Gå til innhold

Nabo ville ikke være med på hyttetur pga. fikk ikke ha med hunden sin.

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Rødstrupa skrev (40 minutter siden):

Joda, det ville vært fullt mulig å få nærmeste fam. å ta seg av vofsen.

Hun vil heller være med hunden enn på hyttetur. Ingenting galt med det, så lenge hun ikke blir sur for ikke å få ha hunden med da. 

Anonymkode: e0389...0a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødstrupa skrev (21 minutter siden):

Hun ville ikke være med pga. hunden ikke var ønsket der. Mannen hennes ville vært hjemme eller en av sønnene så det ville ikke vært noe problem med hundepass.

Men så ønsker hun ikke å være adskilt fra hunden, helt greit det. 

Anonymkode: e0389...0a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (14 minutter siden):

Neivel, deg om det.

Hva mener du med det? Som hundeeier er jeg pliktig til å ta vare på hunden min. Da kan ikke jeg være med på hyttetur eller la andre passe ham når han er alvorlig syk. Jeg snakker ikke om hunden min sin sykdom så mange som ikke vet. Det kan være grunner du ikke kjenner til som gjør at hun ikke har hundepass selvom du mener at hun har mange alternativer. Det er mulig å se andres situasjon og respektere deres valg, uten å dømme.

Anonymkode: 0d8de...cee

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Dere tok et valg om at dere ikke vil ha hunden der, hun tok valget om å stå over hyttetur. Er det så mye å tenke på?

Anonymkode: b0083...0cc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteballetten skrev (9 minutter siden):

Nei det er ikke sært. Men da bør man regne med at svaret kan bli nei.  Ser heller ikke poenget med å gjøre det til en stor sak.

Ingen stor sak. Lurte bare på om vi var veldig sære som innviterte henne men uten hund for weekend på hytta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (Akkurat nå):

Ingen stor sak. Lurte bare på om vi var veldig sære som innviterte henne men uten hund for weekend på hytta.

Neida men det er sært vis dere ikke respektere hennes prioriteringer og synes hun er sær for at hun heller ønsker å være med hunden sin

Anonymkode: b6c2d...ebf

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ingen ønske om å sitte en helg i en trang hytte med naboen, velger lett hunden min 😅

Anonymkode: 3f105...b05

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (56 minutter siden):

Hun ville da ikke være med. Signalet  var tydelig: dersom ikke ……. får være med, blir heller ikke jeg med. Vi ønsket ikke det pga. hunden er ’’høyt og lavt’’ og ville ha hoppet opp i nyinnkjøpte senger og sofaer. Gjesterommet er det ikke mulig å stenge av på annen måte enn  m/forheng. Hytta er generelt liten og det ville derfor blitt litt kaotisk med hunden.  Var det veldig sært av oss å ikke ville det, ha med hunden hennes?

Det er da ikke noe å tenke på.

Deres krav var uten hund, hun ville ikke da. Det er helt innafor, begges ønsker. Nei, det er ikke sært av henne! Det sære er at du synes det er sært.

Anonymkode: f837b...a39

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fult lov å si at hund ikke er velkommen på hytta. Men dere kan ikke være sure for at eieren ikke ønsker å reise fra familiemedlemmet sitt. Er ikke akkurat bare bare å finne pass til hunden, og den kan ikke være alene hjemme.

Anonymkode: d8219...047

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er fult lov å si at hund ikke er velkommen på hytta. Men dere kan ikke være sure for at eieren ikke ønsker å reise fra familiemedlemmet sitt. Er ikke akkurat bare bare å finne pass til hunden, og den kan ikke være alene hjemme.

Anonymkode: d8219...047

Ingen sure miner her. Ønsket bare å innvitere henne for litt avbrekk fra hverdagen. Det passet ikke uten at hund ble med. Da ble det ikke noe av. Greit nok🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problem med å la hunden min være hjemme når jeg reiser på kaffebesøk til noen. Jeg trenger ikke ha ham med meg overalt og har forståelse for at noen ikke vil ha hund i huset.

Men tror ærlig talt jeg hadde reagert om hunden ikke fikk bli med på hyttetur. Det er jo det perfekte stedet å ha med hund og jeg hadde gledet meg til turer i skog og mark med hunden.

Så tror jeg også hadde blitt hjemme i en slik situasjon.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Neida men det er sært vis dere ikke respektere hennes prioriteringer og synes hun er sær for at hun heller ønsker å være med hunden sin

👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

👏🏻👏🏻👏🏻

Ok vi er sære😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det greit å holde både hus og hytter dyrefrie hvis man ønsker det.

Det står selvfølgelig også gjestene fritt å takke nei hvis hunden ikke kan bli med og manglende dyrepass kan være en årsak til at man må takke nei.

Anonymkode: e514d...ea5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (Akkurat nå):

Ok vi er sære😂😂😂

Hvorfor tror du at du er bedre selskap enn hunden hennes sett fra hennes ståsted?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller ikke orket å sove en plass hvor det eneste som lukker inn til gjesterommet er et forheng, da skulle jeg i såfall vært veldig trygg på resten av gjestene. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rødstrupa skrev (26 minutter siden):

Nei syns ikke dere er sære. Men ser at dere kan ha fremlagt ting for henne enten på en hyggelig måte, eller en provoserende måte. 
Har dere hatt henne og hunden på besøk hjemme hos dere, slik at dere vet at hunden er oppi stoler, sofa, høyt og lavt hos andre også, eller har dere bare sett dette hjemme hos naboen?

Jeg har selv et vennepar med hund, som hjemme hos de er i sofaen, alle møbler etc. Men hjemme hos oss får ikke hunden lov å være i sofaer etc, det er helt greit for de, og hunden har lært det. 
Kan det være at noe lignende treffer naboen din også? 
Det går an å si at hun og hunden er velkomne, men dere ønsker ikke hunden i møblene. Da kunne hun tatt stilling til om hyttetur var greit om gjennomførbart med hund eller ikke. Det er noe annet med «velkommen til deg, men ikke bikkja».

Anonymkode: 26af5...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (23 minutter siden):

Ingen sure miner her. Ønsket bare å innvitere henne for litt avbrekk fra hverdagen. Det passet ikke uten at hund ble med. Da ble det ikke noe av. Greit nok🙃

Antakelig så hadde hun ikke så veldig lyst. Noe jeg godt forstår. Å dra på hyttetur med naboen, uten familie og uten hund, på en knøttliten hytte og sove bak et forheng…nei takk.

Anonymkode: cf1f5...a0f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tror du at du er bedre selskap enn hunden hennes sett fra hennes ståsted?

Nei, det tror jeg ikke, at jeg er noe bedre selskap. Litt fasinerende faktisk å se hvordan enkelte her på KG klarer å vri og vende på hva det bes om av tilbakemeldinger, svar, råd om mm. 🙃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei syns ikke dere er sære. Men ser at dere kan ha fremlagt ting for henne enten på en hyggelig måte, eller en provoserende måte. 
Har dere hatt henne og hunden på besøk hjemme hos dere, slik at dere vet at hunden er oppi stoler, sofa, høyt og lavt hos andre også, eller har dere bare sett dette hjemme hos naboen?

Jeg har selv et vennepar med hund, som hjemme hos de er i sofaen, alle møbler etc. Men hjemme hos oss får ikke hunden lov å være i sofaer etc, det er helt greit for de, og hunden har lært det. 
Kan det være at noe lignende treffer naboen din også? 
Det går an å si at hun og hunden er velkomne, men dere ønsker ikke hunden i møblene. Da kunne hun tatt stilling til om hyttetur var greit om gjennomførbart med hund eller ikke. Det er noe annet med «velkommen til deg, men ikke bikkja».

Anonymkode: 26af5...329

Kjenner meg igjen i denne, har hunder som lever ganske fritt hjemme (ikke oppå bord så klart), men borte bruker de å ligge i gangen eller på et teppe i sofa. Har også tatt med bur på flere hytteturer for å skjerme de av litt.. Kan være at naboens hund oppfører seg bedre borte enn hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...