Gå til innhold

1 desember og tid for å bytte til nytt batteri i røykvarslerne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort det i dag OG snudd pulverapparatet en del ganger, så nå er min plikt for sikkerheten gjennomført. 

Hvordan står det til hos deg med den saken? Brenner du levende stearinlys, eller LED?
Brennbar pynt hist og pist, eller er alt i orden der?  Tar du brannsikkerheten på alvor,
eller håper at det går greit som det er...? Jeg bare spør. :) 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Byttet her i går faktisk. Tenner kun levende lys en sjelden gang når jeg skal kose meg hjemme. Slår av alt om natta, trekker ut støpsler etc. Tar brannsikkerhet veldig alvorlig! 

Anonymkode: 0b653...591

• Liker 1
Skrevet

Livredd for brann, så der tar vi alle forholdsregler, men akkurat Røykvarselens dag hadde jeg glemt, så takk for påminnelsen 😊 Tre av varslerne våre behøver bare testes, da de har lys som lyser orange og deretter rødt ved svakt eller flatt batteri, de er grønne nå. Men har to til og de er fra Sector Alarm... litt usikker på om man må varsle Sector alarm før man bytter batteri? Noen som vet? 🤔 Og apparatet skal selvsagt vendes om. Igjen, takk for påminnelsen, vi har som sagt 5 varslere på 125kvm for brann er noe jeg virkelig tar på alvor.

Anonymkode: 7b9f6...6b1

• Liker 1
Skrevet

Røykvarslerne her har litium-batteri som skal holde i 10 år så det holder at jeg tester dem, pulver-apparatene snus 2 ganger i året.

• Liker 1
Skrevet

Alt i orden her. Fikk merke at de funket da jeg lagde middag en dag og det ble litt os. Først gikk én av, og så gikk alle de andre av og det er 12 av dem i hele bygget. Kunne vekket de døde 😖

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...