Gå til innhold

Kvalme som kommer og går

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan gå to dager uten at jeg er kvalm, så kommer den snikende på igjen. Må rape ofte, eller har trangen til det når jeg er kvalm. Har prøvd Pepcid duo og det hjelper. I tillegg har jeg følt meg forskjølet men egentlig ikke, snufsete og tett, men etter ett par timer fin igjen. Også føler jeg meg trøtt nesten hele tiden, sovner fort når jeg legger meg og på morningen er jeg stuptrøtt. Legger meg i 22 tiden ig står opp i 07 tiden. 

Hva kan det være? Og bør jeg kontakte lege? Det er kvalmen som er verst.

Anonymkode: 43982...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man pleier gjerne å kontakte lege først, ikke KG. 

Å rape mye kan bety flere ting, ofte relatert til magesyre (for lite, for mye). Årsak til det igjen kan være flere ting, for meg løste det seg med tilskudd av kalsium og magnesium. Disse henger igjen sammen med d vitamin, hvor mangel kan gi ekstrem tretthet. For lite magnesium (som mange har), gir blant annet kvalme og utmattelse. Både kalsium og magnesium er viktig for muskelfunksjon, også for fordøyelse. 

Jeg merket bedring etter noen uker med tilskudd, tok da 350 mg i begynnelsen.  Kalsium og magnesium på blodprøver avdekker dessverre sjeldent mangler, men du kan sjekke d vitamin hos legen for å være sikker på at du ikke har for lave verdier. Tilstrekkelig d vitamin er viktig for at kroppen absorberer kalsium, et mineral vi trenger veldig mye av. 

Anonymkode: e771d...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det slik du beskriver i 2-3 måneder før jeg "møtte veggen" kraftig. Kroppen prøvde nok å fortelle meg noe.

Anonymkode: 569dc...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være stress? Ble utbrent og det første jeg merket var kvalme i flere uker.

Anonymkode: 8e5e1...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...