AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Har dere noen gang blitt utsatt for usanne rykter? Hvordan håndterte dere det? Anonymkode: c954f...2ab
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 Ja, eksen til min nåværende mann satte ut en drøss med rykter om at det var meg som hadde ødelagt forholdet deres etc, selv om hun hadde valgt å gå lenge før han i det hele tatt traff meg. Men det var tydeligvis ikke det hun hadde tenkt skulle skje. Jeg fortsatte å leve mitt liv og forsøkte å ikke bry meg om det. Om det kom opp i samtale med felles bekjente fortalte jeg min side av historien, men gikk ikke til store lengder for å få frem min side av saken. Det har etter hvert kommet frem at mange mange personer ikke liker henne, selv om hun tilsynelatende har et stort nettverk. Dama er falsk som fy og de fleste merker det kjapt, men er allikevel høflige mot henne. Anonymkode: 8ae33...07e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 Jeg skrev på internett hva jeg syns om folk og skrev at hvis de lurte på noe så kunne jeg gi dem fasit . Etter det så lo jeg av hele greia, for rykter betyr ingenting når jeg selv vet hva som er sannheten. Vil folk fantasere, så be my guest. Litt godt at man blir sett og da! Anonymkode: dc371...50a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skrev på internett hva jeg syns om folk og skrev at hvis de lurte på noe så kunne jeg gi dem fasit . Etter det så lo jeg av hele greia, for rykter betyr ingenting når jeg selv vet hva som er sannheten. Vil folk fantasere, så be my guest. Litt godt at man blir sett og da! Anonymkode: dc371...50a På Facebook skulle det stå... Anonymkode: dc371...50a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 Jeg har/ hadde ei venninne som ikke er helt frisk. Hun vrir og vender og lyver. Har oppdaget at felles venner nå har sluttet å hilse og flere har slettet meg på some. Veldig ubehagelig Anonymkode: c954f...2ab
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, eksen til min nåværende mann (…) . Det har etter hvert kommet frem at mange mange personer ikke liker henne, selv om hun tilsynelatende har et stort nettverk. Dama er falsk som fy og de fleste merker det kjapt, men er allikevel høflige mot henne. Anonymkode: 8ae33...07e Likevel var mannen din så dum at han IKKE merket det kjapt. Hvorfor er du sammen med en dum mann? Anonymkode: 3e378...389
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #7 Skrevet 2. desember 2023 Har en kollega som jeg må være ganske streng med og sette grenser, om ikke så overkjører hun meg totalt. Jeg er alltid den hun skal "ta" men gir seg litt når jeg er like streng tilbake. Hun sier mye rart til kolleger om meg, og folk blir skikkelig rare og tør ikke snakke med meg. 🤷🙈 Anonymkode: bf04f...adb
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #8 Skrevet 2. desember 2023 Oppleve også at min eks "manipulerer" lærere til å tro mindre fine ting om meg. Men han sier det aldri rett ut. Bare hinting. Veldig diskré der han sitter i dress og silkeskjerf. 🙄 Anonymkode: bf04f...adb
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #9 Skrevet 2. desember 2023 Problemet er at sånne baksnakkere blir irriterte dersom noen forsøker å konfrontere dem. Da kan de plutselig gjøre helomvending, og påstå at jeg visstnok er en liten grinerunge / sutrepave - eller at jeg visstnok sliter med "raseri-problemer" eller noe.. Anonymkode: 237c6...192
BobbySocks Skrevet 2. desember 2023 #10 Skrevet 2. desember 2023 Det overser jeg. La de holde på. Sannheten kommer for en dag uansett. 1
Bombasi Skrevet 2. desember 2023 #11 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 1.12.2023 den 21.58): Har dere noen gang blitt utsatt for usanne rykter? Hvordan håndterte dere det? Anonymkode: c954f...2ab Ja, jo. Ikke ofte, men gjennom et langt liv så har jeg det siden jeg bor på en mindre plass. Nå har ikke ryktene vært av den graverende sort akkurat, så jeg har ikke sett meg nødt til å "korrigere" det. Derfor har jeg bare gitt faen i ryktene. Rykter er ferskvare, og går ofte raskt i glemmeboka, med mindre du jobber hardt imot ryktene, for da lever de unødvendig lenge. Så det er det... taushet er ofte en god strategi i kampen mot rykter, i fare for at tiltak kan gjøre vondt verre.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #12 Skrevet 2. desember 2023 BobbySocks skrev (40 minutter siden): Det overser jeg. La de holde på. Sannheten kommer for en dag uansett. Det er sant. De som snakker stygt om andre blir sett på som slarvete og folk en ikke stoler på Anonymkode: c954f...2ab
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #13 Skrevet 2. desember 2023 Ryktespredning er vel noe som skjer i dei fleste sosiale lag ? "Idag er det blitt attraktivt å snakke om hverandre eller med hverandre" Bygdas kafeer er blitt ein møteplass for mange som ikkje har noen jobb å gå til kjeder seg i kvardagen Der samles fast innventar for nysgjerrige og ryktespredningsentralen. Anonymkode: 3797f...2e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå