Gå til innhold

Han mener at jeg skal passe hans barn mens han er på julebord.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 2 år, barna er 8 og 10 år gammel. 
De har kjent meg i ett år. Han skal altså på julebord neste helg og i mangel på barnevakt mener han at jeg skal passe hans barn.

Det kunne aldri ha falt meg inn å spørre han om å passe mine barn mens jeg er på julebord. Da hadde jeg heller droppet det eller høre med barnas far. 
Jeg sa at han burde be barnas mor om å ta dem eller droppe det, han mener han skal holde seg edru og være hjemme til kl.00 på natten.

Jeg synes ikke det er greit, han forstår ikke hvorfor. Er det jeg som er rar?

Anonymkode: 92830...e61

• Liker 7
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, syns han kunne spurt barnets mor. Jeg kjenner flere venninner som har barn 50/50 og barna blir passet av barnevakten og besteforeldre når må så gjerne vil ha mer tid. 

Anonymkode: 9d69c...7d9

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Mor vil gjerne ha mer tid*

Anonymkode: 9d69c...7d9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja du er rar. Hva er problemet hvis du ikke har andre planer? 

Anonymkode: 93498...42d

• Liker 37
  • Nyttig 1
Skrevet

For meg høres det sært ut å ikke passe barna, men om du virkelig ikke vil hjelpe med pass då gjør du ikke det.

Anonymkode: bdb45...527

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis dette er et engangstilfelle så synes jeg det er rart at du ikke vil gjøre det. Men jeg synes det er lurt at du er observant når det gjelder å se om han har tenkt å bruke deg som barnepasser, noen menn er faktisk ute etter det når de finner seg noe nytt.

Det som ikke er greit er at du ber han ta det med barnets mor. Det er ikke din sak.

Anonymkode: 3f0e2...4e8

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De har kjent meg i ett år. Han skal altså på julebord neste helg og i mangel på barnevakt mener han at jeg skal passe hans barn.

Det kunne aldri ha falt meg inn å spørre han om å passe mine barn mens jeg er på julebord. Da hadde jeg heller droppet det eller høre med barnas far. 
Jeg sa at han burde be barnas mor om å ta dem eller droppe det, han mener han skal holde seg edru og være hjemme til kl.00 på natten.

Synes ikke det er så rart å spørre om når dere har vært sammen i to år og og du har kjent dem i ett år. Du er jo ikke akkurat en person han har vært på én date med som han spør om å passe barna hans. Her synes jeg det er du som er vanskelig og ekstremt sær, ts! 

• Liker 27
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Barnemoren kan ta dem.

Anonymkode: d8c1e...ce8

• Liker 7
  • Nyttig 4
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg synes ikke det er rart å spørre om det. Synes det er rarere at du ikke vil.

Skrevet

Jeg hadde nok sagt. Forutsetter at det ikke er langt å reise, eller at de kan være hos meg. Jeg hadde dog ikke avlyst egne planer.

Synes ikke du er rar. 

Anonymkode: 1b287...c2d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke det er rart å spørre om det. Synes det er rarere at du ikke vil.

Men jeg forstår ikke hva som er så rart med det? Det er ikke mitt barn? Mine barn er hos far den helgen og da vil jeg ha egentid. Har fra dag én vært ærlig med han om at jeg ikke ønsker bonusfamilie opplegg.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg forstår ikke hva som er så rart med det? Det er ikke mitt barn? Mine barn er hos far den helgen og da vil jeg ha egentid. Har fra dag én vært ærlig med han om at jeg ikke ønsker bonusfamilie opplegg.

Mine barn*

Skrevet

Jeg synes det blir feil hvis han tror han skal bestemme at du skal passe barna. Hvis han har spurt deg og du har sagt nei, bare for å si nei, er jo det litt rart gjort av deg. Han burde selvsagt spørre barnas mor om hun kan passe de. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis det er et julebord hvor alle andre skal ha med seg partner, da er det merkelig å be deg sitte hjemme og passe hans barn.

Om julebordet kun er for ansatte, uten partnere, så synes jeg det er merkelig at du ikke er villig til å passe ungene den ene kvelden.

Hvorfor vil du ikke passe dem disse timene?

Og siden du ikke vil gjøre dette ved spesielle anledninger, hvorfor er du sammen med en mann som har barn fra før?

Anonymkode: b82d4...5d0

• Liker 30
  • Nyttig 7
Skrevet
Grüner skrev (3 minutter siden):

Synes ikke det er så rart å spørre om når dere har vært sammen i to år og og du har kjent dem i ett år. Du er jo ikke akkurat en person han har vært på én date med som han spør om å passe barna hans. Her synes jeg det er du som er vanskelig og ekstremt sær, ts! 

Jeg forstår dog ikke hva som er så vanskelig med meg?🤷🏻‍♀️ Han fikk beskjed fra dag én om at jeg ikke ønsker noe bonusfamilie og vi har holdt det slik i 2 år. Det er ikke mine barn = ikke mitt ansvar. Hadde aldri gitt han ansvaret for mine barn jeg heller.

• Liker 19
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...