AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Selges leiligheter til over prisantydning nå? Eller må man forvente å selge til under takst? Anonymkode: caeb7...acf
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 I Oslo går mange leiligheter fortsatt over. var selv med i 2 budkriger i går. Anonymkode: 7d14c...322
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 Forvent godt under takst Anonymkode: 5dd09...11e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 Hvor i landet? Anonymkode: cf5da...1b4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor i landet? Anonymkode: cf5da...1b4 Trondheim Anonymkode: caeb7...acf
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Trondheim Anonymkode: caeb7...acf Kjenner ikke det markedet. Men solgte i Bergen i August. Leiligheten ble solgt til 150 000 under prisantydning. Mange eiendommer gikk til under prisantydning allerede da. Jeg ser mange leiligheter og hus som har ligget ute lenge. Anonymkode: cf5da...1b4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 Bor i Trondheim og har holdt på med både kjøp og salg av bolig. Jeg kjøpte over 200k under prisantydning. FATTER ikke at vi bare var 2 budgivere på det huset. Nytt i 2019, masse oppgraderinger, endebeliggenhet, osv. Har med et nødskrik klart å selge for 20k mer enn jeg betalte for 4 år siden. Skal sies jeg ikke har gjort noe her, men det har heller ikke blitt noe verre. Bodd alene uten dyr og barn, så alt er i god stand, utenom to små kosmetiske ting, en på bad og en på kjøkken. Er blitt veldig strengt for å få TG 1 nå visstnok. Men kunne definitivt endt mye verre mtp. markedet så skal ikke klage. Anonymkode: a8814...ba4
Traktor Skrevet 1. desember 2023 #8 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Selges leiligheter til over prisantydning nå? Eller må man forvente å selge til under takst? Anonymkode: caeb7...acf Det kommer helt an på hvor høyt man setter prisantydningen. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #9 Skrevet 1. desember 2023 Her har ikke hus etc blir solgt på 6 mnd.. ekstremt stille på markedet her. Anonymkode: 342cc...671
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #10 Skrevet 1. desember 2023 Mye går under takst i Trh. Om du kjøper og selger i samme marked så er det litt hipp som happ Anonymkode: ac0da...151
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #11 Skrevet 1. desember 2023 Kjenner noen som nettopp solgte til 130k over takst, leilighet. Kjenner andre igjen som ikke får solgt. Markedet i Trondheim kommer helt an på hvilket nabolag det er snakk om. Anonymkode: dee78...9db
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #12 Skrevet 1. desember 2023 Naboleiligheten min på Singsaker har ligget ute i fire måneder, og de har foreløpig gått ned en million i pris. Varierer vel veldig på pris, beliggenhet osv. Anonymkode: 8e33f...f63
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #13 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Naboleiligheten min på Singsaker har ligget ute i fire måneder, og de har foreløpig gått ned en million i pris. Varierer vel veldig på pris, beliggenhet osv. Anonymkode: 8e33f...f63 Så lenge ja. Kommer det folk på visning da? Anonymkode: caeb7...acf
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #14 Skrevet 1. desember 2023 Noen over, noen under. Jeg er helt i startgropa av salg, og har fått vurdering fra fleremeglere, hvor det skiller 600 000, på 50kvm leilighet. Hvis jeg hadde gått for megleren som gir lavest verdivurdering ville jeg ha forventet budrunde. Det er lavere enn hva tilsvarende størrelse med lavere standard går for i området. Høyeste vurdering derimot er kunstig høy, og da ville jeg forventet selge under. Anonymkode: 8cbfb...e09 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #15 Skrevet 1. desember 2023 Prøv å legg det ut som vurderes solgt, og se responsen. Anonymkode: a0464...7a9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #16 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Prøv å legg det ut som vurderes solgt, og se responsen. Anonymkode: a0464...7a9 Er dette vanlig? hva slags psykologi er det; at interessen er blir høyere? Uff jeg skal selge til høsten og gruer meg😞Hele min økonomi ligger i bolig🥹 Anonymkode: 6bfac...dca
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #17 Skrevet 2. desember 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er dette vanlig? hva slags psykologi er det; at interessen er blir høyere? Uff jeg skal selge til høsten og gruer meg😞Hele min økonomi ligger i bolig🥹 Anonymkode: 6bfac...dca Hvor lenge har du eid boligen? Har du brukt mye penger på den? Jeg er i midten av 30-årene og har eid bolig siden 2014. Jeg har ikke tjent så mye på salg. Det jeg har tjent mest på er at jeg har betalt ned eget lån. Har inntrykk av at de som er eldre enn meg (og heldige jevnaldrende) har tjent mange millioner på boligsalg. Jeg tror den tiden er over. Anonymkode: cf5da...1b4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #18 Skrevet 2. desember 2023 Spørs nok veldig på hvilket område det er snakk om. Jeg bor i Bergen, i mitt borettslag har leilighetene stort sett gått til eller over takst, og det gjør de fremdeles. Siste leiligheten som ble solgt her gikk 300 000 over takst, treroms på 70 kvm. Anonymkode: aefab...504
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #19 Skrevet 2. desember 2023 Prisantydning er bare et tall. Om boligen går for mer eller mindre avhenger av om tallet var satt lavt eller høyt. Anonymkode: dec5e...8c0
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #20 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor lenge har du eid boligen? Har du brukt mye penger på den? Jeg er i midten av 30-årene og har eid bolig siden 2014. Jeg har ikke tjent så mye på salg. Det jeg har tjent mest på er at jeg har betalt ned eget lån. Har inntrykk av at de som er eldre enn meg (og heldige jevnaldrende) har tjent mange millioner på boligsalg. Jeg tror den tiden er over. Anonymkode: cf5da...1b4 Har eid den 5 år. Nei har ikke brukt mye penger; det var nybygg. Kun en liten sum dok.avg. Ca 75 000kr i endringsvalg+15 000 til ting som fine lamper, speilskap mm. Men leiligheten fremstår med god kvalitet med desse valgene, så håper jeg får noenlunde igjen. Men det blir jo kjipt hvis jeg ikke selger og kjøper i samme marked; 300k over takst på det jeg kjøper igjen, er i mitt hode tilsammen et tap på 600k. Anonymkode: 6bfac...dca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå