Gå til innhold

Daten bare dro til hjemlandet uten å informere meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har holdt på med en mann fra Sverige i noen måneder nå. Jeg trodde neste steg var å bli kjærester da vi har oppført oss som dette en stund. Jeg visste han skulle feire jul i Sverige men nå har han plutselig bare dratt dit og sier at han ikke vet når han kommer tilbake men hvertfall ikke før etter nyttår! 

Føler at han bare har brukt meg og lurt meg nå, når han ikke engang snakker med meg om at han skal dra allerede nå og når han ikke bryr seg om å prioritere hverandre når han uten problem bare blir borte i måneder på den måten. Burde jeg bare glemme han og date andre eller vente til han kommer tilbake selvom han ikke klarer eller vil kommunisere eller prioritere datingen?! 

Jeg hadde gledet meg til å dra på julemesse sammen, teater, feire nyttår osv sammen men føler at jeg ikke betyr noe for han nå alikevel!

Anonymkode: d9f0d...ad1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her..kan legge til at jeg også mistenker at han lyver. For først så skrev han at han var i Sverige nå og derfor ikke kunne møtes, og når jeg spurte hvor lenge han skulle bli der så skrev han "Jeg skal dra dit for å feire jul, og kommer til å være der til etter nyttår". Altså i der-form og ikke her-form og i skal dra ikke har dratt form..

Han har aldri løyet såvidt jeg vet før men jeg reagerte på formuleringen.. 

Skrevet

Følg magefølelsen din.

Jeg hadde nok droppet en date jeg mistenkte løy.

Anonymkode: 770ba...7a4

• Liker 9
Skrevet

Er han på Tinder så står vel avstanden på ham? 

Anonymkode: 3b7c2...3d6

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For min del hadde dette vært over, når han ikke kan ta farvell på en ordentlig måte en gang. 

Anonymkode: 0ddfe...51e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er han på Tinder så står vel avstanden på ham? 

Anonymkode: 3b7c2...3d6

Han er ikke på tinder (såvidt jeg vet!). Vi har avtale om å ikke date andre. Så jeg trodde jo vi var noe seriøst jeg... Virker ikke sånn nå!

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For min del hadde dette vært over, når han ikke kan ta farvell på en ordentlig måte en gang. 

Ja dette kom som lyn fra klar himmel! Tror ikke det har skjedd noe spesielt som har gjort at han plutselig måtte dra, det virker planlagt fordi han ikke hadde mere her å gjøre (fri fra jobb). Men meg da liksom? Og det som sårer mest er at han heller vil være i Sverige å gjøre ingenting, enn å være mere med meg.. At han ikke kan si noe om at han vil forte seg tilbake for å være med meg men bare sier at det blir ikke før om lenge at vi ses igjen. 

Skrevet

Ts igjen..   han kunne/burde?? Invitert meg dit hvis han ville være med meg og ikke kunne være her? Vi snakket om det bare for en måned siden å ta toget til Sverige og være noen dager på hotell og Liseberg, men ingen invitasjon nå, ikke så mye som et tegn på at han vil møtes eller syns det er kjipt å være fra hverandre så lenge! 🤔😣

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja dette kom som lyn fra klar himmel! Tror ikke det har skjedd noe spesielt som har gjort at han plutselig måtte dra, det virker planlagt fordi han ikke hadde mere her å gjøre (fri fra jobb). Men meg da liksom? Og det som sårer mest er at han heller vil være i Sverige å gjøre ingenting, enn å være mere med meg.. At han ikke kan si noe om at han vil forte seg tilbake for å være med meg men bare sier at det blir ikke før om lenge at vi ses igjen. 

Den skjønner jeg at svir! Det der hadde jeg ikke giddet, man bør vise at man er litt på og interessert om man vil ha en relasjon, jeg hadde tenkt at dette betyr ikke noe for ham og handlet deretter

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den skjønner jeg at svir! Det der hadde jeg ikke giddet, man bør vise at man er litt på og interessert om man vil ha en relasjon, jeg hadde tenkt at dette betyr ikke noe for ham og handlet deretter

Ja.. Du har rett. Jeg har så lyst til å kjefte på han men det kommer det vel ikke noe godt ut av? Så dårlig gjort! Han har kastet bort tiden min all tid vi har møttes når han bare kaster relasjonen i søpla sånn! 

• Hjerte 1
Skrevet

Her må du sette deg selv i respekt. Ønsk han en god jul og ikke send noe mer meldinger med han.

Kutt han ut. Når han har sårer deg så mye og driter i hele deg. Da center du ikke på han.

Håper du forstår det TS 👍

Anonymkode: 5940e...e9d

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Folk som slutter å kommunisere kan man ikke være sammen med uansett, dessverre. Spiller ingen rolle om han er innlagt et sted eller sitter på toget til Sverige 3 uker før jul. 

Anonymkode: d2595...9fd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg har ikke svart han på siste melding og har heller ingen planer om det. 

Han skrev så nonchalant (heter det det? "Ubrydd"?) at ja, han hadde reist hjem for det var mere å gjøre for han der enn her. Ikke et ord mer og ikke et ord om oss. Han liker ikke en gang familien sin, så hvis han ikke tar meg med i vurderingen på hverken hvor han er, når han ser meg igjen eller engang si fra om at han skal dra så vi kan si hadet... Nei da kan han ha det så godt! 

Jeg får helt sikkert en "God jul søta, håper du og dine har det bra" melding som agn hvor han later som ingenting, og jeg spyr bare av tanken på at han våger 😡

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar alle sammen. Jeg har ikke svart han på siste melding og har heller ingen planer om det. 

Han skrev så nonchalant (heter det det? "Ubrydd"?) at ja, han hadde reist hjem for det var mere å gjøre for han der enn her. Ikke et ord mer og ikke et ord om oss. Han liker ikke en gang familien sin, så hvis han ikke tar meg med i vurderingen på hverken hvor han er, når han ser meg igjen eller engang si fra om at han skal dra så vi kan si hadet... Nei da kan han ha det så godt! 

Jeg får helt sikkert en "God jul søta, håper du og dine har det bra" melding som agn hvor han later som ingenting, og jeg spyr bare av tanken på at han våger 😡

Da svarer du ham bare ikke.

Jeg tror jeg bare hadde blokkert ham. Han har gjort det overtydelig at han ikke ser på dere som et par, og han har ikke en gang respekt nok til å behandle deg på en ok måte, omsorgen er fraværende fra hans side.

En slik mann kan du aldri få et godt forhold til, for han kommuniserer ikke og du vil aldri vite hvor du har ham.

Vær glad han avslørte seg tidlig, slik at du slipper å gå inn i et nytt år med en slik på slep.

❤️

Anonymkode: bf24a...df6

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2023 den 17.34):

Men har han ikke familien sin i Sverige? Sikkert godt å kunne være der lenge da, om han først har muligheten til det. 

Men jeg syns det er merkelig at han ikke sa hadet til deg, eller i det minste sendte deg en melding om at han reiser til Sverige x dato og blir der til x dato. 

Men om det er sånn at du mistenker at han lyver, og at dette bare er en unnskyldning for å unngå deg (for feig til å avslutte datingen med deg, eller?), så kan du jo blokkere han helt ut av livet ditt og heller finne deg noen andre.

Anonymkode: 5a06b...435

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men har han ikke familien sin i Sverige? Sikkert godt å kunne være der lenge da, om han først har muligheten til det. 

Men jeg syns det er merkelig at han ikke sa hadet til deg, eller i det minste sendte deg en melding om at han reiser til Sverige x dato og blir der til x dato. 

Men om det er sånn at du mistenker at han lyver, og at dette bare er en unnskyldning for å unngå deg (for feig til å avslutte datingen med deg, eller?), så kan du jo blokkere han helt ut av livet ditt og heller finne deg noen andre.

Han har familien sin der, men har snakket mye stygt om de og om dårlig oppvekst. Jeg visste han skulle dit å feire jul men å dra en måned før og bli borte i kanskje to var ikke noe han hadde gitt uttrykk for i forkant! Vi hadde snakket om konkrete ting og planer vi tenkte å gjøre i desember og jeg føler meg utsatt for det som kalles futurefaking.. Jeg vet ikke 100% sikkert om han visste når vi la planer at han skulle dra så tidlig, men når han ikke i en eneste setning gir uttrykk for at det var dumt vi ikke får gjort det, at han savner meg, gleder seg til å komme tilbake eller har meg i tankene da sårer og provoserer det 😡

Og formuleringen hans med at han først skrev at han hadde reist hjem, så skrev at han skulle hjem og omtalte det som "der" og ikke "her"(hvis han var der) er merkelig. Den siste meldingen jeg skrev var "Hva mener du, jeg trodde du sa du allerede var der?" og da svarte han "Ja jeg er her og blir her å feirer jul og nyttår". 

Javel god jul tenkte jeg bare ... 

For en dust. 

• Liker 1
Skrevet

Du overreagerer til TUSEN, herregud!!! Ikke blokker fyren, og ikke irriter deg over at han sender deg god jul melding - hva feiler det deg? Du dater jo fyren? Du er jo mye verre enn ham om du bare kutter han ut tvert?! Han har jo faktisk ikke kuttet deg ut, han har dratt dit han kommer fra - du visste han skulle dra til Sverige. Han er jo muligens et annet sted enn der familien bor - og skal dra dit (til familien) og feire jul.

Selvsagt er det rart han ikke inviterer deg med. selvsagt er det rart han ikke sier fra. Alt er SNÅLT som bare pokker, og du kan gjerne si fra - for du er ikke like dårlig som han er. Du burde resepektere deg selv nok til å faktisk si ifra. Du kan enten late som ingenting og spør om han vil ha et helgebesøk før jul, eller om dere skal møtes på halvveien typ. Eller så kan du la være å svare, og vente til du får svar, og reagere deretter (jeg er ikke tålmodig nok selv til å gjøre dette).

Du kan ikke bare dumpe en fyr uten et ord, når dere offisielt sett dater eksklusivt? Hvordan kan du bli sur fordi du tror han ghoster deg når du har tenkt å gjøre det samme mot han? 

dessuten er det verdt å påpeke at folk har lov å gjøre feil. Kanskje han rett og slett glemte det. Er helt lov å gjøre feil.

Anonymkode: 970c4...2df

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han har familien sin der, men har snakket mye stygt om de og om dårlig oppvekst. Jeg visste han skulle dit å feire jul men å dra en måned før og bli borte i kanskje to var ikke noe han hadde gitt uttrykk for i forkant! Vi hadde snakket om konkrete ting og planer vi tenkte å gjøre i desember og jeg føler meg utsatt for det som kalles futurefaking.. Jeg vet ikke 100% sikkert om han visste når vi la planer at han skulle dra så tidlig, men når han ikke i en eneste setning gir uttrykk for at det var dumt vi ikke får gjort det, at han savner meg, gleder seg til å komme tilbake eller har meg i tankene da sårer og provoserer det 😡

Og formuleringen hans med at han først skrev at han hadde reist hjem, så skrev at han skulle hjem og omtalte det som "der" og ikke "her"(hvis han var der) er merkelig. Den siste meldingen jeg skrev var "Hva mener du, jeg trodde du sa du allerede var der?" og da svarte han "Ja jeg er her og blir her å feirer jul og nyttår". 

For en dust. 

«For en dust»? Hva om det har skjedd noe som gjør at han måtte dra dit tidligere? Du er fint lite følsom. Og du virker veldig needy og krevende, kanskje du skal slappe litt av og gi forholdet og fyren bittelitt pusterom? 

han har faktisk ikke gjort noe så galt at du skal sitte her og henge ut fyren for å ha reist til familien sin 2 uker tidligere enn avtalt. 🙃

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2023 den 17.36):

Ts igjen..   han kunne/burde?? Invitert meg dit hvis han ville være med meg og ikke kunne være her? Vi snakket om det bare for en måned siden å ta toget til Sverige og være noen dager på hotell og Liseberg, men ingen invitasjon nå, ikke så mye som et tegn på at han vil møtes eller syns det er kjipt å være fra hverandre så lenge! 🤔😣

Så…. Send melding om det? Dere har jo allerede snakket om det, hvorfor skal han invitere deg PÅ NYTT? Herregud 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For en dust. 

Ok.. Det er spesielt at han blir der en måned da, om han snakker mye stygt om familien sin og hadde en dårlig barndom. Har han kanskje mange barndomsvenner han ønsker å tilbringe litt tid sammen med? Det er likevel fullt forståelig at han ikke inviterer deg hjem til Sverige, om foreldrene hans er spesielle. 

Enig i at formuleringen i meldingen var spesiell, og jeg ville blitt usikker selv. Men dette kan kanskje være på grunn av språklige misforståelser? Jeg vet ikke jeg altså, du må nesten kjenne på magefølelsen din her. 

Det er enda mer kjipt at han bare dro uten å si i fra til deg, om dere hadde konkrete planer i tillegg. Jeg skjønner at dette må gjøre veldig vondt akkurat nå, og at du blir veldig usikker. Men gi det noen dager før du tar noen drastiske valg her. Om magefølelsen fremdeles er dårlig om ett par dager, og du tenker at dette ikke er er et forhold du gidder å fortsette å gå videre med, så tar du heller å gjør noe med det da. Sjeldent lurt å ta store avgjørelser når man er sint og provosert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...