Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du slet med det såklart. 

Har hørt smertene kan «debutere» fra uke 10-12. Jeg er nå i uke 23, og har ikke kjent noe plager rundt dette enda. Kan jeg være så heldig at jeg kanskje slipper unna? At jeg fikk min «dose» med all kvalmen og faderskapet i 1 trimester?😂🤞🏼

Anonymkode: 56b20...90e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første kom det et stykke ut i tredje trimester. Oppdaget da jeg forsøkte å småjogge for å rekke en buss at det gikk visst ikke lengre. Også smerter når jeg snudde meg i senga, gikk i trapper og lignende. 

Med andre kom det tidligere, rundt uke 15 tror jeg. Da kjente jeg igjen symptomene, og fikk god hjelp av fysioterapeut til å holde det i sjakk resten av graviditeten. Har inntrykk av at det er uvanlig at det kommer så tidlig i graviditeten som uke 10-12, men det er delvis hormonelt så det kan såklart skje. Du får bare vente og se!

Anonymkode: e61de...617

Skrevet

Her kom bekkenleddsmertene i uka 8 i begge svangerskap. Varte hele svangerskapet og en stund etter sist, så forventer det samme igjen.

Anonymkode: 1543f...3fe

Skrevet

Kanskje ikke meg du vil ha svar fra, men det kan godt være at du slipper unna :)

Bekkenløsningen "debuterte" i uke 16 ca. Da datt jeg på rumpa og halebeinet og det var syyyykt vondt, mye mer enn forventet. Løfte ting var heller ikke så kult. 

Jeg levde stort sett som normalt, men var veldig nøye på å stoppe med en eneste gang noe var ubehagelig og virkelig lytte til kroppen. Det tror jeg var veldig lurt. For eksempel løftet jeg og skrudde opp veggplater i uke 20-30 ish, malte vegger osv. Og det gikk helt fint. Men lytt til kroppen. 

Bekkenet ble ikke problematisk før uke 38 + et eller annet. Da havnet jeg på krykker. Da hadde vi vært ferdig med oppussingen i flere uker, så det hadde ikke noe med saken å gjøre. 

Anonymkode: 2fbde...28e

Skrevet

Med førstemann i tredje trimester. Med andremann i uke 6.

Anonymkode: 62e6d...a14

Skrevet

Rundt fem måneder på vei begge gangene, er gravid med nr. 2 og nettopp fått det igjen. Forrige gang var det fælt i tredje trimester, da slet jeg med å gå. Ble egentlig ikke helt frisk igjen på 1,5 år før jeg ble gravid igjen, så sikkert ikke så rart at jeg har det nå igjen.

Anonymkode: a01c6...987

Skrevet

Var helt fin fram til uke 32, da dukket det opp en smerte i lysken jeg ikke hadde hatt før. Bekkenleddsmertene ble gradvis verre  helt fram til fødsel. 

Skrevet

Ingen smerter første svangerskap. Hatt mindre plager periodevis denne gangen, fra ca uke 29. Kommer an på aktivitetsnivå, men fungerer fint i hverdagen😊

Anonymkode: dc21c...a9e

Skrevet

I uke 6 sa jeg til mannen at "dette kommer til å bli tøft". Gikk bra frem til uke 12, selv om jeg kjente noe smerter før det. Da måtte jeg få tilrettelegging på jobb. I uke 17 gikk jeg endelig til lege som ville sykemelde meg 100% pga. smertene. Nå er jeg i uke 25 og har hentet krykker, så det er kanskje på tide å ta imot 100% sykemelding nå. Med ca. 4 måneder igjen av svangerskapet er jeg redd for at jeg ender opp i rullestol tilslutt. Dette er svangerskap nr.2 . 

Med førstemann kom også smertene tidlig. Tror jeg var rundt 12 uker på vei når jeg måtte spørre hva slags smerter det var jeg kjente (jeg var veldig ung). Slet mye med bekkenet fra uke 20 ca., men klarte meg uten krykker da på et vis. En 5 minutters gåtur til butikken satt meg helt ut slik at jeg ble liggende på sofaen resten av dagen.

Jeg vet ikke om jeg tør å få flere barn etter dette da kroppen min virkelig ikke er glad i å være gravid.

Anonymkode: 21bc4...717

Skrevet

Begynte å kjenne smerter rundt uke 18, prøvde å jobbe 50% (i barnehage) en periode men måtte gi meg rundt uke 25. Ble avhengig av krykker og nærmest låst til huset og senga. Nå er det 13 mnd siden fødsel og har fremdeles mye smerter… Har prøvd fysioterapi, kiropraktor, hjemmeøvelser osv men smertene gir seg ikke.

Anonymkode: dce58...c84

Skrevet

Med første fra uke 8 og var plaget hele svangerskapet. Var derfor sykemeldt hele svangerskapet noe som er kjempedumt for man vet aldri hvor fødsel og barsel vil bli, så da brukte jeg opp nesten hele sykemeldingsperioden i svangerskapet. 

Anonymkode: 1cf16...011

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Med første fra uke 8 og var plaget hele svangerskapet. Var derfor sykemeldt hele svangerskapet noe som er kjempedumt for man vet aldri hvor fødsel og barsel vil bli, så da brukte jeg opp nesten hele sykemeldingsperioden i svangerskapet. 

Anonymkode: 1cf16...011

Man tjener opp ny periode under permisjonen i det minste, så det gjelder å sørge for å ha permisjon i 26 uker uten sykemelding. Så må man jo bare håpe at man slipper unna store plager etter fødselen og/eller fødselsdepresjon. Hurra for likestillinga under graviditet, fødsel og babytid! Skulle ønske det ble gjort noe med reglene rundt sykemelding for de som er så uheldige å bli alvorlig plaget både under graviditeten og ettee fødselen.

Anonymkode: 21bc4...717

Skrevet

I midten av første trimester. Det er over 3 år siden. Bekkenløsningen ble bedre etter fødsel, men forsvant aldri. 

Savner så inderlig å kunne løpe og bevege meg slik jeg vil. Vet ikke om jeg ville valgt å få barn om jeg hadde valget om igjen.

Jeg fikk nr 2 for noen måneder siden. (var jo "ødelagt" fra før, så da kan jeg likesågodt få barna jeg ville ha 😅) Og det har ikke blitt noen forverring. 

Anonymkode: e1507...b5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...