikke, tre timer i mange minus høres jo lenge ut. Mine er absolutt ikke ute så lenge. Anonymkode: 3b6b2...de1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #9 Skrevet 2. desember 2023 Våre katter står på døra og vil ut om natten hele året. Om det er pluss 20 eller minus 20. Anonymkode: b14ec...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #10 Skrevet 2. desember 2023 Prøver å google litt. Katteekspert Braastad sier: "Katten velger ikke å fryse i hjel ute, så den kan trygt selv velge." Så da tror jeg det er trygt å la katter som er vant med å være ute, styre det selv. Hva tror dere? https://www.nrk.no/osloogviken/la-pus-velge-om-han-vil-ut-i-kulda-1.13265659 Anonymkode: 3b6b2...de1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #11 Skrevet 2. desember 2023 Katten kom hjem rundt midnatt i natt. Da hadde den vært ute rundt fire timer. Den virket ikke særlig kald eller preget på andre måter. Jeg derimot var iskald etter å gått ute å ropt på den (uten hell). Vi har katteluke så de kommer og går som de vil. Håper det stemmer at de klare seg i lenge i kulda, for han liker jo tydeligvis å være ute så jeg har ikke hjerte til å stenge den inne 😅 TS Anonymkode: c48d8...e5b 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #12 Skrevet 2. desember 2023 Min katt som er en vanlig huskatt, er ikke ute så lenge som når det er plussgrader men han er ute minst 4-6 t, og etter en stund inne begynner han å mase om å få gå ut igjen. Katter tåler mer kulde enn hva vi tror altså. Anonymkode: f2e85...66b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #13 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Katten kom hjem rundt midnatt i natt. Da hadde den vært ute rundt fire timer. Den virket ikke særlig kald eller preget på andre måter. Jeg derimot var iskald etter å gått ute å ropt på den (uten hell). Vi har katteluke så de kommer og går som de vil. Håper det stemmer at de klare seg i lenge i kulda, for han liker jo tydeligvis å være ute så jeg har ikke hjerte til å stenge den inne 😅 TS Anonymkode: c48d8...e5b Så lenge katteluka er åpen for inn og ut trenger du nok ikke å bekymre deg. Anonymkode: e7482...2f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå