Gå til innhold

Gi brukte julegaver, hva skrive på kortet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg så i en nettavis, om tips til å skrive en hilsen på kortet.

Noen som husker, eller har noen egne tips? 
Jeg skal gi tantebarna mine noe de ønsker deg fra Tise i år, sammen med gavekort på kino. 
Er det noe deres tenåringer ville være fornøyd med? 

Anonymkode: 55be6...fb6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel alltid stas å få noe en ønsker seg, uavhengig av om det er gjenbruk. Og så får de gavekort i tillegg! 

Høres bra ut! Trenger du å skrive noe spesielt annet enn til og fra, fordi det er gjenbruk? Jeg synes ikke det! Men du finner sikkert på noe, om du synes det er riktigere. 

Mine ville blitt glade!

Anonymkode: dee34...776

• Liker 4
Skrevet

Ikke gi brukte ting som gaver. Setter du ikke pris på folk og kjøper skikkelige gaver, er det best å droppe hele sulamitten.

Anonymkode: a1747...63c

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig med den som skrev at du ikke trenger skrive noe spesielt på kortet bare fordi det er gjenbruk. Gjenbruk er bra og brukte gaver er absolutt like bra som nye. Vi trenger å normalisere brukte gaver mer (ikke minst for å få bukt med tåpelige holdninger som at man like godt kan droppe gaver om de ikke er kjøpt nye) og da er det viktig at brukte gaver ikke unnskyldes enten det dreier seg om kortet eller hva man sier når gaven gis/pakkes opp. La det bli naturlig og normalt med gjenbruksgaver! Og så er jeg veldig sikker på at tantebarna dine blir fornøyde. Det hadde i alle fall mine blitt og de hadde på ingen måte brydd seg om gaven var brukt eller ny. :jepp:

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke gi brukte ting som gaver. Setter du ikke pris på folk og kjøper skikkelige gaver, er det best å droppe hele sulamitten.

Personlig ville jeg heller hatt brukt enn nytt, at noen kjøper brukt viser oftest at de har brukt tid til å tenke gjennom hva som du vil like

• Liker 14
Skrevet
Arkana skrev (3 timer siden):

Jeg er enig med den som skrev at du ikke trenger skrive noe spesielt på kortet bare fordi det er gjenbruk. Gjenbruk er bra og brukte gaver er absolutt like bra som nye. Vi trenger å normalisere brukte gaver mer (ikke minst for å få bukt med tåpelige holdninger som at man like godt kan droppe gaver om de ikke er kjøpt nye) og da er det viktig at brukte gaver ikke unnskyldes enten det dreier seg om kortet eller hva man sier når gaven gis/pakkes opp. La det bli naturlig og normalt med gjenbruksgaver! Og så er jeg veldig sikker på at tantebarna dine blir fornøyde. Det hadde i alle fall mine blitt og de hadde på ingen måte brydd seg om gaven var brukt eller ny. :jepp:

Enig! Viktig at det normaliseres og derfor ikke unnskyldes!

Jeg gir brukte gaver i år til både venner og nærmeste familie, med både omtanke og god samvittighet!

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde blitt så glad for en vintage silketopp med paljetter... 

Du trenger ikke å skrive at den er brukt. Brukte klær er som regel i en kvalitet og merke som du ellers ikke ville kjøpt ny 

Anonymkode: af88e...70c

• Liker 4
Skrevet

Må du skrive noe spesielt annet enn hvem det er fra og til? Jeg kjøpte brukt til mitt ene tantebarn i fjor, noe jeg visste han kom til å elske. Var den beste gaven han fikk! 

Anonymkode: 5b30d...061

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg skal gi tantebarna mine noe de ønsker deg fra Tise i år, sammen med gavekort på kino. 

må du skrive kort da? Trodde det holdt å skrive til fra lapper på gaven med kanskje god jul skrevet på....

• Liker 1
Skrevet

kan dette skrives? 

«God jul til deg Ella!
I år har jeg kjøpt en gave som jeg så på Tise, og da tenkte jeg på deg! 
Håper du vil like vesken, selv om den er kjøpt brukt. 
Jeg husker at du liker dette merket! 

Klem fra tante»

Har ikke lyst å bare pakke inn noe brukt, som da mangler lapp. 
Synes jeg må gi en forklaring liksom…

(Det er forøvrig en bag/veske fra Holzweiler fra jeg har kjøpt)

TS

• Liker 3
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Som om ikke brukte ting er skikkelige gaver. Ta hodet ut av egen ræv og se på samfunnet vi lever i. 

Til ts: jeg synes ikke du trenger å skrive noe spesielt jeg. Tenåringen min hadde ikke brydd seg om det var noe brukt han fikk, han vil bare ha noe kult, nytt eller gammelt er uvesentlig. Kino er han imidlertid ikke så glad i lenger, han hadde blitt mer glad for gavekort på netflix eller den slags. Men det er min unge da (gutt snart 16).

Anonymkode: 6332c...a2a

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

kan dette skrives? 

«God jul til deg Ella!
I år har jeg kjøpt en gave som jeg så på Tise, og da tenkte jeg på deg! 
Håper du vil like vesken, selv om den er kjøpt brukt. 
Jeg husker at du liker dette merket! 

Klem fra tante»

Har ikke lyst å bare pakke inn noe brukt, som da mangler lapp. 
Synes jeg må gi en forklaring liksom…

(Det er forøvrig en bag/veske fra Holzweiler fra jeg har kjøpt)

TS

Det høres fint ut! Selv ville jeg nok ha  droppet å skrive "selv om den er kjøpt brukt". Når du sier at du har kjøpt den på Tise, så er det inneforstått at den er brukt, så det blir "smør på flesk". Dessuten kan det høres ut som du unnskylder deg, og at du egentlig ikke synes den er bra nok. 

"I år har jeg kjøpt en gave som jeg så på Tise, og da tenkte jeg på deg! Jeg husker at du likte dette merket, og håper du vil like den"

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Arkana skrev (På 2.12.2023 den 18.32):

Det er faktisk ikke alle som ønsker å motta/bruke ting som har blitt brukt av andre. 

Anonymkode: a147e...bea

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er faktisk ikke alle som ønsker å motta/bruke ting som har blitt brukt av andre. 

Gaver er ingen rettighet eller noe man kan bestille. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Second hand gave til jul? Da kan du godt droppe kort i tillegg. Det synes jeg er kleint. 

Anonymkode: a8641...7e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Second hand gave til jul? Da kan du godt droppe kort i tillegg. Det synes jeg er kleint. 

Anonymkode: a8641...7e2

Hva i all verden er galt med en brukt gave ...?

Gitarister verden over vil være enige i at en sliten Gibson fra 1950-årene er langt å foretrekke enn det som produseres idag, og det samme gjelder mange andre ting; folk som setter pris på biler synes at en Mercedes Benz 300SL er en helt annen klasse enn skrapet som lages av Tesla, og datainteresserte ser langt mer sjarm i en Commodore 64 enn en kinesiskprodusert Acer fra 2023.

Enkelte ting var bedre før, og det er ingen skam å gi en brukt gave.

Gibson_Les_Paul_Junior_1955_bridge.jpg?v

Fox_Classic_Car_Collection,_2008_(02).JP

8401ba37-c704-4014-9c31-9b9ae7c81b79?fit

Anonymkode: 724e6...622

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kanskje de samme folka som ikke liker å låne bøker på biblioteket og har med eget bestikk når de spiser på kafé. 

Men det er altså til det beste for miljøet og oss selv å gå for gjenbruk, og nettopp derfor er det viktig at vi normaliserer det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 17.20):

Bullshit!

Anonymkode: 9446e...3f6

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2023 den 22.31):

Ja våres tenåringer ville vært fornøyd. Og selv om noen her i tråden mener at mener at enten kjøper man nytt eller så kan man gi faen så påvirker ikke det vårt valg. Her i huset var det faktisk tenåringen på 14 som la frem ideen om gjenbruk 🥰

Anonymkode: 9446e...3f6

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Du skriver "Denne gaven er kjøpt brukt fordi jeg mener du ikke er verdt å bruke penger på. God Jul.

Hilsen Grugge Gniersen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...