Gå til innhold

Fibromyalgi: Forslag til hobbyrelaterte julegaver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mamma (59) har fibromyalgi, og har lenge savnet en hobby å pusle med. Hun har ikke så høy inntekt, så da blir det til at hun aldri prøver noe nytt lenger, i tilfelle det blir bortkastede penger 😔

Hun har i utgangspunktet god gripestyrke og grei finmotorikk, men blir stiv og får store smerter i hendene hvis hun må bruke styrken for ofte, eller blir sittende med samme grep for lenge (for eksempel strikking).

Er åpen for alle forslag, også ting som ikke nødvendigvis egner seg som julegave.

Ting som allerede er utprøvd, eller som jeg vet hun ikke liker:

• Strikking: Blir for frustrerende å begrense seg til å bare strikke noen runder nå og da. Ergonomiske pinner hjalp heller ikke.
  • Hekling: Samme problem som med strikking. Ikke bra å bli sittende med samme grep over lang tid, og glemmer å stoppe i tide.
  • Tegning/maling: Aldri hatt interesse for dette. Hun forsøkte fargeleggingsbøker en gang, men de ble fort gitt bort.
  • Sying: Hun har symaskin som hun bruker til å legge opp gardiner osv., men det er ikke noe hun koser seg med.

Anonymkode: a509c...f4c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har fibromyalgi, og jeg liker å brodere. Ikke bittesmå sting, men akrylgarn på grov stramei, som dette

https://www.margaretha.no/produkt/gidn/430127-Broderipakke Pute Fugl

Anonymkode: 194ca...6ec

Takk for tips ☺️ Det ser jo mer overkommelig ut når det blir litt størrelse på stingene. Nå kom jeg også på at hun drev med noe lignende da jeg var liten. Langsting tror jeg det må ha vært. Kanskje det kunne vært noe å gjenoppta.

4 hours ago, AnonymBruker said:

Broderi

Kryssord

Nålefilting

Puslespill

Anonymkode: 33d51...f85

Takk for tips! Nålefilting ser spennende ut 😀 Har du noen tips til nåleholdere som føles gode i hånden?

Anonymkode: a509c...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...