Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter bare samtalen med at jeg beklager for rotete innlegg og evt skrivefeil. 
Jeg har diagnosen borderline, men så har jeg blitt forelsket. 
Jeg er ærlig med meg selv å sier at jeg aldri kommer til å passe inn i ett forhold.
Jeg går på medisiner som gjør at humøret mitt er mer stabilt. Jeg viser aldri fysiske tegn til problemene mine ovenfor andre.
Jeg ble veldig syk i tidligere forhold jeg var i, noe som gjør at jeg er veldig redd for å bli glad i noen igjen.
Problemet er at jeg klarer ikke å styre de dårlige følelsene inni kroppen. Jeg begynner å overtenke.. Tankene kan gå veldig mye på om personen liker meg tilbake - blir jeg brukt - maser jeg - er jeg rar - blir jeg avvist. 

Jeg har ikke vært forelsket før siden tidligere forhold som jeg skrev over her. Men helt uforventet ble jeg betatt med en gang.
Vi kjenner hverandre ikke kjempe godt, men vi har snakket sammen en mnd tid hver dag. Jeg har sovet hos han mens vi har vært intime.
Det er ikke noe flørt på meldinger. 

Jeg er ekstremt sjalu jente ærlig sagt, det er ofte ett problem. Jeg er så redd for å kjenne på de følelsene igjen, siden jeg vet hvor dårlig jeg ble sist jeg følte dette. 

Kanskje litt vanskelig for dere å forstå, siden jeg skriver og forklarer så dårlig. 

Følelsen forelskelse for meg, kjennes på samme måte som sorg for noen hvis det blir lettere forklart.

Jeg har så lyst å satse på han, men er så redd for å bli avvist.  

Hva tenker du/dere jeg skal gjøre? bør jeg bare slutte å snakke med han?

Anonymkode: 571db...5e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig, ja jeg syns du skal slutte å snakke med han når du uansett ikke kan være en bra partner for han. Ekstrem sjalusi kan være psykisk vold, og traumatisere andre. Det samme kan ustabilt humør, og oppførsel hvor du blir masete, kontrollerende, overøsende og plutselig kald fordi du blir usikker og sur. Det typiske med borderline er at forholdet blir veldig toxic og at hvis det er på randen til brudd at den med borderline kommer med trusler om selvskading osv som igjen er oppførsel som går under partnervold. 

Det høres ut som at du er ung og da er det gode sjanser for å lære deg å fungere bedre i relasjoner med andre. Dps har et veldig godt gruppetilbud som handler om emosjoner og relasjoner med andre, som målgruppen er nettopp de med borderline. Jeg mener ikke at du skal la alle gode relasjoner gå og leve singel for alltid men siden du kan skade partner såpass mye emosjonelt og psykisk ville jeg begynt hos psykolog og i dette gruppetilbudet og bruke noen år i målrettet terapi først for å unngå toxic forhold som traumatiserer både deg selv og den uskyldige partneren

Anonymkode: 5c3d0...9b0

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...