Fant80 Skrevet 5. desember 2024 #61 Del Skrevet 5. desember 2024 Gøy konsept,men synes Neby blir litt barne-TV. Han har sine morsomme øyeblikk,og er jo flink,men føler veldig at han lager TV for unger. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 5. desember 2024 #62 Del Skrevet 5. desember 2024 Alt går jo på å parodiere reality-show, og det synes jeg Neby og programmet i sin helhet leverer på, helt spot on i så måte! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 5. desember 2024 #63 Del Skrevet 5. desember 2024 Syns enda første sesong var best da… 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. desember 2024 #64 Del Skrevet 6. desember 2024 Fant80 skrev (19 timer siden): Gøy konsept,men synes Neby blir litt barne-TV. Han har sine morsomme øyeblikk,og er jo flink,men føler veldig at han lager TV for unger. Gleder meg til hver dag og hver episode, jeg. Alle er ikke like gode, men setter nå pris på høydepunktene. Ja, det er jo for barn og for barnlige voksne. Det skader ikke å leke litt.. Jeg ser de som er med virkelig har det gøy og at de får lov å utfordre seg selv og være barn igjen en stakkar stund det tror jeg de bare har godt av. At Markus er teit til tider, joda - men hvorfor ikke? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 6. desember 2024 #65 Del Skrevet 6. desember 2024 Okei, måtte sette meg ned og se hva dette egentlig hva for noe og herregud jeg ler. 😂 Dette var faktisk veldig gøy! Ja, Markus er litt teit, men det funker her. Ler mye av Charter-Hilde. Hun passer jo veldig bra inn i dette konseptet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 6. desember 2024 #66 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg syns Neby gjør hele programmet jeg. Teit humor på sitt beste 😆 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 6. desember 2024 #67 Del Skrevet 6. desember 2024 Lawyam skrev (7 timer siden): At Markus er teit til tider, joda - men hvorfor ikke? Det er jo litt av greia... love it! 🤩 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 7. desember 2024 #68 Del Skrevet 7. desember 2024 Var det skuespill at Herborg skulle ut i dag? Følte ikke hun prøvde å bli på utslagskonkurransen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 9. desember 2024 #69 Del Skrevet 9. desember 2024 Dagens episode lo jeg godt av, veldig morsom! 😂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 10. desember 2024 #70 Del Skrevet 10. desember 2024 https://www.seher.no/video/produksjonen-griper-inn-traumatisk/LyVzBND7 Hva tenker dere a dere andre om Onkel Markemann-episoden? Jeg tenker at den var uheldig. På mange måter hysterisk morsom, men kanskje tatt mer på kornet enn den burde vært? "Alle" i hvert fall jenter har vel hatt minst en onkel, grandonkel, bestefar eller "onkel" som har fulgt etter oss med henda foran seg i jakt på "nærhet og selskap" og ropt at de bare vil ha kooooooos...? Kom til onkel Sverre, da, jeg vil jo bare ha en koooooos! En kos som kom med snuslukt, kunstig tung pust, hviskestemme rett inn i øret om hvor stor jente vi var blitt, ei hånd på rumpa og et blikk som fulgte oss rundt i rommet? Jeg har i hvert fall kjent flere slike "onkler", har aldri snakket med ei dame som ikke kan fortelle samme historier og har selv grepet inn når jeg har sett både barn og voksne bli utsatt for slike. Jeg skal ærlig innrømme at programmet ble litt i meste laget for meg og at jeg valgte å skru av, for så å se resten på et tidspunkt jeg følte meg litt bedre forberedt. Jeg så jo at flere i rommet der var ekte redde og kan ikke forestille meg hvor skremmende det må ha vært å være inngjerdet mens de ble jakta på av en mann som så til de grader greide å parodiere mennene vi alle var redde for som barn. Spesielt for de som har historie med en "onkel" som ikke nøyde seg med slibrige kommentarer og et klyp i rompa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 10. desember 2024 #71 Del Skrevet 10. desember 2024 Marihønepøne skrev (2 minutter siden): https://www.seher.no/video/produksjonen-griper-inn-traumatisk/LyVzBND7 Hva tenker dere a dere andre om Onkel Markemann-episoden? Jeg tenker at den var uheldig. På mange måter hysterisk morsom, men kanskje tatt mer på kornet enn den burde vært? "Alle" i hvert fall jenter har vel hatt minst en onkel, grandonkel, bestefar eller "onkel" som har fulgt etter oss med henda foran seg i jakt på "nærhet og selskap" og ropt at de bare vil ha kooooooos...? Kom til onkel Sverre, da, jeg vil jo bare ha en koooooos! En kos som kom med snuslukt, kunstig tung pust, hviskestemme rett inn i øret om hvor stor jente vi var blitt, ei hånd på rumpa og et blikk som fulgte oss rundt i rommet? Jeg har i hvert fall kjent flere slike "onkler", har aldri snakket med ei dame som ikke kan fortelle samme historier og har selv grepet inn når jeg har sett både barn og voksne bli utsatt for slike. Jeg skal ærlig innrømme at programmet ble litt i meste laget for meg og at jeg valgte å skru av, for så å se resten på et tidspunkt jeg følte meg litt bedre forberedt. Jeg så jo at flere i rommet der var ekte redde og kan ikke forestille meg hvor skremmende det må ha vært å være inngjerdet mens de ble jakta på av en mann som så til de grader greide å parodiere mennene vi alle var redde for som barn. Spesielt for de som har historie med en "onkel" som ikke nøyde seg med slibrige kommentarer og et klyp i rompa. Dette var den første episoden jeg så, og tenkte jeg ikke kom til å gidde se mer. Men det var fordi jeg syntes hele karakteren var pinlig og masete. Men heldigvis har det ikke vært tilsvarende mas i de to andre episodene jeg har sett til nå, så kommer til å kikke litt på det når det faller seg sånn. Når det gjelder de andre innvendingene dine, tenker jeg at dette er godt innafor hva man kan tillate seg i et humorprogram. Vi kan ikke ta høyde og en hver eventualitet av dårlige minner og assosiasjoner folk gjør seg, som muligens kan skape ubehag. Vi får avlyse Grevinnen og Hovmesteren også, da. Hovmesteren har jo åpenbart et alkoholproblem, og Grevinnen er en løs tøs. 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 10. desember 2024 #72 Del Skrevet 10. desember 2024 ElectricScum skrev (8 minutter siden): Dette var den første episoden jeg så, og tenkte jeg ikke kom til å gidde se mer. Men det var fordi jeg syntes hele karakteren var pinlig og masete. Men heldigvis har det ikke vært tilsvarende mas i de to andre episodene jeg har sett til nå, så kommer til å kikke litt på det når det faller seg sånn. Når det gjelder de andre innvendingene dine, tenker jeg at dette er godt innafor hva man kan tillate seg i et humorprogram. Vi kan ikke ta høyde og en hver eventualitet av dårlige minner og assosiasjoner folk gjør seg, som muligens kan skape ubehag. Vi får avlyse Grevinnen og Hovmesteren også, da. Hovmesteren har jo åpenbart et alkoholproblem, og Grevinnen er en løs tøs. Nå tenkte jeg vel ikke først og fremst på seerne her, jeg er enig i at vi ikke kan ta høyde for alle mulige traumer, fobier og traumatiske opplevelser seerne sitter med. Det er deltakerne jeg egentlig ble mest bekymret for her. Melder man seg på et realityprogram med Halloweentema vil det være naivt å tro man ikke vil se edderkopper eller likkister, men disse deltakerne har tross alt meldt seg på et i utgangspunktet hyggelig og familievennlig førjulsprogram hvor pepperkaker, julevask, pynt, julesanger og gaveinnpakning liksom er temaet, om enn i ny og teit innpakning. Jeg syns ærlig talt ikke det bør være slik at folk skal måtte ta høyde for å måtte håndtere alle mulige traumer og fobier på strak arm foran kamera i alle typer programmer. For all del, jeg synes Neby spilte rollen forbilledlig, men jeg syns kombinasjonen av rollekarakteren og det å bli sperret inne og jaktet på var unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 10. desember 2024 #73 Del Skrevet 10. desember 2024 Marihønepøne skrev (34 minutter siden): https://www.seher.no/video/produksjonen-griper-inn-traumatisk/LyVzBND7 Hva tenker dere a dere andre om Onkel Markemann-episoden? Jeg tenker at den var uheldig. På mange måter hysterisk morsom, men kanskje tatt mer på kornet enn den burde vært? "Alle" i hvert fall jenter har vel hatt minst en onkel, grandonkel, bestefar eller "onkel" som har fulgt etter oss med henda foran seg i jakt på "nærhet og selskap" og ropt at de bare vil ha kooooooos...? Kom til onkel Sverre, da, jeg vil jo bare ha en koooooos! En kos som kom med snuslukt, kunstig tung pust, hviskestemme rett inn i øret om hvor stor jente vi var blitt, ei hånd på rumpa og et blikk som fulgte oss rundt i rommet? Jeg har i hvert fall kjent flere slike "onkler", har aldri snakket med ei dame som ikke kan fortelle samme historier og har selv grepet inn når jeg har sett både barn og voksne bli utsatt for slike. Jeg skal ærlig innrømme at programmet ble litt i meste laget for meg og at jeg valgte å skru av, for så å se resten på et tidspunkt jeg følte meg litt bedre forberedt. Jeg så jo at flere i rommet der var ekte redde og kan ikke forestille meg hvor skremmende det må ha vært å være inngjerdet mens de ble jakta på av en mann som så til de grader greide å parodiere mennene vi alle var redde for som barn. Spesielt for de som har historie med en "onkel" som ikke nøyde seg med slibrige kommentarer og et klyp i rompa. Ja, vi har vel nesten alle vært borti et sånt creep eller tre. Tenker vi får tåle dette. Jeg lo jeg, selv om det er gjenkjennelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 10. desember 2024 #74 Del Skrevet 10. desember 2024 Marihønepøne skrev (6 timer siden): Nå tenkte jeg vel ikke først og fremst på seerne her, jeg er enig i at vi ikke kan ta høyde for alle mulige traumer, fobier og traumatiske opplevelser seerne sitter med. Det er deltakerne jeg egentlig ble mest bekymret for her. Melder man seg på et realityprogram med Halloweentema vil det være naivt å tro man ikke vil se edderkopper eller likkister, men disse deltakerne har tross alt meldt seg på et i utgangspunktet hyggelig og familievennlig førjulsprogram hvor pepperkaker, julevask, pynt, julesanger og gaveinnpakning liksom er temaet, om enn i ny og teit innpakning. Jeg syns ærlig talt ikke det bør være slik at folk skal måtte ta høyde for å måtte håndtere alle mulige traumer og fobier på strak arm foran kamera i alle typer programmer. For all del, jeg synes Neby spilte rollen forbilledlig, men jeg syns kombinasjonen av rollekarakteren og det å bli sperret inne og jaktet på var unødvendig. Tror du det er direktesendte episoder, og at alle påhitt kommer som ‘jula på kjerringa’ ?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 10. desember 2024 #75 Del Skrevet 10. desember 2024 Mollami skrev (1 minutt siden): Tror du det er direktesendte episoder, og at alle påhitt kommer som ‘jula på kjerringa’ ?? Nei, episodene spilles inn rundt et halvår i forveien og de har helt sikkert fått noe info om oppgavene. Men jeg vil tro det er særdeles lite populært og vil anses som kontraktsbrudd å bare reise seg og gå fra innspillingen et stykke inn i serien. Når produksjonen må stoppe deler av opplegget og programleder gå ut og beklage så er det kanskje gått litt unødvendig langt? Det er jo tydelig selv på de små klippene vi får se at flere deltakere opplevde dette som veldig, veldig vanskelig. Så hva da med de scenene som er klippet bort og de delene av innspillingen som ble stoppet? Jeg syns det er fint de tok selvkorreks underveis og at Neby beklager. Håper også det gikk bra med deltakerne etter innspilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 11. desember 2024 #76 Del Skrevet 11. desember 2024 Marihønepøne skrev (På 10.12.2024 den 16.16): https://www.seher.no/video/produksjonen-griper-inn-traumatisk/LyVzBND7 Hva tenker dere a dere andre om Onkel Markemann-episoden? Jeg tenker at den var uheldig. På mange måter hysterisk morsom, men kanskje tatt mer på kornet enn den burde vært? "Alle" i hvert fall jenter har vel hatt minst en onkel, grandonkel, bestefar eller "onkel" som har fulgt etter oss med henda foran seg i jakt på "nærhet og selskap" og ropt at de bare vil ha kooooooos...? Kom til onkel Sverre, da, jeg vil jo bare ha en koooooos! En kos som kom med snuslukt, kunstig tung pust, hviskestemme rett inn i øret om hvor stor jente vi var blitt, ei hånd på rumpa og et blikk som fulgte oss rundt i rommet? Jeg har i hvert fall kjent flere slike "onkler", har aldri snakket med ei dame som ikke kan fortelle samme historier og har selv grepet inn når jeg har sett både barn og voksne bli utsatt for slike. Jeg skal ærlig innrømme at programmet ble litt i meste laget for meg og at jeg valgte å skru av, for så å se resten på et tidspunkt jeg følte meg litt bedre forberedt. Jeg så jo at flere i rommet der var ekte redde og kan ikke forestille meg hvor skremmende det må ha vært å være inngjerdet mens de ble jakta på av en mann som så til de grader greide å parodiere mennene vi alle var redde for som barn. Spesielt for de som har historie med en "onkel" som ikke nøyde seg med slibrige kommentarer og et klyp i rompa. Jeg tenker at du overreagerer, og at deltakerne var "redde" pga settingen og at deikke ville bli tatt. Trekker ingen konklusjoner til at det må være fordi de har traumer fra barndommen . Jeg er livredd i spøkelseshus f.eks, dette til tross for at jeg ikke en gang tror på slikt. Det er bare settingen med å ikke vite når jeg skal bli skremt. Har for øvrig heller ingen assosiasjoner til noen slike "onkler" i min oppvekst. 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 13. desember 2024 #77 Del Skrevet 13. desember 2024 Nymphadora skrev (På 11.12.2024 den 22.20): Jeg tenker at du overreagerer, og at deltakerne var "redde" pga settingen og at deikke ville bli tatt. Trekker ingen konklusjoner til at det må være fordi de har traumer fra barndommen . Jeg er livredd i spøkelseshus f.eks, dette til tross for at jeg ikke en gang tror på slikt. Det er bare settingen med å ikke vite når jeg skal bli skremt. Har for øvrig heller ingen assosiasjoner til noen slike "onkler" i min oppvekst. Da er du heldigere enn de fleste. Tror du virkelig produksjonen stoppa opplegget fordi deltakerne var "redde" for å gå ut av programmet? Seriøst? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 13. desember 2024 #78 Del Skrevet 13. desember 2024 Marihønepøne skrev (51 minutter siden): Da er du heldigere enn de fleste. Tror du virkelig produksjonen stoppa opplegget fordi deltakerne var "redde" for å gå ut av programmet? Seriøst? Fikk ikke inntrykk av det innslaget at det var så alvorlig? De tulla og lo av det, og jeg tviler på at de følte seg direkte utrygge. Ekkelt ja, traumatiserende nei. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 14. desember 2024 #79 Del Skrevet 14. desember 2024 yamask skrev (8 timer siden): Fikk ikke inntrykk av det innslaget at det var så alvorlig? De tulla og lo av det, og jeg tviler på at de følte seg direkte utrygge. Ekkelt ja, traumatiserende nei. Markus var på God Morgen Norge med 2 av deltakerne, og der ble det snakket om nettopp den episoden. Og Markus fortalte også at produksjonen hadde måttet si fra at han måtte dempe det litt fordi det ble litt voldsomt. Vi må huske på at han var «blinda» og derfor ikke så hvordan deltakerne reagerte heller. Deltakerne beskrev det som at det var skikkelig ubehagelig, som i at det vekket reelle følelser, men fikk på ingen måte inntrykk av at noen var blitt traumatisert. Mer at man selv ble litt overraska over at det på ekte opplevde ubehagelig og intenst selv om man visste at det var en lek. Som i «aha-opplevelse» snarere enn «vi ble skada av programmet». Hvis man ser på deltakerne når de kommer ut i ventesonen etter sin «runde» ser man jo også at de har det jo bra, men de er samtidig åpenbart satt ut og på ekte har kjent på ubehag, og også virker litt overraska over det selv. Men man ser jo ingen som griner, knekker sammen, blir sint osv. Det er så mange erfarne folk her, og i tillegg en produksjon som altså observerer og faktisk «griper inn» når de ser annen reaksjon enn forutsett», og da tenker jeg også at de som eventuelt har fått trigga noe er blitt godt ivaretatt etterpå. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 15. desember 2024 #80 Del Skrevet 15. desember 2024 Hvem vinner i år? Mulig Heidi? Fortjent at Hedvig røk ut i dag. Synge kan hun ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå