AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Hei! Jeg og min samboer har laget pakkekalender til barna, som er uferdig. De har også en enkel sjokoladekalender itillegg. De bor 50% her og 50% hos mor. Det jeg lurer på er om vi da burde bare legge pakker i de dagene/uken dem er her eller fylle alle dagene med pakker? Vi er usikre fordi føles jo feil om dem da skal åpne 6 pakker annenhver mandag fra de dagene dem ikke er her😅 Anonymkode: 91827...0d4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 Kan de ikke få med seg pakkene og åpne når de er hos mor? Anonymkode: b8005...325 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 Hvorfor snakker dere ikke den andre foreldren og hører hva slags kalender ungen kunne ha glede av, og går sammen om det? Burde være enkelt å samarbeide om kalender? Anonymkode: 9ec2a...cce 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 Da min var liten så fikk han pakker de dagene han var hos meg. Dagene hos far var tomme i kalenderen. Litt stusselig å se på, men det var liten vits i pakkebonansa når han kom tilbake etter samvær med far. Anonymkode: 76bc4...51d 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 Når vi har gitt pakkekalender har vi hatt pakker de dagene de er her kun. Har det vært kjøpe-kalender har det vært ekstra luker ved ukebytte.. De har valgt litt begge deler, og litt ulikt oss foreldre imellom, og det har vært veldig greit. Så lenge barna vet det på forhånd. 😊 Anonymkode: dad80...90a 1
Fiske Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 Det beste er å organisere med motparten slik at begge to kun har pakker for dagene dem er hos vedkommende. Da får dem en pakke hver dag, og slipper å ta med seg pakker frem og tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 Dere kan enten pakke 24 pakker og ta kalenderen med når dere leverer barnet og har den ukentlige praten om oppdragelse, eller så har også den andre forelderen laget kalender og det er ikke ønskelig at barnet tar dem med frem og tilbake. En samtale om kalendere og innhold er jo en naturlig ting å ta på en av de faste treffene barnets foreldre hadde i oktober/november. Alternativ en rasjonell ting å lufte i den felles gruppen foreldrene har for utveksling av informasjon. Hva var resultatet av samtalen? Anonymkode: be273...b74
Hundejente Skrevet 1. desember 2023 #8 Skrevet 1. desember 2023 hos oss fikser besteforeldrene på pappas side gavekalender med 24 gaver, og han får med seg gaver til de dagene han er her, når han skal til meg, mamma
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #9 Skrevet 1. desember 2023 Hver foreldre har ansvar for dagene de har omsorg for barnet. Eneste unntaket tenker jeg er hvis ene forelderen ikke feirer jul, da er det innafor å sende med kalendergavene for de dagene de har samvær. Anonymkode: 25134...fd3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #10 Skrevet 1. desember 2023 Jeg har to stebarn som bor her annenhver uke. De har sjokoladekalendere her, hva de har (eller om de har noe) hos moren sin, vet jeg ikke. Her har de bare pleid å åpne mange luker når de kommer hit etter å ha vært hos moren. Hadde vi hatt pakkekalender, hadde vi nok ikke laget gaver for ukene de er hos moren. Anonymkode: 802b2...cbd
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #11 Skrevet 1. desember 2023 Det var en ikke så dum ide med og ta med de pakkene til mor! Vi har snakket med mor og drøftet, hun var like usikre som oss hvordan vi skulle gjøre det siden hos hun har hun godterikalendere. Anonymkode: 91827...0d4
Katie Skrevet 1. desember 2023 #12 Skrevet 1. desember 2023 Vi har pakkekalender hjemme hos oss og henger opp de dagene barna er her. Hos far pleier de ha Lego kalender ol. Har gjort det slik hvert år etter vi flyttet fra hverandre, og for oss fungerer det fint.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #13 Skrevet 1. desember 2023 Ville gitt for de dagene barna er hos dere😊 Regner med at mor kanskje har en kalender for barna de dagene de er hos henne også. Anonymkode: 83b14...b20
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #14 Skrevet 1. desember 2023 Her er det pakkekalender, legger litt meir i det dei 12 dagene ungen er her. Ka barnet har bort hos mor det veit eg ikkje. Men eg hadde aldri laga til pakkekalender med 24 gaver å sendt med til mor når barnet er der. Anonymkode: 3bd4e...459
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #15 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg og min samboer har laget pakkekalender til barna, som er uferdig. De har også en enkel sjokoladekalender itillegg. De bor 50% her og 50% hos mor. Det jeg lurer på er om vi da burde bare legge pakker i de dagene/uken dem er her eller fylle alle dagene med pakker? Vi er usikre fordi føles jo feil om dem da skal åpne 6 pakker annenhver mandag fra de dagene dem ikke er her😅 Anonymkode: 91827...0d4 Her i huset tar de med seg de pakkene som gjelder for de dagene de er hos den andre forelderen. Anonymkode: 3c376...fa3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #16 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere kan enten pakke 24 pakker og ta kalenderen med når dere leverer barnet og har den ukentlige praten om oppdragelse, eller så har også den andre forelderen laget kalender og det er ikke ønskelig at barnet tar dem med frem og tilbake. En samtale om kalendere og innhold er jo en naturlig ting å ta på en av de faste treffene barnets foreldre hadde i oktober/november. Alternativ en rasjonell ting å lufte i den felles gruppen foreldrene har for utveksling av informasjon. Hva var resultatet av samtalen? Anonymkode: be273...b74 «Når dere leverer barnet og har den ukentlige praten om oppdragelse»? Jaha? Er det en slags fast mal for alle da eller, tror du? Altså, alle leverer ikke og har en fast samtale hver uke. Vi bor såpass nærme at ungene selv går til den andre etter skolen på fredager. Samtalene om oppdragelse tar vi kontinuerlig, som også kan være to- tre ganger i uka. Mine unger har pakkekalender hos meg, for det har jeg vokst opp med selv og alltid laget til barne mine også. Hos pappaen sin har de en annen kalender. Anonymkode: a7a95...1c3
Visla Skrevet 1. desember 2023 #17 Skrevet 1. desember 2023 I fjor hadde vi pakkekalender. mine barn fikk for de dagene de var her, bonusdatteren min fikk for 24 dager siden hun bor her 100%. i forfjor hadde de forskerfabrikkens kalender, som jeg og far kjøpte sammen. Da fordelte vi pakkene etter hvilke dager de var hos hvem. i år fikk de godterikalender. Da får mine åpne ekstra luker når de kommer hit. Mens bonusdatter åpner hver dag:) neste år blir det pakkekalender. i tillegg har vi rampenisse med adventsbok:)
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #18 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere kan enten pakke 24 pakker og ta kalenderen med når dere leverer barnet og har den ukentlige praten om oppdragelse, eller så har også den andre forelderen laget kalender og det er ikke ønskelig at barnet tar dem med frem og tilbake. En samtale om kalendere og innhold er jo en naturlig ting å ta på en av de faste treffene barnets foreldre hadde i oktober/november. Alternativ en rasjonell ting å lufte i den felles gruppen foreldrene har for utveksling av informasjon. Hva var resultatet av samtalen? Anonymkode: be273...b74 Ukentlig prat om oppdragelse, faktisk. Anonymkode: fb02e...fae
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #19 Skrevet 1. desember 2023 Her er det full pakkekalender, far har vanlig sjokoladekalender. Ungene åpner noen ekstra pakker når de kommer hit igjen, stor stas. Har ikke noen rådyr pakkekalender, så synes ikke det er nor problem. Anonymkode: fb02e...fae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå