Gå til innhold

Er finn.no trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å kjøpe ett headsett på finn til min sønn. Koster ca 3500 kr. Er så redd for å bli lurt. Alle vil ha pengene før de sender 

Anonymkode: 42bb2...ac7

Skrevet

Finn er hverken trygt eller utrygt, men selgeren kan selvfølgelig være en luring.

Sjekk om vedkommende har vært registrert lenge, og scoren han har på tidligere salg.

Anonymkode: b63f9...7ce

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Finn er hverken trygt eller utrygt, men selgeren kan selvfølgelig være en luring.

Sjekk om vedkommende har vært registrert lenge, og scoren han har på tidligere salg.

Men det er vanlig å betale før de sender? Skjønner jo at selger også må være sikker 

• Liker 2
Skrevet

Forskudd på finn.no ville ikke jeg tatt sjansen, det er alt for mange som har mottatt en trekloss, en murstein eller noe annet skrot.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men det er vanlig å betale før de sender? Skjønner jo at selger også må være sikker 

Bruk "Fiks ferdig"

Anonymkode: bc05b...6e0

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest tidsfordriv2023
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker å kjøpe ett headsett på finn til min sønn. Koster ca 3500 kr. Er så redd for å bli lurt. Alle vil ha pengene før de sender 

Gi oss finn linken til det du skal ha, så kan vi vurdere selgeren. 

Skrevet

Vær obs på at om du blir lurt så hjelper ikke Finn deg. Har ved 2 anledninger ikke fått det jeg trodde jeg skulle få. En gang vipset jeg på forhånd, andre gjengen kjøpte jeg med fiks ferdig. FINN ER NO DRITT, de hjelper deg ikke, de henviser til Forbrukerrådet om du ble lurt. Jeg har anmeldt Finn for dette, falsk lovnad dette fiks ferdig systemet deres, politiet tok imot anmeldelsen, sa den nok ville bli henlagt, men de har fått mange, og en dag kanskje det blir mange nok så de kan gjøre noe. Skal du kjøpe noe må du reise å se varen for å være trygg dessverre. 

Anonymkode: d35a3...2d2

Skrevet

En annen ting som ikke kommer frem her, er det brukt fra privatperson eller er det fra forhandler?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg selger en del på Finn, og det er totalt uaktuelt å sende så mye som et frimerke uten betaling først. Helt greit for meg om kjøper ikke ønsker dette, men da får vedkommende heller handle av noen andre.

• Liker 9
Skrevet

Du må ikke finne på å betale så mye på forhånd. Da bruker du fiks ferdig eller avtaler å møte selger.

Når det er sagt, 3500 for et brukt headset høres veldig dyrt ut, da du kan få flunkende nye veldig bra headset til den prisen.

Anonymkode: 04107...661

• Liker 1
Skrevet

Jeg har handlet på finn i åresvis og har blitt lurt 2 ganger. Den ene gangen var faktisk i år og saken er politianmeldt. De aller fleste er normale, oppegående mennesker som sender som avtalt. Dessverre finnes det idioter der ute som ødelegger for alle andre. Når man begynner å snakke om sånne beløp så prøver jeg å møte selgeren selv, jeg leser i det minste anmeldelsene nøye før jeg bestemmer meg.

Skrevet

Hvorfor kjøpe et brukt headset for 3500 kr? Bedre å kjøpe et helt nytt i butikk, da kan jo sønnen din få mer utvalg 🙂

Finn.no er trygt, men du må være forsiktig. Se om personen har bank-id merke, kommentarer fra kjøpere, dobbeltsjekke navn og adresse f.eks.

Anonymkode: 1f239...efd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja det er vanlig . Jeg har kjøpt og solgt over 100 ting på finn og kun en gang opplevd å ikke få hva jeg kjøpte. Da unnskyldte selger seg med at han sendte mange pakker samtidig, men jeg fikk igjen pengene mine. 

Som selger selv hadde jeg aldri sendt noe avgårde uten å få betalt først.

Men svindel skjer også på finn og derfor skal man være mer forsiktig når det er snakk om flere tusen kroner. I ditt tilfelle ville jeg heller kjøpt varen i butikk enn på finn, eller ventet til varen dukket opp på finn i en by nærmere meg så jeg kunne hentet den selv istedet for å måtte stole på at avsender sender i posten

Anonymkode: 9695b...061

• Liker 1
Skrevet

Nei, bestilte en vare til 500 kr på finn og posten sier de leverte i postkassen men der var ingen pakke i postkassen...

Anonymkode: 8725a...010

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, bestilte en vare til 500 kr på finn og posten sier de leverte i postkassen men der var ingen pakke i postkassen...

Anonymkode: 8725a...010

Da er det jo ikke finn sin feil. Hvis posten sporingen viser at pakken har blitt levert, så må du ta det med posten.

Anonymkode: 04107...661

• Liker 1
Skrevet

Har brukt Finn.no i årevis og har aldri hatt noen store problemer der. 

• Liker 2
Skrevet

Hva er fiks ferdig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 5.43):

Vær obs på at om du blir lurt så hjelper ikke Finn deg. Har ved 2 anledninger ikke fått det jeg trodde jeg skulle få. En gang vipset jeg på forhånd, andre gjengen kjøpte jeg med fiks ferdig. FINN ER NO DRITT, de hjelper deg ikke, de henviser til Forbrukerrådet om du ble lurt. Jeg har anmeldt Finn for dette, falsk lovnad dette fiks ferdig systemet deres, politiet tok imot anmeldelsen, sa den nok ville bli henlagt, men de har fått mange, og en dag kanskje det blir mange nok så de kan gjøre noe. Skal du kjøpe noe må du reise å se varen for å være trygg dessverre. 

Anonymkode: d35a3...2d2

Hvordan ble du lurt ved å bruke FF? Da kan du jo stoppe utbetalingen om varen er feil. 

Anonymkode: 26de7...402

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...