AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 For de fleste handler det om sex og begjær, dette dør jo alltid ut med en partner i lengden. De flest er nok ikke laget for å leve sammen i typiske moderne forhold som vi gjør i dag. Utroskapene er jo ofte sexen som frister. Selv om man har det fint sammen ellers i forholdet sitt. Derfor viktig å være åpen for sin partner hva man trenger seksuellt, ikke bare gå til noen andre. For oss ble det å invitere en ekstra person sammen. Trekantsex, noe vi gjør av og til for spenningens skyld. Kan leve veldig lenge på dette om gangen, booster forholdet vårt veldig. Vi er voksne i 40årene. Slike ting må gjøres sammen mener jeg. Anonymkode: fb560...2ec 1
Blåjojo Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 (endret) Tror det er mange måter å redde et forhold på. Løsningen er nok ikke alltid å invitere andre inn i det. Personlig tror jeg at gode evner til kommunikasjon er viktigere. Men fint at dere har funnet det som fungerer for dere. Endret 1. desember 2023 av Blåjojo 12
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 Litt kjipt om forhold kun handler om sex og begjær. Da kunne man like gjerne vært singel, og heller ligget rundt. For min del handler forhold mer om kjærlighet, trygghet, stabilitet og omsorg. Noen som kjenner dine dårlige og gode sider, og elsker deg uansett. Samt noen man kan skape gode opplevelser (og her kan jo sex inkluderes, men det gjelder så mye mer enn sex) og ha dype samtaler sammen med. Skal man dra inn flere i et forhold, skaper det fort vonde og vanskelige følelser, som bare skaper ytterligere problemer i forholdet. Man må jo heller ikke være sammen med en person for enhver pris. Er man svært misfornøyd i et forhold, så kan man jo heller finne seg noen med mer samme type holdninger og verdier som enn selv. Jeg kunne for eksempel ikke vært sammen med en som hadde ønsket sex med andre, for det kolliderer veldig med mine verdier for hva et forhold skal være. Anonymkode: 3ccdf...50e 9 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 Sex er ganske langt ned på listen over ting som holder oss sammen. Et forhold som har sex som et «lim» i forholdet, vil aldri kunne vare. Det er alt for sårbart. Anonymkode: ff5ac...24a 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 Jeg tror omvendt. At flere åpne forhold hadde gitt flere brudd og dårlige forhold. Åpent forhold låter fint, men fungerer ikke i praksis. De som kan flagge med livslange forhold, har hatt lukkede forhold Anonymkode: cf0cd...1e1 3 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 Tro kan du gjøre i kirka Vi vet at det du foreslår ødelegger forhold så du tar feil Anonymkode: 0fa10...a2b 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 Det ville kjørt forholdet i søpla, så nei takk 😅 Anonymkode: 6bf7f...283 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #8 Skrevet 1. desember 2023 Jeg er kvinne og har vært utro. Men å leve i et åpent forhold (uansett hvilken versjon), kunne jeg aldri gjort. Det hadde skapt en ekstrem usikkerhet i meg og jeg ville ikke taklet det. Jeg var ikke utro pga mangel på sex og begjær, men mangel på positiv oppmerksomhet utover det. Å bli behandlet som dritt i årevis gjør noe Anonymkode: 60c19...eca
exictence Skrevet 1. desember 2023 #9 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tror omvendt. At flere åpne forhold hadde gitt flere brudd og dårlige forhold. Åpent forhold låter fint, men fungerer ikke i praksis. De som kan flagge med livslange forhold, har hatt lukkede forhold Anonymkode: cf0cd...1e1 Tror jeg og. Selv blir jeg veldig knyttet til dem jeg har sex med. 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #10 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For de fleste handler det om sex og begjær, dette dør jo alltid ut med en partner i lengden. De flest er nok ikke laget for å leve sammen i typiske moderne forhold som vi gjør i dag. Utroskapene er jo ofte sexen som frister. Selv om man har det fint sammen ellers i forholdet sitt. Derfor viktig å være åpen for sin partner hva man trenger seksuellt, ikke bare gå til noen andre. For oss ble det å invitere en ekstra person sammen. Trekantsex, noe vi gjør av og til for spenningens skyld. Kan leve veldig lenge på dette om gangen, booster forholdet vårt veldig. Vi er voksne i 40årene. Slike ting må gjøres sammen mener jeg. Anonymkode: fb560...2ec La meg tippe, du er mann, og er sammen med en kvinne, og vet ikke (enda) at kvinner forelsker seg i menn de har sex med, og så typisk forsvinner ut av forholdet når man inviterer en tredjepart? Anonymkode: f5c5d...fa2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #11 Skrevet 1. desember 2023 Det er ikke enten eller. Det kommer an på hva som fungerer for forskjellige par. Anonymkode: b2480...652 2
Fremmed fugl Skrevet 1. desember 2023 #13 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For de fleste handler det om sex og begjær, dette dør jo alltid ut med en partner i lengden. De flest er nok ikke laget for å leve sammen i typiske moderne forhold som vi gjør i dag. Utroskapene er jo ofte sexen som frister. Selv om man har det fint sammen ellers i forholdet sitt. Derfor viktig å være åpen for sin partner hva man trenger seksuellt, ikke bare gå til noen andre. For oss ble det å invitere en ekstra person sammen. Trekantsex, noe vi gjør av og til for spenningens skyld. Kan leve veldig lenge på dette om gangen, booster forholdet vårt veldig. Vi er voksne i 40årene. Slike ting må gjøres sammen mener jeg. Anonymkode: fb560...2ec Ok, skjønte jeg det riktig at en av dere var seksuelt frustrert i forholdet... Det vil si opplevde at noe manglet... Dere tok enn prat sammen og i fellesskap ble enige om å prøve trekant for å få variasjon og spenning. Så langt syns dere (eller i hvert fall du) at det fungerer bra. Jeg som de fleste andre, vet at det er en minoritet som liker slike løsninger som dere har, eller andre typer av samtykke basert ikke monogami. Men jeg som de fleste andre syns ikke det er noe for meg, og kan ikke komme på noe scenario annet et med at min kone i selve verket er skikkelig manipulativ og drar meg inn i noe destruktivt som kunde ende opp at vi hadde trekanter med andre. Heldigvis tror jeg at jeg skal slippe slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #14 Skrevet 1. desember 2023 Bytter dere på om dere har sex med menn/kvinner? det burde isåfall være en selvfølge. Men nei, tror det bare hadde ført til flere brudd og mer partnervold/drap på kvinner enn det allerede er. Anonymkode: acd4b...9a5
Hulderen Skrevet 1. desember 2023 #15 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt kjipt om forhold kun handler om sex og begjær. Da kunne man like gjerne vært singel, og heller ligget rundt. For min del handler forhold mer om kjærlighet, trygghet, stabilitet og omsorg. Noen som kjenner dine dårlige og gode sider, og elsker deg uansett. Samt noen man kan skape gode opplevelser (og her kan jo sex inkluderes, men det gjelder så mye mer enn sex) og ha dype samtaler sammen med. Skal man dra inn flere i et forhold, skaper det fort vonde og vanskelige følelser, som bare skaper ytterligere problemer i forholdet. Man må jo heller ikke være sammen med en person for enhver pris. Er man svært misfornøyd i et forhold, så kan man jo heller finne seg noen med mer samme type holdninger og verdier som enn selv. Jeg kunne for eksempel ikke vært sammen med en som hadde ønsket sex med andre, for det kolliderer veldig med mine verdier for hva et forhold skal være. Anonymkode: 3ccdf...50e Så enig! Jeg kunne heller ikke vært sammen med en som ønsket sex med andre. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): La meg tippe, du er mann, og er sammen med en kvinne, og vet ikke (enda) at kvinner forelsker seg i menn de har sex med, og så typisk forsvinner ut av forholdet når man inviterer en tredjepart? Anonymkode: f5c5d...fa2 Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men akkurat det skjedde med et vennepar av meg. De hadde trekant med en mannlig kollega av en av dem. Etterpå så gjorde hun det slutt, og flyttet sammen med han de hadde hatt trekant med.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #16 Skrevet 1. desember 2023 Biologisk sett handler forhold om parring og ressurser for å ivareta et barn frem til det overlever. Det er ingenting biologisk som tilsier at eksklusivitet seksuelt etter parring er noe som hverken er meningen eller fungerer. At det er å foretrekke og ha flere seksualpartnere er rimelig udiskutabelt så lenge man forholder seg til rasjonalitet og vitenskap og ikke baserer meningene sine på følerier. Anonymkode: 3a29d...abf
Trolltunge Skrevet 1. desember 2023 #17 Skrevet 1. desember 2023 Hva er dette med at noen påstår at sex og begjær alltid må dø ut i et lengre forhold? Det må ikke det! Dette må, som alt i et forhold, ivaretas godt og holdes godt, med aktiv innsats, men det MÅ ikke nødvendigvis dø ut. Det kan til og med bli bedre med årene. Utvikle seg positivt. Noen mennesker har et tenningsmønster hvor de kun tenner på nytt og spennende. De fleste mennesker har det i seg å kunne nyte sex med samme person år etter år. Ingenting i et forhold kommer imidlertid gratis. Sexlivet må, som alt annet i et forhold, også forvaltes klokt og godt. Med kommunikasjon og velvilje til å gjøre hverandre godt og forstå hverandre. Kun god seksuell forståelse, praksis og tilfredsstillende sex, for begge, opprettholder et sexliv aktivt og godt. Egoisme og lite forståelse/velvilje/omtanke for den andre i dette vil ødelegge sexlivet. Som samme vil ødelegge annet i forholdet. Å bevare et sexliv godt krever derfor innsats og vilje til å bevare det godt. Ikke er dette noe rart heller, siden dette er hva som må til for å holde et forhold godt på alle mulige måter. 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #18 Skrevet 1. desember 2023 Hulderen skrev (12 minutter siden): Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men akkurat det skjedde med et vennepar av meg. De hadde trekant med en mannlig kollega av en av dem. Etterpå så gjorde hun det slutt, og flyttet sammen med han de hadde hatt trekant med. Ja, jeg har hørt om mange hvor dette er skjedd. Enten at hun flyttet sammen med den andre mannen, eller at hun i det minste gjør det slutt med den hun var sammen med. Anonymkode: f5c5d...fa2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #19 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Biologisk sett handler forhold om parring og ressurser for å ivareta et barn frem til det overlever. Det er ingenting biologisk som tilsier at eksklusivitet seksuelt etter parring er noe som hverken er meningen eller fungerer. At det er å foretrekke og ha flere seksualpartnere er rimelig udiskutabelt så lenge man forholder seg til rasjonalitet og vitenskap og ikke baserer meningene sine på følerier. Anonymkode: 3a29d...abf Vel, vitenskapen sier faktisk at det er forskjell på kjønn, så da blir det noe selvmotsigende at du kommer med fasiten for alle. Anonymkode: f5c5d...fa2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #20 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sex er ganske langt ned på listen over ting som holder oss sammen. Et forhold som har sex som et «lim» i forholdet, vil aldri kunne vare. Det er alt for sårbart. Anonymkode: ff5ac...24a Hva som er limet kan sikkert diskuteres, og ofte er det nok en «pakke» som må oppleves som fordelaktig av begge parter for at det skal fungere (i tillegg så vil mange av oss ønske å være tilstede for en døende partner). For meg så er sex, kos og lignende fysisk oppmerksomhet en viktig forskjell mellom relasjonen jeg har med en kjæreste, og den jeg har med barna, hunden, foreldrene mine etc. Og hvis dama sier at sex ikke er noe hun gidder å drive med lengre så er det bare et spørsmål om tid før forholdet er over. Anonymkode: f0e74...c63 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå