AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Har gått en stund til psykolog pga helt andre ting, hatt det helt forferdelig. Begynte å få kontakt med fortrengte følelser i terapien. Så ble jeg voldtatt og etter det så klarer jeg ikke få kontakt med noen vonde følelser. Alt er skrudd av, jeg har det på en måte bedre enn på mange år fordi alt det vonde jeg har opplevd før og nå er fortrengt. Egentlig har jeg det helt jævlig men jeg klarer ikke å kjenne på det. Jeg fortalte om overgrepet i terapien men det er snart et halvt år siden nå og det føles veldig rart å komme til psykologen hver gang å svare at jeg har det bra. Behandlingen har gått i stå føler jeg, fordi jeg ikke får kjent på vonde ting jeg bør jobbe med. Nå føles det nesten som at jeg vil slutte i terapi og bare fortsette å fortrenge alt det vonde fordi det er så grusomt å ta inn over meg det som skjedde. Er det noen som kjenner seg igjen? Hva gjorde dere? PS ønsker kun svar fra kvinner Anonymkode: d2af9...e92 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Jeg var slik etter en voldtekt, men jeg var 13. Jeg gikk i terapi i 15 årsalderen, så i 20 årene for noe annet. Det ble ikke bringt på bane som et problem, jeg mer fortalte det i forbifarta, og jeg hadde aldri kontakt med de vonde følelsene omkring den episoden. Femten år senere, hos gynekologen, sprakk bobla. Aldri har jeg grått så mye og jeg skjønte ikke engang hvorfor. Jeg lå med spredte bein og spekulum i dypet, og en spiral på vei ut. Gyn spurte tilfeldigvis om det gikk bra, og så sprakk jeg ut av det blå. Det første hun spurte om etterpå, var om jeg var blitt overgrepet. Endte hos psykolog igjen, men følelsene er låst av igjen. Vi jobber med saken, for nå vet jeg at det ligger på innsida av meg og trenger å komme ut. Sender en klem din vei, og håper det ordner seg for deg. Anonymkode: 88cc4...7d4 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 Emdr. Eneste som fungerte for meg. Anonymkode: ad844...03b
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 Har du forsøkt EMDR? Det gjør at jeg kommer i kontakt med de vonde følelsene på en helt annen måte enn ved å bare prate om det. Jeg kjenner også på en nummenhet. Kan gråte hos psykologen på en vanlig time, men alltid behersket og «pyntelig» liksom. Med EMDR kan jeg ende opp med å hulke og virkelig kjenne på smerte, men føler meg alltid så lett og fri etterpå. Det føles som en nøkkel som låser opp alt det som er nedlåst. Kvier meg hver gang, fordi det er så utmattende, men samtidig er det så godt etterpå. (Skal sies at jeg prøvde EMDR for mange år siden med en behandler jeg ikke følte meg 100% trygg på, da funket det ikke. Men med hun jeg går til nå funker det som bare det) Anonymkode: 7114d...dd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå