AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Det må slitsomt å leve på SOME, alt dette bryter deg ned mentalt. Være "på" heletiden, hadde facebook noen mndr i 2008, men så ikke noe poeng i dette. De fleste i dag sitter på jo på instagram og snapchat, sender bilder av livet sitt. Som er helt uinteressant, nære relasjoner sender man jo sms til med bilder Mange må jo sjekke heletiden, få med seg det siste. Plinger i tlf heletiden, i går var jeg på julelunsj. Det plinget heletiden, folk måtte sjekke tlf kanskje hvert 5-10min... Anonymkode: 74c90...901 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 Men samtidig er det slik det er blitt. Å bevist velge noen vekk fra sin «feed» sårt fordi det er en handling som krever at man ikke vil «se» personen lengre. Man er klikket ut på en måte. Mislik SoMe så mye du vil men det er slik de fleste kommuniserer med venner og familie nå. Anonymkode: 16180...4ae 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 Det må være slitsomt å være så negativt og sur hele tiden. At du gidder å irritere deg så fryktelig over at verden utvikler seg videre mens du henger etter.. Anonymkode: 9ed35...7d2 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 Er ikke sosiale medier sin feil, det er brukerne 😃. Mange som føler at de må følge med hele dagen. Her i huset legger vi mobilene bort når vi er sammen. Det har barna vokst opp med. Og alle lyder er slått av. Kun lyd når det ringer eller kommer sms. Anonymkode: 8db31...c7a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 Og du hadde lissom ikke reagert selv.. Tviler Anonymkode: f892b...2a9 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 Ok. Jeg har Facebook kun for å følge barnets klassegruppe samt sidene til barnets fritidaktiviteter. Bruker ikke Facebook ellers, og å måtte gratulere halvt fremmede med bursdagen på face er overfladisk tull. Likevel, blir man slettet av familiemedlemmer på face F eks, er jo ikke det akkurat en vennlig handling, så skjønner om folk blir lei seg av det. Ikke noe hyggelig å bli ønsket/skjøvet vekk. Anonymkode: f830a...6ad 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det må være slitsomt å være så negativt og sur hele tiden. At du gidder å irritere deg så fryktelig over at verden utvikler seg videre mens du henger etter.. Anonymkode: 9ed35...7d2 Hvorfor er jeg negativ og sur? Jeg går jo ikke glipp av noe uten SOME Ser ikke på SOME som noe utvikling for et menneske, men heller et sted tilbake. Anonymkode: 74c90...901 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #8 Skrevet 1. desember 2023 Jeg sender nesten aldri sms🤔Bruker stort sett Snapchat. Er heller ikke på Facebook eller insta. Anonymkode: 3adbd...263 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #9 Skrevet 1. desember 2023 Ok. hvorfor følte du at dette var viktig å dele? Anonymkode: 6e612...983 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #10 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 1.12.2023 den 12.53): Hvorfor er jeg negativ og sur? Jeg går jo ikke glipp av noe uten SOME Ser ikke på SOME som noe utvikling for et menneske, men heller et sted tilbake. Anonymkode: 74c90...901 Du vet jo ikke hva du går glipp av, du har jo ikke SoMe 😅 Ingen sender sms lenger....det er bare tannlegen som gjør. Anonymkode: 7cc98...a4b 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #11 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ingen sender sms lenger....det er bare tannlegen som gjør. Anonymkode: 7cc98...a4b Jaha får sms hver dag jeg Anonymkode: 74c90...901 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #12 Skrevet 2. desember 2023 Hvor man får bildene og meldingene er vel egentlig likegyldig.. SMS, messenger, snap. Who cares liksom (jo, du faktisk!) Anonymkode: 097e7...9cb
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #13 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jaha får sms hver dag jeg Anonymkode: 74c90...901 Føler du at du bedre enn folk som bruker some? Er det derfor du oppretta tråden? For å snakke ned om folk som gjør det? Anonymkode: 6e612...983 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #14 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 1.12.2023 den 11.08): Det må slitsomt å leve på SOME, alt dette bryter deg ned mentalt. Være "på" heletiden, hadde facebook noen mndr i 2008, men så ikke noe poeng i dette. De fleste i dag sitter på jo på instagram og snapchat, sender bilder av livet sitt. Som er helt uinteressant, nære relasjoner sender man jo sms til med bilder Mange må jo sjekke heletiden, få med seg det siste. Plinger i tlf heletiden, i går var jeg på julelunsj. Det plinget heletiden, folk måtte sjekke tlf kanskje hvert 5-10min... Anonymkode: 74c90...901 Jeg er akkurat som deg. Aldri hatt some og har ikke behov for og dele en drit om livet mitt. Det har ingenting noe med. Hvorfor gi noen noe og prate om? Jeg er veldig reservert av mrg og utrolig privat. Må være noen som ikke deler alt her i livet. Kvinne 30. Anonymkode: de9f9...cb4
Yodas Skrevet 2. desember 2023 #15 Skrevet 2. desember 2023 Jeg er på sosiale medier, det er vel de fleste. Men det kunne ikke falle meg inn å sjekke telefonen under f.eks. en julelunsj eller tilsvarende, da skal det ihvertfall være noe ekstremt viktig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #16 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er akkurat som deg. Aldri hatt some og har ikke behov for og dele en drit om livet mitt. Det har ingenting noe med. Hvorfor gi noen noe og prate om? Jeg er veldig reservert av mrg og utrolig privat. Må være noen som ikke deler alt her i livet. Kvinne 30. Anonymkode: de9f9...cb4 Dessuten ser man at psykiske lidelser og mentale sammenbrudd og alt som engstelig ungdommen idag er MYE verre enn for bare 20 år siden. Verden blir mer og mer på.trynet spør du meg . Det er hundretusen vis av vitenskapelige bevis på at de som.foraøker og overbevise om at de er lykkelige sammen som partnere er som regel de mest ulykkelige. Unge må vokse opp dobbelt så raskere idag enn de gjorde før. Du utviklet deg i faser før. Nå.skaø dem vite hva sex og narkotika og alkohol er før de fyller 7. De blir eksponert for ting som ikke har noe med ett barns barndom og gjøre. Husker ikke.engang sist gang wjg så en gjeng med barn på.lekeplassene utenfor huset mitt. Sånn er verden blitt. Døvt og digitalisert. Anonymkode: de9f9...cb4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #17 Skrevet 2. desember 2023 Jeg valgte bort snap og en av mine beste venner og ble dritsur og siden har jeg ikke hørt fra vedkommende. Altså...det går virkelig ann å ha kontakt uten for snap liksom Anonymkode: 8e102...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #18 Skrevet 2. desember 2023 Jeg synes det er rart at du er voksen og likevel ikke forstår at det er sårende og leit å bli fjernet på sosiale medier. Det er en aktiv handling, og spesielt om det er folk du faktisk omgås til vanlig, er det trist. Det er som å forlate et rom når noen kommer. Sosiale medier er ikke annerledes enn det vanlige livet vårt, det som skjer der er også virkelig. Hvorfor latterliggjør du det? Anonymkode: 8c5e4...923 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #19 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er rart at du er voksen og likevel ikke forstår at det er sårende og leit å bli fjernet på sosiale medier. Det er en aktiv handling, og spesielt om det er folk du faktisk omgås til vanlig, er det trist. Det er som å forlate et rom når noen kommer. Sosiale medier er ikke annerledes enn det vanlige livet vårt, det som skjer der er også virkelig. Hvorfor latterliggjør du det? Anonymkode: 8c5e4...923 Sosiale medier ER annerledes Anonymkode: 6af53...af4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #20 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler du at du bedre enn folk som bruker some? Er det derfor du oppretta tråden? For å snakke ned om folk som gjør det? Anonymkode: 6e612...983 Du følte deg truffet, hvorfor det da? Du må jo se at det er et problem at folk er limt til telefonen sin, skal sjekke og følge med på tull. Dette kalles avhengighet...asosiale media. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg valgte bort snap og en av mine beste venner og ble dritsur og siden har jeg ikke hørt fra vedkommende. Altså...det går virkelig ann å ha kontakt uten for snap liksom Anonymkode: 8e102...8a5 Helt sykt, verden er gal. De fleste er ødelagt av SOME og smarttelefonen sin. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er rart at du er voksen og likevel ikke forstår at det er sårende og leit å bli fjernet på sosiale medier. Det er en aktiv handling, og spesielt om det er folk du faktisk omgås til vanlig, er det trist. Det er som å forlate et rom når noen kommer. Sosiale medier er ikke annerledes enn det vanlige livet vårt, det som skjer der er også virkelig. Hvorfor latterliggjør du det? Anonymkode: 8c5e4...923 Slike som deg viser hvor farlig SOME er. Anonymkode: 74c90...901
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå