AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 i et stort hus der de har egne rom, stor hage, trampoline, basseng, men med to foreldre som ikke egentlig elsker hverandre lenger? Der det er kaldt mellom mor og far vs i to hjem der det er mental ro? Hva ville barna valgt, tror dere? Jeg er ganske overbevis om at mine ville valgt å bli i det store huset med mor og far sammen, selv om vi ikke elsker hverandre. Det må da være slitsomt å bo i to små leiligheter annenhver uke selv om mor og far kanskje er mer lykkelige slik? Hva tenker dere? Anonymkode: ec04d...d15 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 Barn trenger stabilitet og trygghet, ikke foreldre som er "stormforelsket". Anonymkode: 6cf00...e4a 9 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 Det kommer nok helt an på dynamikken. Om man klarer å bo sammen uten krangling og det er en god og varm kommunikasjon mellom foreldrene, så er nok det det beste for barna. Hvis ikke dette er tilstede, så er det absolutt bedre å bo seperat. Barn ser og føler ting mer enn vi tror og de adopterer våre forholdsmønstre. Anonymkode: 95d15...273 10 2 3
svartkatt Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 Dårlige hjem? Er det du som ikke vil gi slipp på luksusen? Jeg skjønner ikke hvorfor folk velger å bo sammen i et kjærlighetsløst forhold fordi det liksom er bedre for barna. Jeg tror ikke det er bra for noen av de involverte. Hverken barn eller voksne. 8 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 At barn har godt av å være på besøk hos mamma og hennes familie en uke, for så å være på besøk hos pappa og hans familie neste uke, er bare noe foreldre forteller seg selv for å føle seg bedre. Anonymkode: 5d5a8...acf 10 1 8
Kermit2 Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 Tror barna har best av å bo sammen med begge foreldrene, men ikke på grunn av størrelsen på huset. 6 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): i et stort hus der de har egne rom, stor hage, trampoline, basseng, men med to foreldre som ikke egentlig elsker hverandre lenger? Der det er kaldt mellom mor og far vs i to hjem der det er mental ro? Hva ville barna valgt, tror dere? Jeg er ganske overbevis om at mine ville valgt å bli i det store huset med mor og far sammen, selv om vi ikke elsker hverandre. Det må da være slitsomt å bo i to små leiligheter annenhver uke selv om mor og far kanskje er mer lykkelige slik? Hva tenker dere? Anonymkode: ec04d...d15 Hvis disse foreldrene har råd til et så stort flott hus med basseng osv osv, så har de sikkert mulighet til å skaffe seg ganske så bra leiligheter hver for seg også. Anonymkode: 2557d...011 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #8 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At barn har godt av å være på besøk hos mamma og hennes familie en uke, for så å være på besøk hos pappa og hans familie neste uke, er bare noe foreldre forteller seg selv for å føle seg bedre. Anonymkode: 5d5a8...acf Det er dessverre ett bedre alternativ for barn enn å vokse opp i ett hjem med fiendtlighet og krangling. Det betyr ikke at det er helt greit for barn å måtte vokse opp i to hjem men alternativet er ofte langt verre. Anonymkode: 95d15...273 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #9 Skrevet 1. desember 2023 Jeg syntes det var helt nydelig da mine foreldre skilte seg, da jeg var 9 år.Det var ikke noe greit å bo sammen med to voksne som egentlig ikke likte hverandre. Fikk bo i hjemmet mitt, men hadde nok gladelig flyttet om jeg måtte det Anonymkode: c00dc...d6c 6 1 1
Nymerïa Skrevet 1. desember 2023 #10 Skrevet 1. desember 2023 Jeg synes et dårlig hjem er et hjem hvor folk ikke behandler hverandre ordentlig. Trampoline og basseng har lite med saken å gjøre. Hvis de voksne behandler hverandre på en OK måte tror jeg at barna foretrekker ett hjem. 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #11 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): At barn har godt av å være på besøk hos mamma og hennes familie en uke, for så å være på besøk hos pappa og hans familie neste uke, er bare noe foreldre forteller seg selv for å føle seg bedre. Anonymkode: 5d5a8...acf Hvem sier det? De sier vel at det er det minst dårlige av de tilgjengelige alternativene. Anonymkode: 3a472...d54 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #12 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): At barn har godt av å være på besøk hos mamma og hennes familie en uke, for så å være på besøk hos pappa og hans familie neste uke, er bare noe foreldre forteller seg selv for å føle seg bedre. Anonymkode: 5d5a8...acf Hvis ungene føler de er på besøk hos deg så gjør du jo noe riv ruskende galt. Anonymkode: e2d86...902 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #13 Skrevet 1. desember 2023 Hva ønsker du for ditt barn? At de skal holde ut for fasade og ting, eller ha det godt i et forhold? Det merkes jo når det er null kjærlighet mellom mennesker. Som regel i hvert fall. Og da lærer barna fort at det er det som teller, at man holder ut... Det vil sikkert være mange som har det topp sånn. Da er det jo ikke noe problem. Men hvis foreldrene ikke har det bra så merkes dette, uansett for flinke man tror man er til å skjule det. Barna blir fort flinke til å skjule ting de også, når de ser at de voksne gjør det. Anonymkode: 21669...aee 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #14 Skrevet 1. desember 2023 Ja, jeg tror helt klart de har det bedre i et hjem preget av gode relasjoner enn i ett preget primært av materiell velstand. Anonymkode: 04482...49e 3 1
fru Alving Skrevet 1. desember 2023 #15 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva ønsker du for ditt barn? At de skal holde ut for fasade og ting, eller ha det godt i et forhold? Det merkes jo når det er null kjærlighet mellom mennesker. Som regel i hvert fall. Og da lærer barna fort at det er det som teller, at man holder ut... Det vil sikkert være mange som har det topp sånn. Da er det jo ikke noe problem. Men hvis foreldrene ikke har det bra så merkes dette, uansett for flinke man tror man er til å skjule det. Barna blir fort flinke til å skjule ting de også, når de ser at de voksne gjør det. Anonymkode: 21669...aee Det kan være god lærdom i å holde litt ut. Tror mange leter etter noe bedre og holder døra på gløtt, og det skaper ikke stabilitet og harmoni. Jeg jobber med undervisning og ser at mange mangler tæl og utholdenhet, de gir opp for lett og skjønner ikke at det koster litt å komme videre. Alt kan ikke komme med umiddelbar gevinst, noe (det som betyr noe) må jobbes litt for. Men svømmebasseng og stort hus tror jeg barn klarer seg fint uten. Hvis foreldrene klarer å skape et godt hjem med en god stemning så tror jeg barna har det best der. 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #16 Skrevet 1. desember 2023 Barn trenger voksne som fungerer og å slippe å se gifte relasjoner. De trenger ikke store hus og svømmebasseng. Tydelig at du allerede har bestemt deg. Anonymkode: f06a1...9d3 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #17 Skrevet 1. desember 2023 Ts her. Hvis vi skilles, må vi selge huset og bo i hver vår leilighet. Jeg eier mesteparten, så jeg kan få noe bedre enn han, men det er veldig lite til salgs/leie her, så sjansen er stor for at han må flytte vekk fra skolekretsen. Da står vi tilbake med meg i en leilighet og unger som slipper å bytte skole, men de må pendle fra en leilighet langt vekk til skolen. De mister dermed hjemmet sitt, hagen, vennene her vi bor, mot at vi foreldrene skal ha mulighetene til å finne oss noen nye. Slik det er per nå hater vi hverandre ikke, men det er ingen kjærlighet heller. Det er proforma. Kaldt. Ingen omtanke, nærhet eller varme. Vi eksisterer parallelt og alt vi gjør er kun for barna. Men det er kanskje vanlig og forventet? Anonymkode: ec04d...d15 2
fru Alving Skrevet 1. desember 2023 #18 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her. Hvis vi skilles, må vi selge huset og bo i hver vår leilighet. Jeg eier mesteparten, så jeg kan få noe bedre enn han, men det er veldig lite til salgs/leie her, så sjansen er stor for at han må flytte vekk fra skolekretsen. Da står vi tilbake med meg i en leilighet og unger som slipper å bytte skole, men de må pendle fra en leilighet langt vekk til skolen. De mister dermed hjemmet sitt, hagen, vennene her vi bor, mot at vi foreldrene skal ha mulighetene til å finne oss noen nye. Slik det er per nå hater vi hverandre ikke, men det er ingen kjærlighet heller. Det er proforma. Kaldt. Ingen omtanke, nærhet eller varme. Vi eksisterer parallelt og alt vi gjør er kun for barna. Men det er kanskje vanlig og forventet? Anonymkode: ec04d...d15 Ønsker du å finne den en ny da? Hva vil du? Barna klarer å pendle fra et annet sted, men det er klart det blir en omveltning for dem. Venner mister de vel ikke selv om dere flytter innad i skolekretsen 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #19 Skrevet 1. desember 2023 Jeg er vokst opp med relativt rike foreldre som jobbet som Familien AS, og ville ikke valgt noe annet. At foreldrene mine ikke var tiltrukket av hverandre betydde ingenting for meg. Begge elsket meg og tok vare på meg, og det var viktigst. De var ikke kjærlige med hverandre, men heller ikke vonde med hverandre foran meg. Anonymkode: 16e9e...472 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #20 Skrevet 1. desember 2023 Barn blir ikke bare skadet av hjem med åpenbar negative ting som vold, rus, kjefting osv. Men de fleste traumer kommer fra fraværet av det gode, ikke av tilstedeværelse av det dårlige. Det er viktig å tenke på, og det handler ikke om hva de har materielt, hvor stort hus eller hvor mye klær, men om foreldrene er lykkelige, trygge omsorgspersoner og gode forbilder som er emosjonelt tilgjengelig og ikke emosjonelt avskrudd som man blir av å leve med en partner man ikke elsker. Anonymkode: 510ce...b30 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå