AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Fant en mus på kjøkkenet i ett gammelt hus. Hvordan fanger jeg den uten å drepe den? Finnes det noen feller? Overlever den da hvis jeg tar den ut i skogen etterpå? Anonymkode: beaeb...bdb
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 Du får kjøpe et fangstbur da. Selv hadde jeg satt ut musefeller med peanøttsmør og sikret kledningen mot inntrekk av gnagere. Anonymkode: f187a...0b8 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Du får kjøpe et fangstbur da. Selv hadde jeg satt ut musefeller med peanøttsmør og sikret kledningen mot inntrekk av gnagere. Anonymkode: f187a...0b8 Hvor finner jeg fangstbur? Anonymkode: beaeb...bdb
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Du får kjøpe et fangstbur da. Selv hadde jeg satt ut musefeller med peanøttsmør og sikret kledningen mot inntrekk av gnagere. Anonymkode: f187a...0b8 Hvordan sikrer jeg kledningen mot inntrekk av gnagere ? Anonymkode: beaeb...bdb
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #6 Skrevet 2. desember 2023 Hvor finner jeg sånne feller? Anonymkode: beaeb...bdb
Hensatt Skrevet 2. desember 2023 #7 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvordan sikrer jeg kledningen mot inntrekk av gnagere ? Anonymkode: beaeb...bdb Musebånd under kledningen rundt hele huset. Pass også på at det er ryddet langs muren så de ikke har noe sted å klatre opp. Sjekk at alle ventiler har hele gitter. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #8 Skrevet 2. desember 2023 Kommer musa til å overleve om jeg tar den løs ute i skogen? Anonymkode: beaeb...bdb
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #9 Skrevet 2. desember 2023 Hva er problemet med å ha en felle som dreper musa? Anonymkode: 41ca5...6ab 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #10 Skrevet 2. desember 2023 https://www.biltema.no/fritid/hage/skadedyr-og-insekter/musefelle-vippeplate-2000046794 Denne typen f.eks. kan du bruke. Men mus i hus er skadedyr, så jeg anbefaler felle som tar livet av den. De formerer seg fort og gjør mye skade. Anonymkode: 70f48...62f 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #11 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): https://www.biltema.no/fritid/hage/skadedyr-og-insekter/musefelle-vippeplate-2000046794 Denne typen f.eks. kan du bruke. Men mus i hus er skadedyr, så jeg anbefaler felle som tar livet av den. De formerer seg fort og gjør mye skade. Anonymkode: 70f48...62f Men overlever den om jeg tar den ut? Anonymkode: beaeb...bdb
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #12 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kommer musa til å overleve om jeg tar den løs ute i skogen? Anonymkode: beaeb...bdb Nei. Drep den i fella, det er mer humant. Anonymkode: eda88...574
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #13 Skrevet 2. desember 2023 Men den kom jo utenfra så må jo ha overlevd ute. Anonymkode: beaeb...bdb 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #14 Skrevet 2. desember 2023 https://skadedyrbutikken.no/produkter/gnagere/fangstfelle-til-rotter-mus-og-andre-smaa-dyr-ryom?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAyKurBhD5ARIsALamXaGqSvrFEqRl4msvwnlXAXI1tataK93nZCXircHBcY_A0dBwl-OZLf0aArP_EALw_wcB Her er en felle som tar de levende. Men mus er skadedyr, som ødelegger både hus og ting. Det er bedre å bare bruke en vanlig musefelle så du er kvitt problemet. Monter også musebånd om det ikke er gjort, og undersøk hvor de kan ha kommet seg inn i huset. Anonymkode: eb55f...b2d 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #15 Skrevet 2. desember 2023 Mus er skadedyr, ta den i felle så du er kvitt den. Misforstått dyrevern å slippe de ut i skogen, de trekker inn i hus fordi det er kaldt ute. Og når det er kommet inn en så kommer det sikkert flere. Finn der de kommer inn og så får du velge om du vil lokke inn flere eller tette . Anonymkode: 1c805...25e
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #16 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): https://skadedyrbutikken.no/produkter/gnagere/fangstfelle-til-rotter-mus-og-andre-smaa-dyr-ryom?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAyKurBhD5ARIsALamXaGqSvrFEqRl4msvwnlXAXI1tataK93nZCXircHBcY_A0dBwl-OZLf0aArP_EALw_wcB Her er en felle som tar de levende. Men mus er skadedyr, som ødelegger både hus og ting. Det er bedre å bare bruke en vanlig musefelle så du er kvitt problemet. Monter også musebånd om det ikke er gjort, og undersøk hvor de kan ha kommet seg inn i huset. Anonymkode: eb55f...b2d Men jeg vil ikke drepe den. Synes det er synd på den. Anonymkode: beaeb...bdb
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #17 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mus er skadedyr, ta den i felle så du er kvitt den. Misforstått dyrevern å slippe de ut i skogen, de trekker inn i hus fordi det er kaldt ute. Og når det er kommet inn en så kommer det sikkert flere. Finn der de kommer inn og så får du velge om du vil lokke inn flere eller tette . Anonymkode: 1c805...25e Er ett gammelt og stort hus så vet ikke hvor den kommer inn. Den var ute først så da må den være laget for å tåle å være ute. Anonymkode: beaeb...bdb
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #18 Skrevet 2. desember 2023 Gå rundt huset og let etter inngangen til musa. Puttbinn einerkvister eller swint. Anonymkode: 0d03c...6ac
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #19 Skrevet 2. desember 2023 Få deg katt. Anonymkode: 0d03c...6ac
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #20 Skrevet 2. desember 2023 Kjøp elektrisk musejagere, ikke sikkert det hjelper men det er verdt et forsøk. Jeg har det, har fremdeles mus, men absolutt langt færre enn før. Anonymkode: 392bd...7a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå