AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Hei. Heldigvis gjelder ikke dette de fleste så klart, men jeg ser det i noen sjeldne tilfeller. Senest idag så jeg dette igjen. Det er en gutt som går i samme klasse som min. De er 1. klasse. Idag var denne gutten sint for noe.. hva det var, aner jeg ikke. Han hylte og gråt. Det er greit. Mora prøver å snskke med han, men han bare argumenterer imot. Så begynnef han å slå og spare mora samtidig som han brøler til henne. Mora prøver bare rolig å snakke videre med han, men han bare fortsetter med sitt. Lillesøstra hans er også til stede, prøver å leke litt med han eller noe slikt, men han sparker henne også. Jeg reagerte mest egentlig på hvordsn mora stod i det hele. Hun oppførte seg som at deg var en bagatell, og snakker bare rolig til guten. Joda.. man dkal være grei og forståelsess full ovenfor barn, men det får da være grenser. Jeg vet ærlig talt ikke om guten har noen utfordringer, men jeg mener uansett måten mora håndterte dette på var latterlig. Det var tydelig at guten var "sjefen" i det hele og kunne gjøre hva han ville mot hvem han ville. Jeg hadde aldri funnet meg i at mine barn oppførte seg slik. Og det vet de godt. Det er rett og slett uakseptabel oppførsel, som vil få konsekvenser om det skjer. Anonymkode: 16787...a9f 10 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 Hvorfor bry seg om hva andre gjør? Du kjenner dem ikke, og aner ikke forhistorien. Anonymkode: 0cf4f...0fa 30 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor bry seg om hva andre gjør? Du kjenner dem ikke, og aner ikke forhistorien. Anonymkode: 0cf4f...0fa 👏 Anonymkode: 17f48...063 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor bry seg om hva andre gjør? Du kjenner dem ikke, og aner ikke forhistorien. Anonymkode: 0cf4f...0fa Hvorfor bryr du deg om at jeg bryr meg? Anonymkode: 16787...a9f 22 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 1. desember 2023 Hva annet enn å snakke rolig til gutten tenker du moren skulle gjort? Og, kan ikke det at hun forholder seg rolig være et tegn på at hun kjenner ungen og reaksjonsmønsteret og har erfaring med hva som er hensiktsmessig å gjøre? Jeg har sett en del foreldre som reagerer med høylytt kjefting som bare eskalerer situasjonen, men hey, da får i alle fall de rundt dem med seg at de "gjør noe". Anonymkode: 7e6a9...010 36 1 14
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor bryr du deg om at jeg bryr meg? Anonymkode: 16787...a9f Fordi du legger det ut på et åpent forum! Da bør du regne med å få alle slags spørsmål. Anonymkode: 4a103...fd0 16 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 Helt enig ts. Det er helt vannvittig hvordan noen barn for holde på. Og foreldre som får forsvarsmekanismer med en gang en himmler på øynene av slikt. Deres barn må jo så vist få lov til å oppføre seg helt krakilsk offentlig, spesielt deres egne. Anonymkode: ae956...e05 18 8
Pappi Skrevet 1. desember 2023 #8 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor bry seg om hva andre gjør? Du kjenner dem ikke, og aner ikke forhistorien. Anonymkode: 0cf4f...0fa Kanskje fordi TS har et barn som skal gå i klasse med denne gutten i mange år. Kanskje fordi hun bryr seg og ønsker at alle barn, både egne eller andres, skal oppdras med forutsetninger til å bli harmoniske stabile voksne. 22 1 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #9 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi du legger det ut på et åpent forum! Da bør du regne med å få alle slags spørsmål. Anonymkode: 4a103...fd0 Men du trenger ikke å bry deg for det.. eller?? Anonymkode: 16787...a9f 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #10 Skrevet 1. desember 2023 Pappi skrev (1 minutt siden): Kanskje fordi TS har et barn som skal gå i klasse med denne gutten i mange år. Kanskje fordi hun bryr seg og ønsker at alle barn, både egne eller andres, skal oppdras med forutsetninger til å bli harmoniske stabile voksne. Nettopp.. det er en av grunnene. Ikke bare går de i sammr klasse, men på samme fritidsaktiviteter. Anonymkode: 16787...a9f 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #11 Skrevet 1. desember 2023 Hørte nettopp om flere tilfeller av vold og raseriutbrudd/rasering av klasserom på vår lokale lille skole på landet. Små barn som slår læreren hardt! Blir helt sjokkert. Syns vi burde få tilbake spesialskolene. Det er elever som ødelegger skolehverdagen for medelever og lærere i hver eneste klasse. Anonymkode: 50f75...bc4 24 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #12 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du trenger ikke å bry deg for det.. eller?? Anonymkode: 16787...a9f Da trenger vel ikke du å bry deg heller da 😉 Anonymkode: 4a103...fd0 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #13 Skrevet 1. desember 2023 Hadde hun røsket tak i avkommet og hevet stemmen mens han hang der og dinglet, så hadde dere sittet her og gneldra om barnevernet. Anonymkode: cc93c...c44 19 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #14 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hørte nettopp om flere tilfeller av vold og raseriutbrudd/rasering av klasserom på vår lokale lille skole på landet. Små barn som slår læreren hardt! Blir helt sjokkert. Syns vi burde få tilbake spesialskolene. Det er elever som ødelegger skolehverdagen for medelever og lærere i hver eneste klasse. Anonymkode: 50f75...bc4 Det er deg jeg mener.. jeg set at slike barn aldri lærer å oppføre seg og synnes det er helt innafor å slå og brøle til både barn og voksne. Som regel ender de opp med å skape trøbbel både i timene og fritidsaktiviteter. Jeg ser at det går ut over både lærere og trenere og ikke.minst de andre barna. Trenere er heldigvis veldig strenge, og når noen oppfører seg slik, så er det 10 min ut av treniga, og foreldre kalles gjerne inn. Anonymkode: 16787...a9f 5 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #15 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hørte nettopp om flere tilfeller av vold og raseriutbrudd/rasering av klasserom på vår lokale lille skole på landet. Små barn som slår læreren hardt! Blir helt sjokkert. Syns vi burde få tilbake spesialskolene. Det er elever som ødelegger skolehverdagen for medelever og lærere i hver eneste klasse. Anonymkode: 50f75...bc4 Som typ Bastøy og Idioten? Var vel en grunn for at de slutta med det 😬 Anonymkode: 0cf4f...0fa 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #16 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde hun røsket tak i avkommet og hevet stemmen mens han hang der og dinglet, så hadde dere sittet her og gneldra om barnevernet. Anonymkode: cc93c...c44 Jeg mener da det er for faen innafor å ta tak i barnet og slutte å slå andre når han holder på slik. Deg sksl ikke være akseptbelt å slå andre. Derfor reagerte jeg på hvor mildt denne mora tok det hele.. Anonymkode: 16787...a9f 7 6
Eva-Lena Skrevet 1. desember 2023 #17 Skrevet 1. desember 2023 Blir sikkert en alle tiders grei gutt når han blir eldre. Dulling i hue og ræva og null oppdragelse. Lærer ikke å oppføre seg og forstå samspillet i samfunnet. Har på nært hold sett en forelder dulle og kosesnakke med sønnen sin som lugget jentene og slang medelever i veggen. Moren sa de ikke behøvde være redd for «Arne» for han er veldig snill av seg. Han kunne ikke for at han gjorde uakseptable ting mot medelevene, for han hadde ADHD stakkars. Mitt barn som gikk i klassen hans fikk lov hjemmefra å ta igjen om han prøvde seg på noe. 15 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #18 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva annet enn å snakke rolig til gutten tenker du moren skulle gjort? Og, kan ikke det at hun forholder seg rolig være et tegn på at hun kjenner ungen og reaksjonsmønsteret og har erfaring med hva som er hensiktsmessig å gjøre? Jeg har sett en del foreldre som reagerer med høylytt kjefting som bare eskalerer situasjonen, men hey, da får i alle fall de rundt dem med seg at de "gjør noe". Anonymkode: 7e6a9...010 Tatt ungen under armen å gått. Anonymkode: 29663...d82 13 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #19 Skrevet 1. desember 2023 Slike unger og foreldre trenger å bli satt på plass. Anonymkode: 20dba...e9a 13 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #20 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som typ Bastøy og Idioten? Var vel en grunn for at de slutta med det 😬 Anonymkode: 0cf4f...0fa På 70-tallet var det statlige spesialskoler. Husker en ble tatt ut da jeg gikk i 1. klasse. Ingen som fikk ødelegge skoledagene den gangen. Skolen må bli mye strengere. Slutte med dulling. Anonymkode: 50f75...bc4 11 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå