AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Hei, Erfaringer med at det hvite i øyet blir rosa/rødt? Nå tenker jeg ikke på typisk sprengt blodkar som ser blodig og ekkelt ut, men at den inderste delen av det hvite på øyet blir rosa/rødt. Altså halve øyet. Fikk beskjed av optiker at det så litt rødere ut enn vanlig betennelse. Ikke vondt, kløe, gul væske eller noe annet, så ikke infeksjon eller øyekatarr. Noen som har hatt dette, og hvor lenge varte det/hva gjorde dere? Fikk også beskjed om ikke å skylle med saltvann eller andre dråper fra apoteket. Anonymkode: 67d87...005
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 For en tullete optiker, sa han ikke hva dette kunne skyldes da? Hadde gått til legen og sjekket blodprøver og slikt bare for å være på den sikre siden. Anonymkode: 43612...b87
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 Øyet ditt er mest sannsynlig bare rødt og irritert. Prøv øyedråper med kunstig tårevæske, kan være at det hjelper Anonymkode: 4a8fe...bee
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Øyet ditt er mest sannsynlig bare rødt og irritert. Prøv øyedråper med kunstig tårevæske, kan være at det hjelper Anonymkode: 4a8fe...bee Forrige optikeren mente jeg burde bruke det, men han hadde ikke sett øyet. Han jeg spurte i dag som så på det sa jeg ikke burde bruke noen ting. Anonymkode: 67d87...005
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For en tullete optiker, sa han ikke hva dette kunne skyldes da? Hadde gått til legen og sjekket blodprøver og slikt bare for å være på den sikre siden. Anonymkode: 43612...b87 Blodprøver? Ikke lenge siden jeg tok full pakke med det. Tror ikke det har store sammenhengen med øyet uansett? Anonymkode: 67d87...005 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 Øyesykdommer synes sjelden på blodprøver. Det er viktig å huske etterhvert som optikere sjekker mer og mer av øyehelse, at de først og fremst kan mye om syn, men det er altså langt fra øyeleger. En tur til lege er alltid lurt dersom en optiker påviser noe unormalt. Anonymkode: 94260...1a1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Øyesykdommer synes sjelden på blodprøver. Det er viktig å huske etterhvert som optikere sjekker mer og mer av øyehelse, at de først og fremst kan mye om syn, men det er altså langt fra øyeleger. En tur til lege er alltid lurt dersom en optiker påviser noe unormalt. Anonymkode: 94260...1a1 Skal ringe øyelege dersom det ikke bedrer seg i løpet av neste uke. Fastlegen kan så utrolig lite. Anonymkode: 67d87...005
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå