AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #21 Skrevet 1. desember 2023 senior skrev (1 minutt siden): Dersom huset og taket er gammelt, regner jeg med at taket nylig ha vært malt, ikke usannsynlig for å kamuflere sprekkdannelse, i forbindelse med salget. Tror mange ville ha gjort det . . . Det kan godt hende, for det er flekkete og noen steder er det blanke striper, som av teip. Da er det kanskje sparkelteip da? Æsj, men hva kan jeg gjøre med det? Kan jeg feks legge et ordentlig tak utenpå? Panel eller forestia eller noe lignende? Anonymkode: f8b6d...226
LadeJarl Skrevet 1. desember 2023 #22 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Papptak? Altså oppå sponplatene? Det kan helt sikkert stemme. Huset er vel bygd utelukkende med billige materialer og papptak høres billig ut. Men da er det kun estetisk? Ikke farlig å gå i overetasjen, at kan falle gjennom taket…? Anonymkode: f8b6d...226 😂👌..Nei det gjør du ikke... Det er et bjelkelag med gulv på over der..Trolig gammelt papptak som ble mye brukt tiårene etter krigen og fram til takplatene tok over... 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #23 Skrevet 1. desember 2023 LadeJarl skrev (25 minutter siden): 😂👌..Nei det gjør du ikke... Det er et bjelkelag med gulv på over der..Trolig gammelt papptak som ble mye brukt tiårene etter krigen og fram til takplatene tok over... Vet du, har sett nøyere nå og tror du har rett. Papptak med masse maling, og så synes sponplatene over gjennom. Kan jeg fikse det på noen måte sånn at det ser fint ut? Anonymkode: f8b6d...226
LadeJarl Skrevet 1. desember 2023 #24 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du, har sett nøyere nå og tror du har rett. Papptak med masse maling, og så synes sponplatene over gjennom. Kan jeg fikse det på noen måte sånn at det ser fint ut? Anonymkode: f8b6d...226 Sannelig om jeg vet..de har en tendens til å sprekke og bulke seg de gamle papp/ papirtakene... Er så store flater at den minste endring i temperatur/ fuktighet vil fucke med de..Kanskje enklest å skru opp takplater oppå bare...finnes masse å velge i og så blir det mindre lydgjemmomgang mellom etasjene som en liten bonus... 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #25 Skrevet 1. desember 2023 Takk! Strålende 🥰 Anonymkode: f8b6d...226
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #26 Skrevet 1. desember 2023 Vi har lagt strie med papp på og har noen slike striper så om det er papp er det iallefall ikke farlig. Anonymkode: 07444...0a5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #27 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi har lagt strie med papp på og har noen slike striper så om det er papp er det iallefall ikke farlig. Anonymkode: 07444...0a5 Strie med papp i taket? Anonymkode: f8b6d...226
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå