Gå til innhold

Hvilke apper scanner kvitteringer og legger sammen summene?

Anbefalte innlegg

Jeg skal få refundert innkjøpsutgifter, og har rundt 15 kvitteringer som skal gjennomgås. 

Hvilke systemer bruker dere, som kan legge sammen summene og gjøre det mer oversiktlig for mottaker?

Anonymkode: 7ecd4...c66

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg er dette en opplagt Excel-jobb. Men om du ikke har Excel har du kanskje Google regneark e.l.? 

Anonymkode: df378...8c5

Hvordan gjør du dette i Excel? Bruker du online versjon?

Google regneark er gratis app, men du må jo punche inn beløpene og så kan du jo legge de skannede eller fotograferte bilagene i ei mappe og lenke filnavnet til teksten i regnearket. Mappen må deles med dem som skal ha innsyn/som skal ha mulighet til å revidere.

Kjenner dessverre ikke til programvare som skanner og legger sammen for deg. Det er i så fall ikke gratis.

• Liker 1
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan gjør du dette i Excel? Bruker du online versjon?

Jeg har den installert på PCen, men online-versjon funker akkurat likt. Jeg skriver opp bilagene manuelt, med type og beløp i hver sin kolonne. Det er jo bare 15, og tar knapt lenger tid enn å scanne dem. Deretter trykker jeg på knappen som får Excel til å summere for meg. (Det er den med et sigma-tegn.) Bilder, kopier e.l. av selve kvitteringene legger jeg ved/sender med som bilag, ettersom hva som trengs. 

Eksempel: 

image.png.75ddc0b364056c61bfe8e20d698f66fd.png

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har den installert på PCen, men online-versjon funker akkurat likt. Jeg skriver opp bilagene manuelt, med type og beløp i hver sin kolonne. Det er jo bare 15, og tar knapt lenger tid enn å scanne dem. Deretter trykker jeg på knappen som får Excel til å summere for meg. (Det er den med et sigma-tegn.) Bilder, kopier e.l. av selve kvitteringene legger jeg ved/sender med som bilag, ettersom hva som trengs. 

Eksempel: 

image.png.75ddc0b364056c61bfe8e20d698f66fd.png

Ok. Jeg tenkte først at det var en funksjon der som gjorde at jeg scannet kvitteringene og de regnet alt sammen for meg.  Fiken har en slik løsning 

Annonse

https://www.evelon.no/artikler/importer-et-regneark-til-excel-ved-å-ta-bilde-med-mobilen

Her ser det ut som om Excel også scanner og leser kvitteringer. Er det noe nytt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...