Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har begge skilte foreldre. Vi bruker å feire jul hvert 4.år med de. I fjor hadde mannen og moren en konflikt. Vi skulle feiret med moren, men endte opp med å feire med min far og stemor i stedet (faren hans skulle allerede feire hos andre, derfor ble det min familie). Og i pr skal vi da i utgangspunktet feire med min mor (hvis vi følger planen). 

Nå er mannen sur da han mener vi i år bør feire med hans mor siden det ikke ble noe av i fjor og fordi vi feiret med min familie (pappa og stemor) i fjor. Neste år er det egentlig hans far og stemor sin tur å feire med oss. 

Alt blir bare rot nå. Hva tenker dere er det riktige å gjøre? Familien min har jo også tatt utgangspunkt i at vi skal feire med de i år. 

Anonymkode: 85a5f...bcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heh, nei. Om voksne folk ikke klarer å løse opp i konflikter og feire jul sammen når det egentlig er planen, går selvsagt «stafettpinnen» over til nestemann. Det var deres valg å ikke feire jul sammen, basert på en teit konflikt (i og med at den er løst opp i nå, var det neppe en konflikt over en alvorlig sak). Mannen din kan eventuelt feire jul hos moren sin. Siden han reagerer med å så barnslig sur over egne teite og barnslige valg, så regner jeg med at han ikke blir en så veldig hyggelig å ta med seg på julebesøk hos noen andre.

Anonymkode: 9d708...d52

• Liker 3
Skrevet

Hadde blitt hjemme og sagt at de som ønsket å komme var velkomne. 

• Liker 6
Skrevet
mereo skrev (2 minutter siden):

Hadde blitt hjemme og sagt at de som ønsket å komme var velkomne. 

Dette har vi gjort i år og kjenner det er en enorm lettelse! Null press om at vi må komme hit eller dit. 100% rettferdig!

Anonymkode: de43e...782

• Liker 2
Skrevet

Det riktige er å følge oppsatt plan, evt ta med svigermor til foreldrene dine, eller feir hjemme med åpent hus. 

Nå er jeg "heldig" og har kun en mor, så hun blir med om vi feirer hos svigers, eller så kommer hun til oss med svigers. Hadde aldri orket jul på 4 forskjellige steder og måtte sjonglere hvem og hvor sånn. Tror jeg hadde invitert til jul hos meg, og de som vil, kan komme. 

Anonymkode: 76935...af9

• Liker 2
Skrevet

Da følger du planen, så kan han gjøre som han vil...
At han mener hans familie både skulle få legge føring for din og hans feiring i fjor, og det skal gi dem rett til å legge føring for feiringen i år også blir jo feil...

Han og hans familie bestemte at de ikke ønsket følge planen og feire med dere i fjor. Skal de få bestemme at dere ikke skal følge planen i år heller siden de ikke ville ferie med dere i fjor?

Anonymkode: 31a8c...1c6

Skrevet

Dere følger selvsagt den normale planen. Det var jo han og moren som valgte å ikke feire sammen i fjor, når det vsr deres tur og de hadde muligheten. Alle andre skal ikke lide fordi DE var barnslige og surmulte. Valg har konsekvenser, og konsekvensen for din mann og moren over å ikke ville feire sammen, er at de blir det 4 år til sjansen byr seg igjen.

Anonymkode: 45996...4a9

• Liker 2
Skrevet

Det jeg ville gjort er å tenke annenhvert år TS og mannens familie. Dette året er TS' familie og da bytter hun på å feire hos far og mor. Mannen til TS har neste år. Da avgjør han om de skal feire hos sin far eller mor. Hvis mannens mor ikke kan/vil, så spør han sin far. Har han andre planer, så får TS sine foreldre en "bonusfeiring".

Å styre på og bytte kan være vanskelig, da foreldre også har et liv utenom, og kanskje har planer "annethvert år" med andre

Anonymkode: ddc96...053

Skrevet

Ta med svigermor til din familie eller la hun sitte å furte alene.

Synes forøvrig det virker sykt stressende å ha fire steder å forholde seg til. Vi har kuttet det helt ut og sagt at de som vil kan komme til oss = Langt mindre stress og en fredelig jul for voksne og barn.

• Liker 1
Skrevet

En ny tråd om det samme.

Anonymkode: a9f32...de0

Skrevet

Følger oppsatt plan, men kan kanskje svigermor være med til din mor (om hun blir sittende alene).

Anonymkode: 3cf65...33c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...